campingtur (telt)

Niceday

Forumet er livet
Skal på 2 ukers campingferie med barn på 6 og snart 5år i sommer. Er 2 uker til avreise, men har begynnt å tenke på hva vi skal pakke. Har nettopp kjøpt oss ny bil (7seter) og har mulighet til skiboks i tillegg, så plass har vi. Så nå vil jeg gjerne at dere her inne kan komme med tips til HVA vi skal/bør ha med, smarte og fornuftige ting på campingtur og da gjerne gi ett hint om hva vi absolutt bør ha med også...

Tips og triks til en vellykket campingferie på sørlandet -JATAKK!!

Var på campingtur i Danmark for 2 år siden. 

det som er kjekt å pakke med seg er
telt
soveposer
liggeunderlag
bord 
stoler
Kjøkkenutstyr
grill
litt leker til ungene kanskje
vaskepulver så dere får vaska klær
og klær til alle typer vær

Hvis dere har plass ville jeg tatt med oppblåsbare madrasser med pumpe, vondt å ligge på tynt underlag i 2 uker. Lommelykt er er must. Kjøleboks man kobler til sigarett-tegneren i bilen (obs funker kun når bilen går men hjelper allikevel mye om dere kjører en del hver dag). Myggmelk. Gjerne sånn du kan ha på tekstiler også, feks teltduken. Våtservietter.

Kjøleboks som kan brukes på 12V men med overgang til vanlig kontakt,og booke plass med el. men kanskje for sent om dere ikke har gjort det...

Ellers en liten kokeplate på glass,noe vanlig bestikk, ei balje til å bære ting i som skal vaskes opp, skjærefjøl,en skikkelig kniv,saks,boksåpner,ei lita stekepanne og ei lita gryte. Litt kjøkkenutstyr med andre ord:)

padde eller skøytledning om dere har plass med el. en liten radio er koselig:)
Og helt klart oppblåsbare madrasser:) Har dere plass ville jeg brukt ett par hundre på ett partytelt og ha på utsida teltet,til regnfulle kvelder:) Får på Jula til 3 hundre med vegger:)

Vi har også med oss ei stooor presenneing som dekker hele teltet,om det blir skikkelig regnvær:)

Ble langt dette:) hehe! GOD TUR!!

REGNTØY  stoler og bord til å spise ved, varme klær og gjerne noen pledd, papp og plast til maten så dere ikke må vaske opp.

Myggmiddel og gjerne elektrisk innsektsdreper-lampe-sak 

Har teltet med ungene i telemark i juli i fjor og våknet til 7 grader og regn..drit kaldt mildt sagt, ellers gikk det fint, det meste kan kjøpes om man glemmer noe hadde også oppblåsbare madrasser for komfort

Om dere har plass ville jeg tatt dyner med, og gjerne noen fleece tepper en kan ha oppå liggeunderlag/oppblåsbar madrass slik at de er lunere. Er kaldt å ligge rett nedpå om det er kaldt/fuktig i bakken. En liten viftovn dere kan bruke om det regner slik at det ikke blir så fuktig i teltet, evt tørke klær om dt ikke er klestørk ute. Campingstoler og bord. Sammenleggbare korger til å ha mat, service, panner++ oppi. Om dere drikker kaffe er det supert med en kaffikjel og koke muligheter med dere. Plast service og betikk og evt primus + panner til matlaging.

Jeg sverger til feltseng når vi er på telttur Da overlever ryggen, og man kan i tillegg bruke den som sittebenk ved bålet osv.

Ser det meste allerede er nevnt. Men noe som er kjekt å ha her på sørlandet så er det
redningsvester, krabbesnører og bøtte. Da er i hverfall mine unger aktivisert
Redningsvester kan leies.

Takk for mange bra tips!

Har lånt oss ett stort telt med 3 "soverom" og god takhøyde i midten (så vi har mulighet til å sitte ved bord innenfor). Oppblåsbare madrasser skal med. Primus, plastikk service og kjøkkenutstyr, skjøtningstrommel, fleecetepper og kjøleboks til 12v.  En coupevarmer (eller hvordan det skives) har vi med..... bord og stoler skal vi ut å finne i helga... soveposer, puter og klær til allslags vær blir med!!

Men tenkte igrunnen på ting som var litt mer "orginale" for å gjøre campingferien litt mer komfortabel.... ting som ikke ALLE vet om og tenker på, men som man kanskje tenker "fy flate så SMART!" når man hører om andre har hatt det med på tur

Back
Topp