Byttet til annen mme inatt!

Lightning85

Glad i forumet
Istad gav jeg første flaske med ny type mme, gått fra nan HA1 til vanlig nan! Er så utrolig nervøs, først var jeg usikker på om han kom til å like den, men det var jo null problem(likte den bedre selv, søtere i smaken). Håper inderlig at det går bra med magen, at ikke han blir forstoppet. Også spent på om han blir en megagulper eller ikke..

Krysser fingrene for at det blir lite forskjell(bortsett fra at han gjerne kan sove mer på dagen da;))! Andre som har gått fra apotek nan til ordinær nan?:) Og evt merket/ikke merket forskjell?

Hvordan har det gått?
Vi ga første flaske med Collett (har brukt HIPP) nå. Håper virkelig det blir bedre for magen! :)
Han sovnet på et blunk hvertfall - og de fleste gangene han har fått HIPP-flaske får han luftplager umidellbart under mating. Så jeg krysser fingre her og for at det hjelper han til å kanskje kunne sove litt bedre i natt. :)

Hvordan har det gått?
Vi ga første flaske med Collett (har brukt HIPP) nå. Håper virkelig det blir bedre for magen! :)
Han sovnet på et blunk hvertfall - og de fleste gangene han har fått HIPP-flaske får han luftplager umidellbart under mating. Så jeg krysser fingre her og for at det hjelper han til å kanskje kunne sove litt bedre i natt. :)

Som nevnt i din tråd så var samme dagen vi byttet forferdelig:/ Han gulpet endel, mindre fising, og gråt mye.. Første avføringen etter byttet var skikkelig mørkegrønn! (Men det var i det hele tatt avføring, jippi!;)) Torsdagen har vært fantastisk!:) Lite gulp, fortsatt lite promp, litt "finere" bæsj og ingen gråt:D Så vet ikke helt om den skikkelig kjipe dagen var tilfeldig samtidig med byttet av mme.

Man skal alltid prøve ny mme over litt lengre tid(usikker på om det vil si dager eller uker da), for å være helt sikker på hvordan babyens mage tolererer den nye maten.

Babyer kan visst være som natt og dag utifra hvilken mme de får, håper både du og jeg nå har funnet riktig type og at det bedrer seg:):)

Last edited:
Jepp gikk helt fint. Her fikk han svart avføring som lignet bek. Så når vi byttet over til vanlig nan har det faktisk gått bedre. Han er jo over 3mnd så kan jo være derfor også :)

Jepp gikk helt fint. Her fikk han svart avføring som lignet bek. Så når vi byttet over til vanlig nan har det faktisk gått bedre. Han er jo over 3mnd så kan jo være derfor også :)

Så bra å høre positive erfaringer av å bytte:) Var skikkelig nervøs for å bytte, men igrunnen så har det gått veldig greit(med unntak av det første døgnet!). Satser på å ikke bytte så mye mere nå:)

Back
Topp