Bytte ut shake med hvilken måltid??

*annikeen*

Forelsket i forumet
Venter spent på shake fra NOKA, så sitter å planlegger hvordan jeg skal gjøre det fremover.

Fram til nå har jeg vært forferdelig dårlig på matfronten. Eneste måltiden jeg spiser fast er middag. Ellers er det sånn småspising ellers.
Så da kan jeg vell kanskje ta shake til frokost, lunsj og kveldsmat?
Eller kanskje litt nøtter og frukt [evt. hvilken frukt] til lunsj?
Og hvor mye kalorier/karbohydrater burde jeg få i meg til middag?
Håper noen geniale damer har svar på dette!

Har også etterhvert når jeg får fast jobb å invistere i andre produkter fra NOKA!

Min hverdag:
Frokost: Shake (ca. 200 kcal)
Lunsj: Brødmat (ca. 300 kcal)
Mellommåltid: Skyr eller brødmat (100-150 kcal)
Middag: Rent kjøtt(Storfe, svin, kylling eller fisk) (ligger på ca 400-500 kcal)
Snack: Frukt (ca. 150 kcal)
Kvelds: Shake (ca. 200 kcal)

Så ligger på mellom 1400-1600 kcal om dagen!

M3rl0t skrev:
Min hverdag:
Middag: Rent kjøtt(Storfe, svin, kylling eller fisk) (ligger på ca 400-500 kcal)

Hvilket brød? Her kjøper vi for det meste inn lundbrød. Er ikke så glad i brød egentlig. Og når jeg først skjærer meg ei skive, så aner jeg ikke hva jeg skal ha på - iallefall ikke noe som er sunt. Kan fort bli ostesmørbrød med enten majones/ketchup oppå.
Og når det kommer til middagen din, har du saus og poteter/ris/paste ved siden av [for det er jo mye karbo, så vurdere å kutte ut det jeg da. Eventuelt en halv potet og litt saus oppå den igjen].

*annikeen* skrev:

M3rl0t skrev:
Min hverdag:

Hvilket brød? Her kjøper vi for det meste inn lundbrød. Er ikke så glad i brød egentlig. Og når jeg først skjærer meg ei skive, så aner jeg ikke hva jeg skal ha på - iallefall ikke noe som er sunt. Kan fort bli ostesmørbrød med enten majones/ketchup oppå.
Og når det kommer til middagen din, har du saus og poteter/ris/paste ved siden av [for det er jo mye karbo, så vurdere å kutte ut det jeg da. Eventuelt en halv potet og litt saus oppå den igjen].

Bruker kun grovt eller ekstra grovt brød. Må være 3 "kakestykker" eller mer på brødproduktene! Du kan bare spise ostesmørbrød, men bytt ut osten med magrere type. Bruk lett varianter og sukkerfrie varianter: Lett majones, iduns ketchup uten tilsatt sukker, magre påleggsvarianter osv.. Sparer uendelige kcal på det altså! Og styr unna de feteste produktene i store mengder! Er ikke så vanskelig, men det tar litt tid å komme inn i hva de ulike matvarene inneholder. Bruk vektklubben.no (GR sin, ikke VG) og registrer alt du spiser i 3-4 uker, så får du et godt overblikk etterhvert!
Når det kommer til middag så bruker jeg fullkornsvarianter av ris/pasta ved siden av! Styr helt unna nudler f.eks. bare tomme kcal!! Bruker magre sauser, og mye soyasaus og mager kesam!

Anbefaler deg også å ikke spise nøtter til mellommåltid! VELDIG mye kcal i det i forhold til mengde.

~Frøken Lykkelig~ skrev:
Anbefaler deg også å ikke spise nøtter til mellommåltid! VELDIG mye kcal i det i forhold til mengde.

Tusen takk for advarsel! :)
Men hva anbefaler du da?

Back
Topp