Bytteq flaskesmokk

HusmorpåGarnes

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en sønn på 5 måneder som skulle byttet til 3er smokk for en stund siden vi bruker MAM sine flasker.
Hver gang vi prøver så bryter han sammen, det er som at han får panikk. Hvordan kan vi introdusere den nye smokken? Blir litt fortvilet

Hei! Jeg har en sønn på 5 måneder som skulle byttet til 3er smokk for en stund siden vi bruker MAM sine flasker.
Hver gang vi prøver så bryter han sammen, det er som at han får panikk. Hvordan kan vi introdusere den nye smokken? Blir litt fortvilet

Vi hadde det slik når vi gikk fra 2 til 3 også, men hva er poenget når han ikke liker det. Gikk tilbake til 2 og bruker det fortsatt de gangene han får flaske ( bruker fortsatt 1 på avent, tror jeg). Går kanskje litt saktere ettersom det kommer mindre, men tiden vi bruker der må være minimal. Han bryr seg hvertfall ikke, og er det som teller. Han drikker til han blir mett uansett. Så dårlig med tips her, men hvorfor på død og liv bytte når det bare skaper bråk (han får jo sikkert panikk for det plutselig kommer så mye og han er ikke vant til det. Det kommer til å fikse seg selv når han begynner med kopp) og egentlig ikke betyr noe.

Jeg ville gått tilbake til 2'er smokken :)

Vi bruker 2-er smokk på MAM-flaskene. Tror han føler han drukner med 3-er smokken, så den bruker vi ikke. Han er 6 mnd.

Introduserte nye tutter på dagtid når lillemann var på sitt mest våkne. Er ikke nødvendig å bytte om de får i seg nok melk heller? :)

Er da ikke noe vits i å bytte hvis han ikke har behov for det ;) her bruker vi 3 mnd + på snuppa på 7 mnd... Hun tømmer flaska kjapt uten frustrasjon så ser ikke behov for å bytte ut.. Brukte 0 mnd sikkert til hun var 3 mnd..
Har gitt tydelig uttrykk for frustrasjon ved for lite hull i smokken ;)

Her kunne vi ikle bruke mam fordi åpningen er for stor faktisk

Tusen takk for svar!
Vi bare fortsetter med 2er smokk da. Sier vel sikkert ifra hvis det plutselig en dag ikke kommer fort nok!

Back
Topp