Cøliaki

selisa

Elsker forumet
Dere med eller som har barn med cøliaki, hvordan symptomer hadde dere/de.?

Min største jente har det siste året lagt på seg 600 g.
hun har pistrete hår, hard avføring, hyppig avføring og veldig ille luktende avføring, dårlig vekst men tidvis veldig god matlyst.

jeg mistenker cøliaki. hva tror dere.
hun skal på sykehuset og testet på nytt i begynnelsen av februar.

dyttdytt

mi datter sleit med vekta, magesmerter, oppblåst mage, diare, oppkast, alltid sliten, spiste som en ulv (6 skiver til frokost og 8 skiver med seg i barnehagen..og alt blei spist)

fler med erfaring

tanteungen min har det...det begynte med konstant stor oppblåst mage, mens resten av henne var kjempetynn..rar farge på og unormal avføring, slapp og sliten..etter nesten et år datt hun om etter hver andre skritt..la seg ned å ville bare sove for hadde ikke energi til noe, kastet opp etter hvert måltid,veldig tynn for tarmene tok ikke til seg næring lengre...

hvis du mistenker cøliaki anbefaler jeg å få det skjekket med lege for går det for lenge blir di alvorlig syk slik som med tanteungen min..det var akutt da legene endelig tok det på alvor..

lykke til :)

ORIGINAL: mumsemams

tanteungen min har det...det begynte med konstant stor oppblåst mage, mens resten av henne var kjempetynn..rar farge på og unormal avføring, slapp og sliten..etter nesten et år datt hun om etter hver andre skritt..la seg ned å ville bare sove for hadde ikke energi til noe, kastet opp etter hvert måltid,veldig tynn for tarmene tok ikke til seg næring lengre...

hvis du mistenker cøliaki anbefaler jeg å få det skjekket med lege for går det for lenge blir di alvorlig syk slik som med tanteungen min..det var akutt da legene endelig tok det på alvor..

Vi har allerede sjekket en gang men hun var bare ett år da og for lita. så nå skal hun inn på nytt 8 februar, skrev jo det i første innlegg.

ORIGINAL: selisa

Vi har allerede sjekket en gang men hun var bare ett år da og for lita. så nå skal hun inn på nytt 8 februar, skrev jo det i første innlegg.

Tanteungen vår fikk diagnosen Cøliaki da hun var 16 mnd. Symptomer som oppblåst mage, nedgang i vekt, sprutbrekninger, slimete avf,utmattelse m.m. Blodprøver og gastrosk. ble gjennomført, og det var ingen tvil om hva det var.

ORIGINAL: Håperinderlig..

ORIGINAL: selisa

Tanteungen vår fikk diagnosen Cøliaki da hun var 16 mnd. Symptomer som oppblåst mage, nedgang i vekt, sprutbrekninger, slimete avf,utmattelse m.m. Blodprøver og gastrosk. ble gjennomført, og det var ingen tvil om hva det var.

Ok, jenta mi sliter med vekt, hyppig avføring som er hard og lukter helt vanvittig, plages med slim og spyr ofte pga det og pistrete hår. Håper de finner ut noe på prøvene denne gangen da.

Back
Topp