Cacoonababy

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Noen som har den/prøvd den? fått den anbefalt av ei og den virker jo super..selv om prisen kanskje er litt stiv mtp at man får brukt den i en begrenset tid.

Her er en kort film om den for de som ikke har hørt om den:
https://youtu.be/ufqMzHNCu8Q

Jeg hadde ikke kjøpt den før babyen var ute i det minste, for min sønn lå i mine/pappaens armer, eller inntil puppen 24/7 sine første måneder, og hadde ikke fått bruk for denne.
Det er ofte vanskelig å selge sånt videre. :/

Jeg hadde ikke kjøpt den før babyen var ute i det minste, for min sønn lå i mine/pappaens armer, eller inntil puppen 24/7 sine første måneder, og hadde ikke fått bruk for denne.
Det er ofte vanskelig å selge sånt videre. :/

Hører barna ofte vil ligge nærmest hud-hud. Samsov dere? Mannen min er redd han vil rulle over på henne om vi samsover.

Hører barna ofte vil ligge nærmest hud-hud. Samsov dere? Mannen min er redd han vil rulle over på henne om vi samsover.

Ja, det er best sånn, og det er det beste for melkeproduksjonen også. :)
Vi samsov fra begynnelsen av, og gjør det fremdeles. (Han er 21mnd gammel.)

Det er normalt å være redd for det, men vi mennesker har en sans som heter "den kinestetiske sans," som blant annet hindrer oss i å falle ut av sengen mens vi sover.
Den, kombinert med instinktet om å ha babyene våre nære oss, gjør at vi ikke ruller over babyen, selv i søvne.
Det er dog veldig(!) viktig å følge anbefalingene for samsoving:
https://ammehjelpen.no/artikkel/127/samsoving

Når forelderen legger seg i riktig stilling, hjelper kroppen til også, fordi den lager et stabilt sideleie. :)

Samsoving er kjempeflott, og veldig greit for ammingen.
La pappaen øve mens du er våken, så kan han se at det går fint. ;)
En Bedside crib er veldig greit å ha. Vi er superfornøyd med denne: http://lekmer.no/barnevarelse/senger/vugger-o-kurver/babybay-startset-hvit-pakke

Man kan også bruke en vanlig sprinkelseng, og "låse" den mellom voksensengen og veggen. :)

Ville sett an behovet :) Barn er så innmari forskjellige mtp nærhetsbehov og hvordan de sover best :)

Hadde ikke hatt bruk for den her, her var det kun oppå mamma eller pappa som var godtatt i mange uker, etterhvert ligge vedsiden av oss. Nå er han 6 mnd og vi samsover enda. Enkelte netter sover han deler av natta i bedsidecrib, som oftest i vår seng. Jeg nattammer relativt hyppig, så samsoving er jo også praktisk i tillegg til at minien tydelig har behov for det.

Med mindre han har et problem med at han ruller over deg når dere sover ville jeg ikke bekymret meg :) Så lenge han er frisk, edru og ikke bruker medisiner såklart! Mennesker er bevisste sine omgivelser selv i dyp søvn. Her sover mini stort sett på "min" side da, siden vi har bedsidecriben som "sengehest" på den sida, bare iblant han sover mellom oss. Så jeg ligger i "stabilt sideleie" eller på rygg inntil mini, og jeg merker at jeg ligger innmari rolig nå kontra før. Det skumle er dynene egentlig, men man finner stort sett en løsning på det :)

Back
Topp