ca 60% jobb + dagpenger?

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Har fått høre at man kan få dagpenger om man ikke jobber fullt. Stemmer dette? Man må ikke være arbeidsledig for å få dagpenger?

Jeg vil jobbe fullt, men får ikke mer enn jeg har, og jeg har behov for mer. Så tenkte å prøve å få dagpenger mens jeg fortsetter å prøve å få mer jobb.

Jeg jobber som sagt 60%, og kan jeg da få dagpenger for de 40% jeg ikke jobber? Og hvordan finner jeg ut hvor mye de 40% blir i penger? Og hvis man skal ha permisjon, teller dagpenger som inntekt da, tenker i forhold til hva jeg får av penger i permisjon. Kravet for å få dagpenger er vel å ha tjent mer enn 130 000(?) kr det siste året og det har jeg gjort.

Om du jobber over 50% får du ikke dagpenger. Så siden du jobber 60% vil du ikke få dagpenger.
Men om du hadde jobbet 49% så hadde du fått ;)

Om du jobber over 50% får du ikke dagpenger. Så siden du jobber 60% vil du ikke få dagpenger.
Men om du hadde jobbet 49% så hadde du fått ;)

Er du sikker? :S

Hvis du ikke har jobbet 100% tidligere så får du vel ikke dagpenger om du jobber mindre enn 49% heller. Har du derimot fått redusert stillingen din med minimum 50% hadde du hatt rett på dagpenger dersom du hadde meldt deg som reell arbeissøker. Da må man være villig til å ta jobber man blir tilbudt.

Du får jo ikke dagpenger hvis
Du ikke har vært i jobb i større stilling og blitt sagt opp fra den...
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Blir stillingen din varig redusert så får du dagpenger, hvis du jobber mindre enn 50 %. Da må arbeidsgiver fylle ut timene dine for 52 uker tilbake i tid for å vise h or mye du jobber ;)

Back
Topp