Bytter dere bleie på natta?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Bytter dere bleier på natta?
Frøkna sover som regel ca 12 timer før det er morgen, men kan være oppe og får litt pupp så ofte som hver 2. Time, men varierer litt. Jeg har komt inn i en vane der jeg skifter bleie en gang hver natt, i 4-5 tida når hun allerede er våken, uansett, men det burde vel ikke være nødvendig,eller?
Det begynte med at vi opplevde lekkaskjer, og så er det liksom for å unngå dette.

Vi er fornøyd med både pampers og rema1000 på dagtid,og bytter litt mellom disse, men hvilke er de absolutt beste på natta? I det siste har vi nemlig hatt tisselekkaskjer midt på natten eller selv om jeg har skiftet en gang.

Skifter ikke, tar ikke sjansen på det, redd han våkner :p
Hadde en periode med lekkasjer på natt, men tror det var fordi jeg ikke stramma de godt, bank i bordet lenge siden sist nå. Bruker libero på natt da. På dag bruker vi enten libero eller rema. Føler libero holder best da.

Jeg bytter ikke, siden lille bare tisser og selv om hun ammes hver tredje time blir bleia stor men huden føles ikke våt i morgen.. Bruker libero touch på natta.

Tidligere skifta vi før vi la oss, men hun begynte plutselig å våkne sånn av det. Så nå har vi droppa det en stund, ingen uhell enda. Bleia er på fra 19 til 07, pluss minus en time. Bruker rema 1000 4.

Bytter aldri bleie på natta, men han har *bank i bordet* aldri bæsja på natta, så det har ikke vært nødvendig :p Og jeg er temmelig sikker på at han hadde blitt lys våken av det.. bruker libero comfort eller touch, lekker aldri til tross for at bleia som regel er ganske full etter en natts søvn. Huden er dog alltid tørr og fin :)

Bytter ikke på natta så fremt det ikke er bæsjebleie... han er mye våken, men om jeg hadde tatt han ut på bade for å skifte måtte jeg ha brukt evigheter for å få han til å sovne igjen.

Vi bruker bare libero... bytter på touch og comfort... hadde litt lekkasjer helt i starten, men har ikke skjedd etter jeg skjønte at jeg måtte stramme bleiene mye mer...

De første 8- 10 ukene bæsja ho gjerne 3-4 ganger i løpet av natta. Men etter at det stoppa, så skifter vi ikke på natta lengre. Ikke hatt lekasje på natta siden da heller. Hadde bytta på natta om jeg oppdaga at hun hadde bæsja, men ikke ellers:p

Vi skifter i mørket. Må skifte når den er über full av tiss (hver natt). Nr 4 libero suger opp veldig mye men han tisser enda mer :-)

Skulle ikke skrevet det, for i natt ble det lekkasje gitt. Oppdage det når jeg skulle amme og måtte skifte på han. Skiftet i senga, men da trodde han tydeligvis det var morgen, så var våken i 1,5 time :p

Ikke nå lenger, men bytta hver natt før han begynte med fast føde, for da dreit han seg ut hver en eneste natt, så det ofte tøyt langt opp på ryggen :p Hvorfor ikke bæsje på dagen liksom :p

Bytter ikke. Ikke hatt noen uhell ennå. Liker rema sine best jeg, da både libero ognpampers sine lukter skikkelig ufyselig tiss til vår jente..

Jeg gjorde det til å begynne med, men ikke nå lenger. Skifter først på morgenkvisten når hun begynner å prompe for da det er store saker på gang :D

Jeg bytter ikke tissebleier om natta. Men i det siste har hun begynt å bæsje om natta, derfor fått noe utslett.. Så prøver å bytte da. Men hun blir så våken og gråter fælt av det og da har vi det gående en stund så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Vi bytter alltid om natta. Har fulle tissebleier hver natt. Bruker libero touch str4, skiftet i senga og gir mat etterpå. På denne måten så blir han trøtt av matingen og sovner. Gjør vi det omvendt, så blir han mer våken og pratesalig :p

Vi bytter aldri om natta. Men av erfaringer med første byttet vi en stund til neste størrelse på natta etter en del uhell. Så hvis din lille bruker 4 nå, kjøper du en pakke i strl 5 som kun brukes om natta. Lykke til! :)

Takk for mange svar! :) skjønner det er litt forskjellig rundt om i familiene,godt å lese lurer på å kanskje prøve libero på natta, for har akkurat gått opp i str så er ikke det som er problemet i alle fall :) men er selvsagt ikke krise å skifte bleie, og kanskje blir det bedre når hun ammes sjeldnere på natta :)

Bruker libero touch og de holder fint i 12 timer. Frøkna tisser bare på natta så langt.

Back
Topp