cøliaki/gastroskopi

tress81

Flørter med forumet
Hei jeg og min datter har fått svar på blodprøvene i dag,å der slo det ut på cøliaki.Men for å få 100 prosent riktig diagnose så må man jo ta den slangen i halsen.
Noen som har gjordt dette selv og verdt med når barna har gjordt det? jeg har legeskrekk selv å får helt angst av tanken på å se på datteren min gå gjenniom dette.

Noen med erfaring som kan fortelle meg litt?

hvis de skal ta biopsi vevsprøve av tarmtottene vil jeg tro de går inn med slangen gjennom tarmen (rectoskopi /endoskopi), og ikke halsen... Det er faktisk ganske mye enklere og mindre ubehagelig å få slangen inn nedenfra enn via halsen (gastroskopi). Uansett hvis et barn skal få slangen via halsen må de nok gi skikkelig bedøvelse for å få det til...

Hei!
Gjorde det på sønnen min på 19 måneder i Juli, det var Gastroskopi under full narkose. Så det eneste du er med på er å se han bli lagt i narkosen, så må du gå :-)

Det hele er over på 15 minutter, men da tar det jo litt tid å vekke de av narkosen etterpå. For voksne er det nok litt verre, siden de ikke får narkose...

Gastoskopi det heter vettu he he.Full narkose ja det er jo kansje bra.Er det bare barn som får det eller?Hun er 7 år gammel.Hva med oss voksne? Usj hater alt som har med sykehus og leger og gjøre.

Barn får full narkose, mine to døtre tok gastroskopi da de var 2 og 4 år. Tar ca 15 min, men oppvåkningen tar noe tid[:)] er poliklinisk, så dere blir sendt hjem samme dagen.
Voksne får ikke narkose, bar "likeglad medisin"[;)]

Svarer deg på pm senere i kveld! Har virkelig ikke tid akkurat nå....

Back
Topp