Camillas dagbok

kjedelig at du blir så påvirket av hormonene :( men lov å håpe at det kanskje betyr at egget har festet seg?! Jeg håper i hvert fall for deg :Heartred

Tusen takk:Heartred jeg tar med meg alle lykkeønskinger. Alle symptomene mine kom uker før jeg satt inn egget, så jeg kan liksom ikke stole på de. Men krysser fingre og tær.
 
Tusen takk:Heartred jeg tar med meg alle lykkeønskinger. Alle symptomene mine kom uker før jeg satt inn egget, så jeg kan liksom ikke stole på de. Men krysser fingre og tær.

åå huff skjønner!

Men vi er ganske likt i løypa da, jeg satte inn egg på onsdag :D Satt du inn blasto?
 
Ja satte inn blasto:) det blir noen nervepirrende dager for oss. Hvordan er formen og humøret dit?

ja virkelig :nailbiting: Formen har vært ganske bra hitil, har hatt ømme pupper og vært oppblåst helt siden jeg startet med østrogen plasteret så det har liksom vært greit, men i kveld ble jeg akutt sjøsyk, føler meg så uggen... men det kan jo komme av så mangt. Sikkert en bivirkning av plasteret :hungover:

Humøret på sin side, det går opp og ned, blir litt sliten av meg selv :hilarious: og det samme gjelder troa på dette. Hadde skikkelig god følelse de første dagene, men nå vet jeg ikke :arghh: er jo tidlig, men, ååå...

Hva med deg da? når skal du teste?
 
ja virkelig :nailbiting: Formen har vært ganske bra hitil, har hatt ømme pupper og vært oppblåst helt siden jeg startet med østrogen plasteret så det har liksom vært greit, men i kveld ble jeg akutt sjøsyk, føler meg så uggen... men det kan jo komme av så mangt. Sikkert en bivirkning av plasteret :hungover:

Humøret på sin side, det går opp og ned, blir litt sliten av meg selv :hilarious: og det samme gjelder troa på dette. Hadde skikkelig god følelse de første dagene, men nå vet jeg ikke :arghh: er jo tidlig, men, ååå...

Hva med deg da? når skal du teste?

Ja det går virkelig opp og ned. Noen ganger mest ned:eek:
Jeg testet på søndag og den var negativ, veldig irriterende når jeg har alle disse symptomene eller plagene.
 
Ja det går virkelig opp og ned. Noen ganger mest ned:eek:
Jeg testet på søndag og den var negativ, veldig irriterende når jeg har alle disse symptomene eller plagene.

Huff ja, det er virkelig en påkjenning - denne prosessen og ventetiden!!

Åå så leit at den var negativ, men er jo fortsatt tidlig! Jeg krysser absolutt alt jeg har :Heartred

Når tenker du å teste igjen?
 
Fikk telefon om negativ prøve i dag. Jeg viste jo resultatet, så ble ikke satt ut av den samtalen.
Trist, nei. - Forbanna, ja!!

Fader heller hva er det med denne IVF guden, han er ikke samarbeidsvillig i alle fall. Kroppen min er helt ødelagt nå, trøtt, kvalm, svimmel, vondt i hodet, store pupper og kort lunte. Måtte spørre sykepleieren om det var vanlig å bli så dårlig. Noe det ikke var. Jeg har vært sykemeldt i 14 dager nå, har nesten bare sovet. Det er det som skremmer meg mest med å kaste meg på et nytt forsøk. At jeg sannsynligvis ikke klarer hele prosessen uten en sykemelding, syntes det er veldig vanskelig. Har vært sykemeldt 2-3 uker ved 5 forsøk siden juli i fjor. Det er jo bare ikke bra. Føler jeg svikter kollegaer, barna på jobb og ikke minst de her hjemme. + at jeg ikke liker å være sykemeldt. Hadde vært lettere å takle hvis jeg hadde brukket en fot:oops::(

Jeg har to forsøk igjen, og enda en gang sier hjerte mitt JA men kroppen stritter litt i mot. Enden på visa ble nå i alle fall at jeg sa ja til et nytt forsøk. Måtte jo bare komme meg inn på den ventelisten for den er lang. :eek::eek:
 
Da var jeg plutselig i gang med et nytt ferskforsøk. Stimuleringen har gått veldig sakte, har mange egg som vokser sakte. Så er det jo også disse blodprøvene de må følge med på, så jeg ikke blir overstimulert. Men er heldigvis snart ved veis ende, skal ha utak i morgen :dance008

Formen under stimuleringen har ikke vært bra denne gangen heller, men nå føler jeg at kroppen begynner å bli vant til det og bare går inn et slags stimuleringsmodus. Er kvalm, trøtt og har vondt i hodet. Er nok også litt hissig;)
 
I dag tok jeg ut 18 egg.:Heartred:Heartred:Heartred Han som gjorde det var så effektiv, kjapp og så forsiktig. Greit når de må ta inn dyktige pensjonister i ferien. Sist gang brukte de nesten en time på eggutaket, og han ene legen måtte ligge over magen min hele veien.

Etter uttaket ble det litt dramatisk. :eek::eek: Holdt på å besvime på apoteket, så måtte legge meg ned med beina opp. Det kom veldig brått på. Hun på apoteket sa at hun så jeg ble veldig bleik og fjern. Jeg spiste litt banan og drakk vann, mens jeg fortsatt lå på gulvet. Følte meg litt dum og at jeg laget litt vel mye styr. Ble tilslutt kjørt ut i rullestol til mannen.
Skal hvile og sove litt nå. Måtte alle eggene bli fint befruktet :sign17:sign19:sign17
 
I dag tok jeg ut 18 egg.:Heartred:Heartred:Heartred Han som gjorde det var så effektiv, kjapp og så forsiktig. Greit når de må ta inn dyktige pensjonister i ferien. Sist gang brukte de nesten en time på eggutaket, og han ene legen måtte ligge over magen min hele veien.

Etter uttaket ble det litt dramatisk. :eek::eek: Holdt på å besvime på apoteket, så måtte legge meg ned med beina opp. Det kom veldig brått på. Hun på apoteket sa at hun så jeg ble veldig bleik og fjern. Jeg spiste litt banan og drakk vann, mens jeg fortsatt lå på gulvet. Følte meg litt dum og at jeg laget litt vel mye styr. Ble tilslutt kjørt ut i rullestol til mannen.
Skal hvile og sove litt nå. Måtte alle eggene bli fint befruktet :sign17:sign19:sign17
Hei camillacamilla, så lenge sidan me har høyrt frå deg no, både her og i «Vi over 38»! Korleis går det med deg? ❤️
 
Jeg ble ikke gravid i sommer. Ble veldig oppgitt, trist og tiltaksløs etter det. Orket ikke å forholde meg til forumet etter negativ beskjed, derfor i gen oppdatering her inne.

Kroppen min var ikke glad for en ny runde, men hjertet mitt vant og jeg startet en ny runde nå i november. Ble selvfølgelig dårlig fra andre dag med Primolut, men det viste jeg jo at kom til å skje så bestemte meg for å ikke fokusere så mye på det. Men når man går en måned uten å sove og er konstant kvalm og har vondt i hodet, lurer man jo på hvorfor man orker:eek::eek:

Satte inn egg 2. desember - i går tok jeg en test og den var svak positiv. Jeg syntes det var utrolig spennende og nervepirrende. Etter nesten to år, og åtte forsøk, ble det endelig en positiv strek:Heartred:Heartred:Heartred vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg har i alle fall kjøpt 4 nye tester i dag. Tok en ny test etter lunsj og den svake streken var der enda. Jeg er selvfølgelig livredd for at det ikke blir noe mer, men tar like vel med meg den utrolig deilige følelsen når man ser at det skjer noe på graviditetstesten.
 
Jeg ble ikke gravid i sommer. Ble veldig oppgitt, trist og tiltaksløs etter det. Orket ikke å forholde meg til forumet etter negativ beskjed, derfor i gen oppdatering her inne.

Kroppen min var ikke glad for en ny runde, men hjertet mitt vant og jeg startet en ny runde nå i november. Ble selvfølgelig dårlig fra andre dag med Primolut, men det viste jeg jo at kom til å skje så bestemte meg for å ikke fokusere så mye på det. Men når man går en måned uten å sove og er konstant kvalm og har vondt i hodet, lurer man jo på hvorfor man orker:eek::eek:

Satte inn egg 2. desember - i går tok jeg en test og den var svak positiv. Jeg syntes det var utrolig spennende og nervepirrende. Etter nesten to år, og åtte forsøk, ble det endelig en positiv strek:Heartred:Heartred:Heartred vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg har i alle fall kjøpt 4 nye tester i dag. Tok en ny test etter lunsj og den svake streken var der enda. Jeg er selvfølgelig livredd for at det ikke blir noe mer, men tar like vel med meg den utrolig deilige følelsen når man ser at det skjer noe på graviditetstesten.
Gratulerer med positiv test :wav
 
Jeg fikk ikke tatt noen blodprøve på mandag, vi fikk korona hele gjengen. Vi er ikke syke i det hele tatt, så det er en merkelig følelse. Tenker det er veldig lurt å ta vaksine!!

Skulle veldig gjerne tatt den blodprøven for å vite hvordan det ligger an med hCG verdien. Jeg har veldig smerter i korsryggen, og en del romsteringer i magen. Blir stresset av det.
 
I helgen begynte jeg å blø. Fader heller tenker jeg. Hvorfor var det ikke min tur nå? Like fort som jeg begynte å blø, stoppet det opp i dag. Har nå kun brunt blod. Tok også blodprøve i dag, der verdien viste 13 000. Etter masse googling ser dette veldig høyt ut. Skulle så gjerne hatt et svar med to streker under som forklarer hva som skjer. Klarer ikke å konsentrere meg om noe annet :eek::rolleyes:.
 
Etter oppturen med positiv graviditetstest i desember, men med påfølgende styrt blødning i julen har alt vært veldig tøft. Jeg hadde en ma, men fosteret ville ikke ut av seg selv. Så jeg gikk med restene inni meg til langt uti mars. Det var ekstremt tøft psykisk å aldri bli ferdig med aborten, og kroppen min var helt ute å kjøre.

Først ville sykehuset vente å se til noen uker ut i januar, bare for å være helt sikre på at det ikke var liv. De var hele veien så positive og mente det kunne gå bra, selv om jeg hadde blødd mye. De mente at ved frysforsøk kunne det bare ta litt tid før den begynte å vokse skikkelig. Men det ble ikke noe mer liv, og jeg måtte ta en hjemmeabort. Gruet meg skikkelig til dette. Men fikk aldri store smerter, og nesten ikke noe blødning. Så jeg tenkte at jeg var heldig og kunne gå videre, og bygge kroppen min opp igjen. Men ved kontroll i februar, var ikke alt kommet ut. Det var en utrolig tøff beskjed å få. Jeg hadde vært utrolig dårlig siden november pga hormonstimuleringen, og ble jeg enda dårligere når jeg ble gravid + at jeg fikk korona. Kroppen min klarte liksom aldri å komme seg. Jeg var utrolig sliten og trøtt hele tiden. Hadde vondt i hodet, og klarte ikke å konsentrere meg.

Jeg ble nå sendt videre til lokalsykehuset mitt for en utskraping, men de hadde ikke ledig kapasitet, så jeg måtte vente over en uke på dette. Det igjen var tøft. Tøft å ikke bli ferdig og tøft å måtte vente til noe jeg grudde meg til. To dager før jeg skulle ta utskrapningen fikk jeg jammen meg korona for andre gang på under tre måneder. Er det mulig?!! Jeg måtte da vente enda 12 nye dager før jeg fikk operasjonen. Kort oppsummert hadde jeg da blødninger i julen, men var ikke ferdig med aborten før i mars.

Etter denne runden skjønte jeg at dette måtte ta slutt, jeg kunne ikke utsette kroppen min for dette flere ganger. Familien min var også veldig klar for at det nå måtte være nok, for de var redde for meg.

Hele denne tiden har jeg jobbet redusert, for kroppen min er liksom bare halv ladet på energi. Fikk den ikke opp i 100 %. Samtidig gir kvalmen og hodepinen seg. Jeg er ikke trist og lei meg mer, og kjenner jeg gleder meg til sommeren og håper bare energien vil komme litt etter litt. Tanken på at jeg fortsatt har egg på frys kommer for fult, og jeg klarer ikke å legge det fra meg. Jeg begynner å leke med tanken på at jeg bare må prøve en gang til. Hvis ikke, er jeg redd for at jeg vil angre resten av livet mitt for at jeg ikke bare prøvde en siste gang. Hva kan sjansen for at det blir så ille som sist gang være?? Jeg tenker at den er svimlende liten. Sjansen for at egget ikke fester seg er sikkert 100%, tenker jeg. Men det skal jeg klare, for jeg må bare prøve en gang til.

Jeg sier det bare til en venninne og mannen denne gangen, at jeg skal sette inn egg nr. 9 på 2 år. Orker ikke å forholde meg til noe annet. Derfor har jeg heller ikke vært på Forumet denne gangen, hadde nok med med meg selv.

Jeg begynner med medisiner for å få i gang mensen, og jeg blir selvfølgelig dårlig med en gang. Sover ikke, vondt i hodet og null energi. Men jeg biter tennene sammen, vet jeg ikke kan klage for jeg har satt meg selv i denne situasjonen. Mannen var heller ikke over begeistret for en ny runde, så føler ikke jeg kan klage for mye til han. Ukene går, det blir dag for innsett og ikke minst den nervepirrende ventingen først for å høre om egget har overlevd opptining. Alt gikk fint. Jeg begynner testing og alle testene blir negative. Jeg blir ikke lei meg, men mer oppgitt og forbanna. Så to dager før blodprøve skal tas kommer det en liten strek. Seriøst? Den er så utrolig tynn og svak, men likevel så fin. Det var den siste graviditetstesten jeg hadde liggende, så måtte selvfølgelig forte meg ut og kjøpe fler.

På tirsdag fikk jeg også positiv blodprøve❤️❤️ Det var ikke verdens høyeste hcg, men sykepleieren sa jeg var gravid. Så da er jeg det i alle fall inntil videre. Gleder meg stort❣️
 
Her kommer en liten oppdatering fra meg:Heartred

Det gikk selvfølgelig ikke så bra med forsøket mitt i sommer heller. Jeg begynte å blø den dagen Lillegutt hadde bursdag. Stod å serverte pølser, når jeg kjente at det gikk galt.
Det var skikkelig nedtur, da jeg hadde tenkt å smugviske rundt til noen av gjestene at endelig var jeg gravid. Denne gangen ville heller ikke restene av aborten komme ut av seg selv. Hadde to hjemmeaborter, hvor den siste ikke gav meg en dråpe blod en gang. Bare masse frustrasjon og redsel for at det skulle være vondt.
Ble nå enige med sykehuset at jeg tok ferie, også skulle jeg inn til en utskrapning i august. I ferien begynte jeg og blø bitte litt, og det var heldigvis nok slik at jeg slapp utskrapningen.

Nå har det gått litt over 2 år med prøving, og jeg tror det var det 10 forsøket jeg startet på nå i slutten av september. Jeg klarer ikke å gi meg når jeg har flere egg på frys. Samme hvor dårlig jeg blir, så klarer jeg bare ikke å gi meg. Kanskje er det bra? - nå er jeg i alle fall blitt gravid igjen, måtte dette sitte.

Jeg er i dag 10+6 dager gravid. Formen er helt grusom, jeg er så kvalm at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det beste er å bare ligge med øynene igjen. Har nå i 4 uker nesten bare ligget i sengen. Jeg var like dårlig når jeg gikk gravid med Lillegutt, så jeg tenker at de ikke er over før etter jul:sour::sour:

Skal på ul 14. desember, kjenner at det skal bli godt, for jeg er jo veldig redd for at den skal slutte å vokse. Men enn så lenge må jeg bare feire at jeg ble gravid, og at jeg enda ikke har begynt å blø :Heartbigred
 
Hei!

For en reise du har hatt!! Dette var en «bok» jeg ikke klarte å legge fra meg

Gratulerer så masse med gravid, endelig. :love017
Masse lykke til 14 desember, oppdater gjerne hvordan timen går!

Stor klem ❤️
 
Back
Topp