? Cameleons Svangerskapsdagbok ?

Cameleon

Gift med forumet

Lykke

18 mai, tidlig på morningen måtte Cameleon tisse! Fann frem en billigtest og ventet litt utolmodig på resultetet.
Mensen skulle kommet for 5 dager siden.
Jeg hadde vondt i magen, og korsryggen, og var sikker på TR den var rett rundt hjørnet.
En uke tideligere var jeg 100% sikker på jeg var gravid. Jeg bare følte det! [8D]
Men når jeg testet da (4+0) var testen blendahvit, så jeg var forberedt på dette denne gangen også. Jeg tittet på testen, og joda, ganske riktig, en strek bare.. Pokker! Skuffelsen var der, selv om dette var forventet!
Jeg ryddet sammen, og skulle kaste billigstrimmelen i bosset da jeg pluttselig ser en svaaaaak strek! Sprang (bokstavligtalt) de 1,5 meterene bort til lysamaturen på badet! Studerte... Og JAAA! Der er to streker!! En svaaaak, men en strek! En streeeek! En strek er en strek! Sant?
Hjerterytmen stek kraftig og jeg må innrømme at jeg hylte høyt av glede! En positiv test!! [:D] i 10 ende prøveperiode satt den endelig!!
Jeg fann frem en CB digital, bet negler og satt meg ned på badegulvet, hele meg var stiv av forventning og spenning! Timeglasset som jobber på den digitaletesten så aldri ut til å bli ferdig... Den tok eeeeeevigheter! Men etter langt og lenge lyste det GRAVID mot meg!

Jeg er lykkelig!!

Unnfangelsen finner sted omkring:
29. april 2009

Hjertet begynner å slå:
24. mai 2009

Embryoet beveger seg:
17. juni 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
24. juni 2009

Alle indre organer er ferdig formet:
24. juni 2009

Risikoen for spontanabort avtar:
8. juli 2009

Kvalmen avtar for de fleste:
15. juli 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
22. juli 2009

Fosteret svelger og tisser:
5. august 2009

Tid for ultralyd:
12. august 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
19. august 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
2. september 2009

Fosteret begynner å høre:
23. september 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
21. oktober 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:
25. november 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:
1. januar 2010

Antatt termindato:
22. januar 2010

Så spennende da Cameleon [:)] GRATULERER[:D]
Jeg hadde samme følelse selv, og første testen min var også en "veldig svak" test...

Jeg har termin en dag etter deg, altså 23.januar!!
Dette blir spennende!

Takk! Ja, kjempespennende!
Nå nyyyter jeg dagene og gleder meg til magen begynner å vokse! [:D]
Spennende med termin så nerme hverandre! [:)]

Gratulerer til deg også! Spennende å følge deg i svangerskapet!

5 uker idag!![

...Og det føles deilig! [:D]
Litt kvalmene, men deeeeilig! [;)]

Omtrent slik ser mitt lille mirakel ut:

Om babyen:
Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!

I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

5 + 3

Dagene går, magen blir mer og mer oppblåst.
Men, jeg føler meg IKKE gravid!
Jeg kan være litt uvell, og litt hormonell, men der stopper det...

Nesten så gale agt jeg blir bekymret, for jeg føler ikke jeg har en leieboer i magen! Hva om noe er galt, hva om noe er feil, hva om jeg kommer til å miste, osv.
Men ja, det er vel normalt, men akuratt nå, samme hvor idiotisk det høres ut, skulle jeg ønske at jeg våknet med kvalme imorgen! bare slik jeg følte at alt var som det skulle. For jeg er ikke sååå uvell, så uvell har jeg vært før også, uten at jeg har vært gravid!
Mitt eneste symtom omdagen, er at mensen uteblir! Jeg skulle nok vært veldig glad, lettet og bare koset meg, men jeg har en liten klump i halsen, og jeg klarer ikke å slappe helt av.

Men... det er vel vanlig å være litt bekymret, og la hormonene overta litt...! [:)]

5 + 4

etter å ikke ha følt meg gravid i går, kan jeg gladlig meddele at symtomene har ploppet frem! ...og ja, det er betryggende å henge over do skåla, og etterpå felle noen tårer helt uten grunn, og føle seg gravid![:D]

jaja, håper det ikke blir slik hver dag, med oppkast og annet. Men akuratt nå føles det godt! [:D] hehe..

hei termin søster [;)] Blir spennende å se om vi fortsatt har samme termin etter UL etterhvert da!

Så symptomene har kommet, ingenting her ennå men hadd eomgangsjuke sist uke og tror jeg kan klare meg fint uten å bli kvalm..

Lykke til videre [:)]

Så koselig at du tittet innom!

Ja, det blir spennende å se med terminen!! Artig å ha noen som har termin samme dag da! [:D]

Heldigvis er jeg ikke så veldig kvalm idag, litt uvell, men ikke verre enn det! [:)] Skal på jobb idag, for første dag side jeg fann det ut... (ble sykemeldt før jeg fann ut om graviditeten) Skal bli godt å komme tilbake til normalen! håper det kommer til å gå bra!! [:D]

5 + 6

Jeg ELSKER denne følelsen!
Følelsen av å vite at magen skal vokse seg stor, og at jeg har en bitteliten bebis der inni! [:D]

Jeg er blitt forferdelig oppblåst. Hadde tenkt å si det til foreldre og svigerforeldre i uke 8, men tror vi må si det tideligere, for jeg må kamuflere magen veldig slik det er nå! Sikkert masse luft!

Het forferdelig, men jeg har lagt på meg 3 (TRE!!) kg siden før jeg ble gravid....! Har bare spist og spist og spist! Men nå er kvalmen kommet, med litt oppkast, så nå er ikke matlysten like stor! Det går vel litt opp og ned det der..

På jobb har vi fått tilsittende skjørter, noe jeg ikke er helt fornøyd med! [8D] Klarer ikke trekke inn magen, og har allerede fått direkte spørsmål om jeg er gravid![8|] DET synes jeg er litt vel tidelig... Vil ikke at folk skal få vite det ennå!

Liker at jeg og mannen har en så fantastisk hemmelighet sammen!

Formen er litt laber for tiden, er innmari sliten og trøtt. Og er plaget med en forferdelig hodepine! Og uvellheten og kvalmen er kommet for fult! MEN DET ER VERD ALT! Og jeg gleeeder meg til å kunne fortelle det til alle!! Jeg skal bli Mamma!!!

6 fantastiske uker idag!!!

Lykke!

Formen er derimot ikke så fantastisk. Legetime i morgen, så er spent på hva hun sier. Håper på tidlig UL i løpet av noen uker også!

Knerten i magen begynner å ligne på en baby også!

I love this!

Magebildet tatt idag... føler meg egentlig litt tjukk! [:D] Men med mitt matinntak siste uken, og så oppblåst som jeg er, er det kanskje ikke rart!
jaja, takke seg til tights og joggebukser! [:D] l

Jeg tror desverre jeg kommer til å forlate dere....[:(][:(][:(][:(]

Kommer ikke til å være så mye på forumet, for jeg får resultatet av HCG prøvene på fredag...

Er kjempe trist og lei meg nå.
I gårkveld så jeg litt mer positivt på ting, men nå blør jeg mer, og har endel smerter i magen.... [:(]

... Så, på fredag i 4 tiden ca, vet jeg mer...

er 6+1 idag, og det føles som eventyret skal stoppe her....[:(]

... og eventyret stoppet....

Hcg verdier på 24
De skulle lagt på langt over 1000...

[:(]

Utrøstelig!

Back
Topp