Camillas dagbok

Dag 4 med sprøyter i dag, og det går riktig så bra. Har faktisk ikke kjent på så mange symptom som jeg fikk av primolutten. Har ikke vondt i hodet lengre, kjenner bare at det jobbes i magen og det tar jeg som et positivt tegn.

Ellers fikk jeg meg et støkk sist uke da en nær kollega uheldigvis fikk påvist Covid 19, og jeg ble satt i karantene. Var super stressa for at forsøket måtte avbrytes og at jeg skulle bli smittet. Men jeg er frisk som en fisk og karantenen opphører i kveld. :love7
 
Foreløpig siste sprøyte med Gonal -F er satt nå i kveld. Skal på kontroll på Rikshospitalet i morgen. Kjenner jeg er veldig spent. Ved siste runde var de veldig redde for at jeg skulle bli overstimulert, så spent på hva blodprøvene viser. Akkurat nå kjenner jeg det veldig i magen. Hentet sønnen min i barnehage med sykkel tidligere i dag, og jeg angret veldig på det:eek: magen har også blitt oppblåst som en halv ballong. Ellers er jeg mye trøtt og har vondt i hodet nå og da.
 
Tredje kontroll på tre dager er unnagjort på sykehuset. Sliten i kroppen nå.

Blodprøveverdiene (jeg husker aldri hva de måler) var i dag over grensen på 13. De er da redd for overstimulering. Skal ikke ta noe mer sprøyter i kveld, også får vi håpe at blodprøvene er bedre i morgen. Er redd for at det enten blir avbrutt eller at vi må fryse ned eggene til en annen gang. Jeg var jo så innstilt på at vi bare skulle prøve en gang til.

Legen jeg var hos i går var veldig uerfaren, hun sa hun ikke viste hva vi skulle gjøre videre. Hm sa hun. Spurte meg om hva vi hadde gjort sist og hva jeg mente. Jeg kjenner jeg blir så oppgitt over slikt. Nå møtte jeg også på en sjanseløs lege ved innsett i sommer, som jeg mener ødela alt. Jeg sa til legen i går at hun kanskje kunne rådføre seg med en kollega, og det syntes hun var lurt. Hun fikk heldig vis råd, og følte de hadde en skikkelig plan for både i går ettermiddag og i dag hvis blodprøvene skulle vise det ene eller andre.

Håper virkelig at denne verdien synker og at jeg får utak på onsdag:Heartred:Heartred:Heartred
 
Endelig fikk jeg klarsignal til å sette eggløsningssprøyten :smiley-bounce012 Østradiolverdien min hadde gått kraftig ned fra 17 til 5 i dag. Den hadde nesten gått litt vel mye ned, så skulle også ta en liten dose med Gonal-F når jeg kom hjem for å få litt liv i eggene igjen.

De siste dagene har vært tøffe. Er helt pumpa nå. Har vært inn og ut av sykehuset 5 dager på rad. Først for å ta blodprøve på morgenen og kontroll med lege senere på dagen. Har vært så nervepirrende om jeg fikk fortsette eller at vi måtte avbryte forsøket. Har også kjent på at jeg ikke har stolt på alle legene jeg har vært hos, så har vært livredd for at de skulle ødlegge hele opplegget.

Vet at det er mange ting som fortsatt kan gå galt, men er utrolig deilig å ha kommet så langt. Nå blir det egguttak på torsdagen.
 
I dag var endelig dagen for egguttak. :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Hadde terpet på logistikken kvelden før slik at alle skulle komme seg opp i tide, at mannens sædprøve skulle bli levert i riktig tid og at jeg hadde meg meg alt av papirer. Vi kjørte alle til sykehuset sammen, mens mannen sprang inn med prøven sin, ga jeg lillegutt frokost i bilen. Nå mannen hadde levert sin prøve kjørte de i barnehage og jeg sprang inn på sykehuset for å gjøre mitt.

Det var selvfølgelig litt forsinkelser i dag også, så ble litt stresset for at morfin og smertestillende skulle slutte å virke.
Selve uttaket varte litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt. De lurte på om jeg kanskje skulle få litt mer lokalbedøvelse, men jeg sa de skulle bare fortsette og bli ferdig. Etter utallelige stikk, fikk de ut 16 egg. Jeg kjenner det bra i magen nå, men det er ingen ting i forhold til selve uttaket. Nå blir neste nervøsitetsstundp i morgen når de skal ringe å fortelle om det er noen befruktete egg.
 
I dag var endelig dagen for egguttak. :Heartred:Heartred:Heartred Var veldig nervøs, ikke for at det skulle gjøre vondt men bare sånn generelt at alt annet skulle gå galt. Hadde terpet på logistikken kvelden før slik at alle skulle komme seg opp i tide, at mannens sædprøve skulle bli levert i riktig tid og at jeg hadde meg meg alt av papirer. Vi kjørte alle til sykehuset sammen, mens mannen sprang inn med prøven sin, ga jeg lillegutt frokost i bilen. Nå mannen hadde levert sin prøve kjørte de i barnehage og jeg sprang inn på sykehuset for å gjøre mitt.

Det var selvfølgelig litt forsinkelser i dag også, så ble litt stresset for at morfin og smertestillende skulle slutte å virke.
Selve uttaket varte litt over 1/2 time, og gjorde helvetes vondt. De lurte på om jeg kanskje skulle få litt mer lokalbedøvelse, men jeg sa de skulle bare fortsette og bli ferdig. Etter utallelige stikk, fikk de ut 16 egg. Jeg kjenner det bra i magen nå, men det er ingen ting i forhold til selve uttaket. Nå blir neste nervøsitetsstundp i morgen når de skal ringe å fortelle om det er noen befruktete egg.

Ikke gøy med smertefullt uttak, opplevd det selv. Håper du slipper mye smerter i etterkant ❤️ Men for en fangst! 16 egg er jo superbra!
 
Da har vi endelig fått satt inn et 5 dagers egg, som var perfekt. Det liker man jo å få høre;)

Selve innsettet denne gangen var så mye mer verdig og profesjonelt gjort enn i sommer. Følte virkelig tillit til de som var der. Legen hadde problemer med å komme inn med en gang, men på forsøk nr. 2 gikk det. Hun sa det var et vanlig problem for de som har født vaginalt, men jeg har jo ikke det :happy090:happy090

Jeg fikk ett egg på frys, så det var mange av eggene som ikke klarte seg gjennom helgen. Er ikke lei meg for det, det var ett egg jeg ville ha og i utgangspunktet er dette siste gangen vi prøver.

Jeg er veldig øm i magen og oppblåst nå, ser ut som jeg er kommet godt ut i et svangerskap. Håper at ømheten ikke sitter i lenge.

Nå skal jeg ruge for det jeg er god for, med ullsokker, ullklær og varmeflaske mi:Heartred:Heartred:Heartred
 
Gud bedre i går holdt jeg på å daue, i alle fall kjentes det sånn ut:yuck::yuck: Fikk telefon fra sykehuset, kunne ikke skjønne hvorfor de ringte meg men jeg måtte jo bare ta den. Det var en dame som snakket engelsk og hun ba meg identifisere meg med å si fødselsnummeret mitt. Også sa hun at hun ringte for å fortelle meg hvordan det har gått med eggene mine. Da ble jeg stresset, for jeg hadde jo innsett dagen før. Tenkte at nå har de fader meg satt inn feil egg:eek::eek: Hun sa videre at jeg hadde fått tre egg på frys. Men da sa jeg at i går sa dere at i jeg hadde fått ett egg på frys, så her må det være en misforståelse av noe slag. Da sa hun at det stemte, men at de hadde latt de andre eggene ligge til i dag. Så da ble det tre til på frys. Vet ikke hva jeg skal tenke om det, annet at det var veldig merkelig at de ikke sa noe om det i går.

Ellers er magen min blitt god og rund. Den er veldig øm, spesielt når jeg beveger meg. Jeg sover fortsatt ikke noe særlig om natten og jeg er veldig kvalm. Håper virkelig at dette forsøket blir vellykket, for jeg tror ikke jeg klarer en runde til med hormonstimulering. Blir helt ødelagt av det.

Holdt også på å dø litt i dag, ( ja, jeg er veldig dramatisk ) :laughing001:laughing001jeg oppdaget at vi har mus i kjøkkenbenken. Hater det over alt på jord. :mad::mad:
 
Denne helgen har vært litt tung. Syntes tiden går så fryktelig sakte. Tok en test i går ettermiddag og en i dag tidlig, men uten hell. Kjenner etter graviditetssymptomer , og googler meg ihjel etter andres erfaringer. Er bare tull for disse sidene leste jeg meg egentlig ferdig på i sommer føler meg fryktelig lite:yuck::eek: gravid, og jeg vet det er tidlig, men jeg skulle nå helst vært gravid for en helt evighet siden. Har testdag på torsdag.

Skulle så gjerne ønske at jeg hadde skrevet ned alt jeg kjente og ikke kjente høsten 2017 når jeg ble gravid med Lillegutt. Husker absolutt ikke noe fra da. Jeg vet jeg var kvalm fra dag 2, men etter det jeg har forstått i ettertid kunne det også ha vært Crinonen som gjorde meg kvalm.

Jeg fryser noe innmari, og det er liksom mitt tegn på at nå kommer mensen. Til vanlig har jeg bare mensen en gang i året, så da bygger det seg liksom opp 3-2 uker i forveien. Har en tanke om at hvis jeg var gravid ville det skjedd noe med brystene mine, så springer og ser på de hele tiden :laughing001 :happy090 :laughing001. Det som er det rare, er at jeg syntes de har blitt mindre.
 
Da er jeg i gang med ett nytt frysforsøk, tenk på det;) Er litt overrasket over meg selv at jeg gikk til på en ny runde. Jeg blir jo så dårlig av disse hormon medisinene.

Er nå ferdig med Primolut kuren, og fikk mensen i dag. Har ikke sovet skikkelig på 14 dager, så føler meg ikke akkurat så lysten til å begynne på Progynova i dag. Ser tilbake av mine fra i sommer at jeg ble kvalm og trøtt av de. Men nå har jeg tatt en beslutning, og går fullt inn for det, så får jeg ta med meg alle de vontene som vil komme med nokså åpne armer:Heartred:Heartred:Heartred

Denne gangen går jeg også med ullsokker både dag og natt. Vil også bruke varmeflasken flittigere denne runden.
 
I går satt jeg inn ett nytt egg. Denne runden har jeg lagt listen veldig lavt når det gjelder forventninger. Føler kanskje litt at dette frysforsøket bare er et venteforsøk før ett nytt ferskforsøk.

Formen er ikke på topp. Er trøtt, sliten, kvalm og har vondt i hodet. Jeg hater virkelig hormonene jeg må ta, men tror nesten at de hater meg mer. :eek::eek:

Nå ligger jeg i alle fall i sengen med ullsokker på, og prøver å slappe av. Googler selvfølgelig også for ente gang etter gode råd i rugetiden. Det står ingen plasser at sjokolade er bra, men akkurat denne runden har sjokoladen vært min venn. :oops::oops:
 
På onsdag har jeg testdag med blodprøve, og tenk jeg har ikke tatt en eneste test enda. Det har på en måte ikke vært noe fristende denne runden, tror i utgangspunktet jeg er litt redd for svaret. Da er det jo veldig behagelig å bare skyve testdatoen foran seg.

Av symptom er jeg små kvalm, trøtt og null energi. Dette var også symptomer jeg hadde før innsett, så de regner jeg ikke med.

Ellers har jeg hatt mye krampe lignende tak på hver side av magen i kveld, og det kan jo være at mensen begynner å nærme seg. Jeg fryser også noe fryktelig, gjennom bein og marg. Det at jeg fryser pleier å være ett av mine kjennetegn på at jeg får mensen.

Har vært ett veldig rart forsøk denne gangen, føler på en måte at det ikke har vært ekte, bortsett fra at jeg er dårlig da;);) Om det blir positiv eller negativ test, skal jeg i alle fall senke skuldrene og nyte juleferie:santa
 
Nå sitter jeg og Lillegutt i bilen på vei til fjellet for å feire jul. Blir både spekemat, rakfisk, deilige myke oster og vin på meg i år. Tok en test i dag tidlig, og den var jo negativ. Tror ikke jeg gidder å gå innom det lokale legekontoret for å ta blodprøve i morgen. Kanskje bare ta en ny test på torsdag, for å være helt sikker.

Er ikke lei meg, men kjenner jeg er litt sint. Vet ikke på hvem, men er redd for at noen nære uskyldige skal få seg en skyllebøtte:mad::yuck:
 
Etter en lang julepause fra forumet, er jeg klar for et nytt frysforsøk. Skal ha innsett til fredagen:Heartred:Heartred:Heartred

Formen er selvfølgelig ikke på topp. Har vondt i hodet, er døds sliten/trøtt, er små kvalm og svimmel. Føler meg egentlig litt fyllesyk hele tiden.

Er ferdig med Primolut, går nå på Progynova og Duphaston. Jeg sliter med kronisk soppinfeksjon, og den blir absolutt ikke bedre av alle hormonene jeg må ta. Ved forsøket før jul blomstret den så mye opp at jeg ikke kunne gå med bukse på en uke. Jeg tenkte at når miljøet der nede er så dårlig, ville dette kanskje påvirke om jeg ble gravid eller ikke. Men legen mente at dette ikke var tilfelle. Jeg spurte om det gikk an å få noe annet en Crinone, slik at jeg slapp å irritere miljøet dere nede så lite som mulig. Da sa han at jeg kunne få Duphaston. Der og da takket jeg ja til det, men når jeg gikk ut ble jeg så i villrede. Var det lurt å bytte fra Crinone til den nye? Jeg skulle jo ha spurt om fordeler og ulemper:schocked028

Ja, ja nå har jeg i alle fall startet på de, så får jeg bare håpe på at det kanskje gjør susen og at egget sitter denne gangen.
 
Har nettopp satt inn en blastocyst, den var perfekt sa legen. Det tar jeg som et godt tegn, for det har de aldri sagt før. :dance011:dance011Selve innsettet var fort over. Denne gangen sa jeg ifra om at de har strevd litt med å få spekelet og kateteret på plass tidligere, men i dag kjente jeg ingen smerte og legen fikk det greit på plass. Det tar jeg også som et godt tegn :yuck: Denne gangen skal det bare sitte! :Heartred:Heartblue
 
Jeg googler og jeg googler. Rugedag, dpo, IVF, erfaringer, symptomer og positiv test og negativ test.
:yuck::spitoutdummy::wacky: Jeg er sikker på at jeg har rekord i å Google flest ganger på en dag, eventuelt lese samme saker flest ganger om og om igjen ved hvert forsøk.

Formen er fortsatt dårlig. Trøtt, vondt i hodet, litt kvalm og svimmel. Har hatt noe små stikkinger/ bevegelser i mageområdet. Er veldig sulten hele tiden, fortsetter det kommer jeg til å bli god og rund. Tok test i dag og den var negativ. Men jeg gir meg ikke helt enda, så skal teste en gang til.
 
Jeg googler og jeg googler. Rugedag, dpo, IVF, erfaringer, symptomer og positiv test og negativ test.
:yuck::spitoutdummy::wacky: Jeg er sikker på at jeg har rekord i å Google flest ganger på en dag, eventuelt lese samme saker flest ganger om og om igjen ved hvert forsøk.

Formen er fortsatt dårlig. Trøtt, vondt i hodet, litt kvalm og svimmel. Har hatt noe små stikkinger/ bevegelser i mageområdet. Er veldig sulten hele tiden, fortsetter det kommer jeg til å bli god og rund. Tok test i dag og den var negativ. Men jeg gir meg ikke helt enda, så skal teste en gang til.
Håper sånn for deg:smiley-angelic001:Heartred
 
Håper på snart positiv test:Heartred Har fått med meg såpass at fryst blastocyst kan være litt trege med å produsere hcg:rolleyes:
 
Det ble negativt forsøk på meg i februar, egget ville ikke feste seg. Ser jeg ikke har oppdatert siden da, men måtte bare ha en liten pause. Det blir liksom så intenst i rugeperioden frem mot blodprøvetaking.

På tirsdagen satte jeg inn mitt siste egg på frys. Jeg håper selvfølgelig at det skal klaffe denne gangen, men har ikke helt trua. Formen er ikke på topp. Er trøtt, kvalm og småuggen hele veien. Kroppen min tåler disse hormonene svært dårlig. I dag holdt jeg til å med å besvime når jeg skulle hente Lillegutt i barnehagen:eek::eek:
 
Det ble negativt forsøk på meg i februar, egget ville ikke feste seg. Ser jeg ikke har oppdatert siden da, men måtte bare ha en liten pause. Det blir liksom så intenst i rugeperioden frem mot blodprøvetaking.

På tirsdagen satte jeg inn mitt siste egg på frys. Jeg håper selvfølgelig at det skal klaffe denne gangen, men har ikke helt trua. Formen er ikke på topp. Er trøtt, kvalm og småuggen hele veien. Kroppen min tåler disse hormonene svært dårlig. I dag holdt jeg til å med å besvime når jeg skulle hente Lillegutt i barnehagen:eek::eek:

kjedelig at du blir så påvirket av hormonene :( men lov å håpe at det kanskje betyr at egget har festet seg?! Jeg håper i hvert fall for deg :Heartred
 
Back
Topp