Camping i Sverige

**AM**

Elsker forumet
Hvor camper dere helst i Sverige? Hvorfor og hva er det som er bra å gjøre akkurat der?
En gooood stund siden( ca25år siden...hehe) jeg har vært på camping i Sverige, så tar gjerne i mot tips...

Vi var i Östersund i ferien og bodde på Östersund Camping, rett ved Storsjöbadet. Kjempefint for ungene der. Store områder å leke på, fotballbane, lekeplasser og selvsagt badet som er både innendørs og utendørs. Vi bodde i telt, men de har hytter/leiligheter i de fleste størrelser til leie. Er også mye annet morsomt å finne på i Õstersund :-D (Djungelhuset - innendørs lekeland, Jamtli - utendørs historieland, Frösön Zoo (dog ikke anbefalt - rævva dyrehage!)

I fjor ferierte vi på Rättvik Camping ved Siljansjöen. Der var det også kjempefint med flotte lekeområder for ungene. Vi kjørte til Äventyret Sommarland i Leksand en dag og besøkte også den flotte Bjørneparken på Grönklit i Orsa. Fins mye å se/oppleve innen rimelig avstand på dagstur med bil.

Øland, som å være i syden!

Vi er på Vita Sandars Camping hvert år, ungene elsker det:)

Camp Gielas i Arvidsjaur.
Liten og koselig campingplass. Med både badestrand og lekeplass.

Eller så e vi kvært år i Vilhelmina(Saiva camping), også en liten og rolig campingplass.

Vi var på camping i sverige i fjor. Uten barn da, så jeg vet ikke helt hvordan det er i forhold til barn, men vi trivdes veldig godt på Älvkarleby fiskecamp noen mil nord for stockholm :) Vi leide hytte der, en liten en for to pers, men det var også store hytter og hver hytte hadde do og mange av de hadde også dusj :) Kjempe fint badeområde og stor lekeplass, men jeg vet ikke om det var noe særlig annet for barna i nærheten....

Back
Topp