Bytte ut tåteflasker?

misty

Glad i forumet
August 2018
Jeg har mange tåteflasker fra Avent og Dr. Brown som ble kjøpt i 2011. Nå venter jeg et nytt barn, og lurer på om jeg kan bruke disse flaskene eller om det er anbefalt å bytte de ut? Tenker både på holdbarhet/om de er for gamle, og på miljøgifter i plast (mener å husker det var rundt 2011 det var mye snakk om at mange produsenter skulle kutte ut BPA).
 
Jeg har mange tåteflasker fra Avent og Dr. Brown som ble kjøpt i 2011. Nå venter jeg et nytt barn, og lurer på om jeg kan bruke disse flaskene eller om det er anbefalt å bytte de ut? Tenker både på holdbarhet/om de er for gamle, og på miljøgifter i plast (mener å husker det var rundt 2011 det var mye snakk om at mange produsenter skulle kutte ut BPA).

Hei!
Det kan nok hende flaskene du har er "nye" nok til å være uten bpa, det var bl.a. litt om bpa i media i 2009 og det var vel litt etter dette de fleste produsentene kom med flasker uten bpa. Jeg husker ikke helt nøyaktig når de kom, men de første flaskene Avent kom med uten bpa var litt "brunaktige" i fargen, i tillegg mener jeg å huske at flaskene med bpa var merket med en trekant med 07 inni trekanten og at det stod PC under (for polycarbonat).

Dersom flaskene dine er fra 2011 tror jeg de er frie for bpa, det eneste jeg er usikker på er når avent byttet ut flaskesmokkene sine, dersom du har flasker som hører til de "gamle" smokkene tror jeg nok ikke du får tak i smokker til disse og da må du bytte ut avent-flaskene uansett. Dr.brown har 2 forskjellige type smokker så her er det bare å passe på å bestille til riktig type flaske (standard eller wideneck).

Hilsen Inger Marie
 
Back
Topp