Bytting av bleie

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
hei :-) hører egentlig til i oktobergruppa, men lille jenta vår bestemte seg for å komme 14 dager før tiden :-D
Tenkte å spørre her inne om hvordan dere gjør det med bytting av bleie. Her bytter jeg før hun spiser, da hun som regel sovner til puppen mens hun spiser. Men når hun bæsjer under måltidet, skal jeg da bytte på henne igjen likevel om hun sover? Så dumt å vekke henne på natta for å bytte bleie når hun har sovnet :-/

Her har vi ikke hatt bæsjebarn på natta, men denne sistemann har gjort det et par ganger, og da går jeg opp for å bytte, så og si i halvmørket med bare litt lys fra gangen.

Vi bytter bestandig bæsjbleiene selv om det er natt, om han sover så sover han som regel gjennom det hele :) Om vi ikke bytter blir han urolig og grinete etter kort stund uansett :P

Gratulerer så mye :) Greit å slippe overtid hvertfall ;)

Jeg leste en gang at man ikke trengte ta bleiene så fort dersom babyen fikk morsmelk, men jeg opplevde at hun ble sår. Så det gjør jeg ikke igjen! Jeg pleier også bytte før måltidet av samme grunn som deg. Dumt å vekke henne med bleieskift liksom. Dessuten bæsjer hun som regel en god stund etter måltidet. Men de gangene hun bæsjer like etter måltidet, så bytter jeg ganske kjapt når jeg føler hun er ferdig med pakken ;)

Her våkner han alltid at av bleieskift og bæsjer ofte mens han spiser. Prøver å bytte halvveis i ammingen og fortsette etterpå. Det fungerer ofte for å få han søvnig igjen på natt. Men skulle ønske han kunne roe seg og sovne uten pupp på natt! Vil ikke la han ligge med bleia full når jeg vet han forhåpentligvis skal sove noen timer.

Jeg bytter på henne med en gang jeg merker bæsjebleien. Gjerne opptil flere her per natt. Men hun er så rolig når hun blir byttet på, så sovner fint igjen:) Ellers tar jeg eventuelt andre bryst om hun er mer sulten.

Skifter alltid vist det er bæsj i bleia. Veslejenta her bæsjer ofte og skjer gjerne på natt også. De siste nettene har jeg bare skifta en gang. Og da skifta jeg før hun fikk pupp. For det er skikkelig sovemedisin. Sovner som oftes ved puppen. ;)

Bytt bæsjebleie med en gang!
De får så lett rød og sår stump, og da ligger de og hyler fordi de er irriterte. Så ville heller ha vekket henne litt da ja og så bysset etterpå..

Det som og er dumt med å bytte etter mat er at da gulper han så fort! Skjønner jo det når han legges flatt og bena løftes opp :p Men helt enig i at man skal bytte, vil absolutt ikke ha sår stump! Må bare lære meg et lurt triks for å få han til å sove igjen etterpå... Så kjedelig å måtte være våken i flere timer midt på natta!

Ja, er nok det beste å skifte på henne, så får vi heller finne en måte å få henne i søvn igjen på etterpå :)

Back
Topp