bytter du gardiner når det går mot høst/vinter?

LilleLavendel

Forumet er livet
er det pga innsyn eller stil? vurderer å ønske meg "høst"-gardiner til jul, men vet liksom ikke hvor mye stress det er heller? så, hvor mye stress er det på en skala fra 1-10? Å henge opp gardiner høst og vår altså..?

Nei, jeg har samme gardiner hele året. Men kan bytte putetrekk og pynt ellers.

Vi har ikke så mye gardiner igrunn, ikke trenger vi å tenke på innsyn heller, men har noen hvite gardiner, noen grå og noen julegardiner. Liker best de hvite, så de blir fort hengende hele året, bortsett fra til jul:)

vanligvis ikke, men i år fant jeg ut at jeg ville ha noe mer farge i stua så da ble det sånn.. men det kunne like gjerne skjedd i juli liksom.. :)
Tar de ned til jul da, for de er rosa :P

Vi har egne sommergardiner som slipper inn mer lys, men bytter når det går mot høst. Så har vi egne julegardiner og bytter tilbake til høstgardinene før det blir sommer igjen :)

har lyse gardiner om sommeren, fordi jeg ikke vill at sola skal ta fargen på de andre gardinene mine..

Jeg byttet til lettere gardiner i vår og kommer ikke til å henge opp de andre igjen, for det var så lyst og deilig!
Har lyse persienner for å skjerme mot innsyn uansett =)

Ja. Når det begynner å bli kaldt ute bytter jeg til mørkere gardiner, gjerne i et litt kraftig stoff. Dette gir en lunere romfølelse.
Jeg synes ikke det er stress å bytte gardiner to ganger i året. Gardinene bør jo tas ned å vaskes uansett om du bytter eller ikke, og da blir jo prosessen nesten den samme.

Ja, jeg pleier å bytte ca høst og vår. Det er egentlig ikke av noen spesiell grunn, det pleier bare å være da jeg går lei av de gardinene som har vært oppe.
Bytter stort sett til mørkere gardiner på høsten, og liker best lyse og lette gardiner på våren.

Ja, pleier å ha lyse lette gardiner vår/sommer, gjerne blonder eller shiffon. På høsten er det frem med tyngre gardiner, lunere både for romfølelsen og tempraturen :)

Ja! Bytter til julegardiner rundt 1. desember, og en gang i januar regner jeg å henge opp noen med litt farge på. Vår/sommer blir det lyse, lette blondegardiner igjen!

Jeg bytter vel 2-3 kanskje 4 ganger i året, men bytter ikke i alle rom, bare stua så ofte. soverom og kjøkken bytter jeg kanskje 1-2 ganger i året.

Har bare 5 vinduer i leiligheten her, så er ikke noen kjempejobb å bytte, og trenger ikke koste en formue å kjøpe nye til ett rom. Og bytter om på hvem jeg har på hvem rom :)

Back
Topp