ca hvert 10-15min.

eilejoha

Gift med forumet
har jeg hatt litt små korte vonde tak i nedre del av magen. noen ganger blir også magen hard. Har ikke hatt de så mange gangene, men siden jeg har hatt så mye kynnere og vondt i bekkenet om dagene så er jeg litt engstelig..
Lurer på om jeg burde ringt føden? Eller at det er normalt å ha det slik innimellom.
Har også litt smerter i korsryggen [&:]
Føler meg bare sååå sliten i hele understellet. Akkurat som jeg er støl etter en treningsøkt bare at det er nedentil liksom..[&:]

det er vel bedre å ringe en gang for mye til føden enn en gang for lite? ville ringt å hørt hva de sier [:)]
eg har hatt noen slike perioder med sterke kynnere men har ikke kjent det i korsryggen noe særlig.. ringte føden og ble! mye roligere selv når eg hadde snakka me de

Ring nå, bedre med en gang for mye enn en gang for lite...

Ta kontakt med føden [;)], bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite [;)]. Føler man seg usikker så er det best å ringe [:)]..

Jeg ville ringt føden, Dette står det om forskjellen på kynnere og rier her på babyverden i den linken jeg satt ut i stad..
Håper det går bra med deg og at det bare er kraftige kynnere, slik det kan bli hos flergangsfødende..
Men ring de en gang for mye enn en gang for lite..
Lykke til.

Er det kynnere eller rier?
Kynnere er ikke ekte rier, men det er ikke så lett å vite forskjellen når en ikke har opplevd rier tidligere. Hvis sammentrekningene øker i intensitet og blir uvanlig kraftige, varer lenge og/eller du samtidig har smerter i korsrygg, mage, bekkenparti eller lår, kan det være rier. Er du i tvil om du har kynnere eller rier, skal du ta kontakt med jordmor, lege eller fødeavdeling for å få det sjekket.

Ja, det er det nok.. Har holdt på 1 time nå, mne virker som det roer seg.. Går å legger meg nedpå nå å leser litt, så ser jeg det an litt til. Kan hende jeg bare er veldig sliten idag også..

Våkner vel visst det skulle skje noe drastisk får jeg håpe. hehe..[:D][;)]

Back
Topp