Byttet fastlege

Lena94

Betatt av forumet
Hei. Noen som har byttet fastlege her etter første time hos legen? Jeg fikk en akuttime pga kvalme i dag og han var ikke interessert i det hele tatt. Er 7 uker i morgen. Forklarte situasjonen om at jeg spyr av mat og drikke og det eneste han anbefalte var å spise. Har time neste fredag og den ville han egentlig avlyse fordi han syns den var helt unødvendig. Han tar ikke første kontroll før etter uke 12.
Satt igjen med en skikkelig dårlig følelse og byttet fastlege når jeg kom hjem.

Noen flere som har sånne leger?

Uff, så kjedelig med en sånn lege da!
Har heldigvis ikke opplevd noe slik, er så fornøyd med den legen jeg har at jeg aldri kommer til å bytte henne bort!

Håper valget ble bra og at du får en lege som tar deg på alvor og følger deg ordentlig opp!

Hei. Noen som har byttet fastlege her etter første time hos legen? Jeg fikk en akuttime pga kvalme i dag og han var ikke interessert i det hele tatt. Er 7 uker i morgen. Forklarte situasjonen om at jeg spyr av mat og drikke og det eneste han anbefalte var å spise. Har time neste fredag og den ville han egentlig avlyse fordi han syns den var helt unødvendig. Han tar ikke første kontroll før etter uke 12.
Satt igjen med en skikkelig dårlig følelse og byttet fastlege når jeg kom hjem.

Noen flere som har sånne leger?
Opplevd det en gang og endte med innleggelse dagen etterpå. Var alvorlig dehydrert, ubalanse i salter og vitaminer/mineraler.. tok meg 8 mnd å komme meg på bena igjen. Var ikke i forbindelse med svangerskap riktignok, men kjenner til for mange slike leger. Godt du byttet. Du kan også velge å sende klage til fylkeslegen

Uff, sånne burde ikke fått være leger etter min mening [emoji52] så tror du gjorde det helt riktig å bytte fastlege..

Jeg byttet til min søsters fastlege. Hun har sitt 2. svangerskap og får den oppfølgingen hun trenger uten noe problem, så satser på at han er imøtekommende mot meg også [emoji4]

Jeg byttet fastlege nylig. Var der etter at jeg spontanaborterte for første gang (første graviditet(. Følte hun ville ha meg inn og ut fortest mulig, føltes veldig ekkelt når man ikke skjønner helt selv hva som skjer med kroppen selv. Var 5+6 ca når det skjedde og kroppen har klart å årne opp på egenhånd virker det som, men det føltes som hun ikke hadde noe interesse for å verifisere og berolige meg med dette. Håper ny fastlege er bedre når jeg eventuelt klarer bli gravid igjen :)

Jeg byttet fastlege nylig. Var der etter at jeg spontanaborterte for første gang (første graviditet(. Følte hun ville ha meg inn og ut fortest mulig, føltes veldig ekkelt når man ikke skjønner helt selv hva som skjer med kroppen selv. Var 5+6 ca når det skjedde og kroppen har klart å årne opp på egenhånd virker det som, men det føltes som hun ikke hadde noe interesse for å verifisere og berolige meg med dette. Håper ny fastlege er bedre når jeg eventuelt klarer bli gravid igjen :)
Så kjedelig da. Håper din nye fastlege er bedre ja [emoji4]. Min gamle skrev bare på pcen og jeg måtte spørre 2 ganger for å bekrefte at han hadde fått med seg ting fordi han snakket ikke så mye. Han ville ha meg ut fortest mulig. Var inne mellom 5-7 minutter sist gang.

Jeg har også planer om å bytte fastlege. Nå har jeg fått første kontroll hos jordmor, og skal høre om jeg kan ta alt av undersøkelser osv hos henne. Hvis ikke så må jeg bare få bytta :rolleyes:

Har en veldig "kald" lege som aldri har vist noen interesse for å hjelpe oss ift graviditet. Når vi hadde prøvd å bli gravid i ett år nektet hun å henvise oss til utredning fordi det ifølge henne var annerledes i UNN-systemet, og vi derfor måtte ha prøvd i 1,5 år før henvisning kunne sendes. Når vi endelig kom inn i sykehussystemet ble spesialistene sjokkerte over hvordan vi ble behandla av fastlegen. Kan vel trygt si at jeg ikke føler meg ivaretatt der! Jeg tok derfor en telefon til helsestasjonen og ba om å få svangerskapskontroller og evt annen oppfølging hos jordmor, noe de hadde full forståelse for og skulle ordne. Kanskje du burde gjøre det samme? Har stått på venteliste hos ny fastlege siden lenge før jul, og kommer nok ikke til å oppsøke fastlege før byttet har funnet sted med mindre det er akutt[emoji53]

Jeg byttet hin dagen, får ny 1 mars. Han jeg ville ha hadde plutselig 7 ledige så da benyttet jeg sjansen med en gang [emoji4]

Back
Topp