2008/2013/2014
Glad i forumet
Er det noe max for hvor mye c-vit gravide kan ta??
Kan jeg ta 1 grams brusetabl som anvist på pakken??
Kan jeg ta 1 grams brusetabl som anvist på pakken??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jau..!! :-O Holder meg til en multivit jeg da :/http://www.lommelegen.no/legesvar/megadose-vitamin-c-i-graviditet
Jeg hadde aldri hørt om dette, men googlet litt og så at det var jo mye om temaet, "hvordan fremkalle abort med C-vitamin". Grøss. :S
Syns den linken her var fornuftig i alle fall, han sier der at anbefalt mengde c-vitamin for gravide er 60-100 milligram per dag. Du får se hvor mye du får av en sånn tablett da, og husk at du får vel i deg en del c-vitamin gjennom kosten også.
Føler vel ikke direkte skyld, men klarer ikke å la være å tenke at hadde jeg visst om det hadde jeg kanskje hatt to barn i dag.Hvis c-vitamin er så koblet mot spontanaborter er der rart at det ikke finnes noe skikkelig forskning på det. Det er ikke noe å føle skyld for uansett, så lenge man ikke vet om det.
Jeg syns nesten det merkeligste er at så mange tror at c-vitaminsjokk kan hjelpe mot forkjølelser og slikt...
Mot uvi funker det veldig bra. Det er det eneste som funker for meg og jeg har prøvd alt. Må ha en hestedose da, 5-6 gram.Hvis c-vitamin er så koblet mot spontanaborter er der rart at det ikke finnes noe skikkelig forskning på det. Det er ikke noe å føle skyld for uansett, så lenge man ikke vet om det.
Jeg syns nesten det merkeligste er at så mange tror at c-vitaminsjokk kan hjelpe mot forkjølelser og slikt...
Føler vel ikke direkte skyld, men klarer ikke å la være å tenke at hadde jeg visst om det hadde jeg kanskje hatt to barn i dag.
Jeg har prøvd å si til flere at c sjokk ikke funker mot forkjølelse, men de fleste sier at jo, det gjør det. Funker kanskje som en placebo effekt? Men mot uvi kan det jo funke, det senker ph verdien i urinen noe som dreper bakteriene.....
Mot uvi funker det veldig bra. Det er det eneste som funker for meg og jeg har prøvd alt. Må ha en hestedose da, 5-6 gram.![]()
Årsaken til at c-vitaminer hjelper, er at det er acsorbinsyrer som skilles ut i urinen. Høye doser c-vitamin hjelper derfor på urinveisinfeksjon, men ikke mot forkjølelse.Til UVI hjelper det å vel med væske, og gjerne sur væske som appelsinjuice, men jeg har aldri hørt om at c-vitaminer hjelper? Kroppen tar jo ikke opp mer enn den trenger der og da uansett. Og det jeg har lest om vitaminer og sånt er at det hjelper i forhold til sykdom hvis man tar det regelmessig, ikke som en megadose når man allerede har blitt syk.
Årsaken til at c-vitaminer hjelper, er at det er acsorbinsyrer som skilles ut i urinen. Høye doser c-vitamin hjelper derfor på urinveisinfeksjon, men ikke mot forkjølelse.
Står her http://m.nrk.no/artikkel.jsp?art_id=1.7595415&a=1.7595415&f=/helse-forbruk-og-livsstil/&h=www.nrk.no![]()
Tabletter. Kun c vit. Virker som du ikke tror på meg hehe. Urinen blir sur og bakteriene dør. .I hvilken form får du i deg c-vitaminene da? Og er det kun c-vitaminer du tar for å bli frisk?
Tabletter. Kun c vit. Virker som du ikke tror på meg hehe. Urinen blir sur og bakteriene dør. .
Du kan ikkje tenke slik då..Herregud, dette visste jeg ikke. Når jeg var rundt 5 uker begynte jeg å få en uvi og tok masse c vitamin og drakk mye appelsin juice. Dette var den 23.desember, i romjula hadde jeg kraftige smerter og begynte å blø masse den 31. og fikk beskjed etter en ul at jeg hadde mista. Det viste seg en uke senere at jeg ikke hadde mista, men sannsynligvis hadde hatt tvillinger og mista en av de. Kanskje det var min feil? Heldigvis fikk jeg beholde lillegutten min, får helt vondt inni meg når jeg tenker på åssen det kunne endt![]()
Okey. Men i alle fall, jevnt over hjelper det på immunforsvaret dersom man tar c-vitaminer hver dag.![]()
Om du vil styrke immunforsvaret så er det vitamin D du skal taog det er en veldig vanlig mangel blant nordmenn og spesielt om vinteren - det er en av grunnene til at influensasesongen er på vinteren
Vitamin C er en antioksidant og om man tar antioksidanter over lengre perioder så vil dette for eksempel kunne hindre at musklene blir sterkere om man trener. Med masse antioksidanter tilstede i kroppen så vil ikke musklene oppleve "stress" slik de normalt skal etter trening og vil heller ikke signalisere til musklene at nå må de bli større for å takle påkjenningene..
Altså, igjen: Det jeg har lest er at C-vitaminsjokk mot forkjølelse er tull, og c-vitaminer KAN ha en gunstig effekt på immunforsvaret hvis det tas regelmessig. Dette sier jeg siden det var kun snakk om C-vitaminer i denne tråden, ikke hvilke vitaminer som er bra for immunforsvaret.