Bytter dere på å legge barna om kvelden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Legger en av dere alltid barnet, eller deler dere på det?
Er leggestunden bare kos, eller kan den bli slitsomt i blant også? Bytter dere på hvem det er sin tur til å legge?
 
Når begge har fri så tar vi en unge hver :)
 
Nja.. Minste bytter vi på, han velger som regel pappa da. Eldste er det alltid jeg som legger. Han har autisme og må ha alt likt og vil ikke ha pappa så lenge jeg er hjemme.
 
Tar hver vår unge, og nå som minste ikke er så avhengig av meg ved legging så tar vi annenhver kveld.
Eldste prøvee oss ut litt innimellom, og kan slå seg vrang om hun ikke får være med den andre, men stort sett går det veldig greit så lenge vi ee konsekvente :)
 
Jeg tar som regel eldste og samboer minste. Minste er det bare å legge da, men det er en kamp alt det andre først:rolleyes: Samboer er mest tålmodig der.
 
Tar ett barn hver. Jeg syns det er mye kos, men born dager er det ordentlig slitsomt. Ikke med eldste da, hun krever lite ved leggetid :)
 
Vi har hvert vårt barn. Leggetid er kos, med lesing og synging. Barna har i tillegg en annen ro i kroppen, slik at man får den helt spesielle pratestunden. ❤️
 
Tar annenhver dag ca. Ikke alltid like kos nei. Og noen ganger blir det sånn «åh kan ikke du legge han i dag» stemning :hilarious:
 
Nå som de deler rom legger vi de annenhver kveld (såfremt én av oss ikke er borte).
Før la vi hver vår unge, bytta på hvem vi la hver kveld.
Mye kos, men innimellom litt slitsomt hvis vi selv eller barna er ekstra sliten :)
 
Legger en av dere alltid barnet, eller deler dere på det?
Er leggestunden bare kos, eller kan den bli slitsomt i blant også? Bytter dere på hvem det er sin tur til å legge?
Legger en hver stortsett. Er jeg på Senvakt så legger han begge naturlig nok. De kan bruke en god stund på å sovne så ikke alltid like kjekt ;)
 
Tar et barn hver :) Det å få lagt dem i senga er ikke slitsomt, men hele prosessen før selve legginga er ikke spesielt kos :rolleyes: Surving, bleieskift, klesskift, tannpuss og en liten vask.. og ikke minst smøring av hele kroppen :hungover: Det tar fort litt tid. De er to og tre år.
 
Er vel stort sett jeg siden han ammes på kveldstid enda, og oftest slokner rett etterpå. Men om vi en gang i blant har det litt trøblete med en liten en som bare skal herje så tar mannen over etter ammingen. Samme om jeg skal noe på kvelden, da ammer jeg og så tar mannen resten.
 
Her er begge med på legginga, men vi bytter på hvem som legger hvem. Leggestunda er som oftest koselig og en god anledning til litt ekstra kos og samtale.

Én av oss legger minstejenta. Vi leser for henne i senga og så ligger vi sammen med henne til hun sovner (noe som tar toppen fem minutter). Den andre leser for guttene på fem og sju, og så pleier de å få lese selv og/eller høre på lydbok litt før en av oss går inn og sier god natt.
 
Nei Yngste legger jeg såfremt jeg er hjemme og dersom mannen er hjemme skysser han de to andre i seng også Men er en av oss ikke hjemme legger den andre begge. De eldste klarer seg jo mye selv men må følges opp så de fakrisk gjør det.
 
Vi tar som regel annenhver dag, med mindre en av oss er dårlig, sliten, ikke hjemme, osv. Sovner hun ikke på første forsøk bytter vi på å gå opp til henne i løpet av kvelden.
 
Mannen reiser mye, så jeg legger når han er borte, og så prøver vi å fordele litt når han er hjemme. Men da vil oftest gutten legges av pappa. Han er veldig lett å legge, tar 20-30 min fra vi går på badet. Han sovner selv uten at vi er der. Masse kos og klem og prat og et par sanger evt eventyr før lyset slukkes og døra lukkes.
Sover hele natta.
 
Kommer an på jobbinga. Vi legger begge unga i senga vår, så det er alltid bare en som legger ;)
 
Back
Topp