Bytte termostat til varmekabler

2søte

Gift med forumet
Noen som har en anelse omtrent hvor mye det vil koste (inkludert ny termostat)? Varmekablene funker veldig fint ser det ut til, men termostaten bare slår seg ut hele tiden. Det begynner jo å bli shitkaldt på badet jo. [:'(]

Vet ikke.. Vi og skal bytte ut det her vi bor etterhvert..

Tusen takk for svar! [:)]

Vi får se hva som skjer. Mannen min skal klage på termostatboksen i morgen. Har bare brukt den i 2 år (4 år siden vi kjøpte den), så burde virkelig holdt lengre. Var redd det var noe med varmekablene, det har vært mye tull med varmen på badet i det siste, men har fått det til å funke igjen med å skru den av og på og skru varmen opp og ned, men i går ble det bare kaldere og kaldere. Så i natt var badet iskaldt. Men vi har like på do, vindfanget og vaskerommet, så kom på at vi kunne prøve å bytte med doen (den i vindfanget har aldri vært helt riktig, men vet ikke om det er den eller om den er montert feil mtp føleren ikke er nedi gulvet, men i veggen, så den var litt dum). Så i natt bytta mannen min om på den på badet og doen og i dagtidlig var doen svinkald, mens badet var varmt igjen. Så er nok termostaten ja. Er noe skikkelig billigdritt fant vi ut, 290 kr eks moms, så er den vel ikke av den beste. Men må bli byttet, kan ikke være så kaldt på do i lengre tid akkurat, nå kan vi ikke bruke rommet (har heldigvis do på badet også). [:@]

Min elektriker-sambo sier at hvis det bare er termostaten som skal byttes ut og alt er greit ellers, så tror han at om en elektriker skal gjør det at det kommer på rundt 1500,- ca. Men som han spesifiserer her er at det er umulig for han å si når han ikkje har sett på det[:)] Men har dere noen kjente som er elektriker og som kan se på det for dere? Uansett så er det ikkje billig dessverre[&o]

ORIGINAL: rilo julegris

Min elektriker-sambo sier at hvis det bare er termostaten som skal byttes ut og alt er greit ellers, så tror han at om en elektriker skal gjør det at det kommer på rundt 1500,- ca. Men som han spesifiserer her er at det er umulig for han å si når han ikkje har sett på det[:)] Men har dere noen kjente som er elektriker og som kan se på det for dere? Uansett så er det ikkje billig dessverre[&o]

Vi kjenner dessverre ingen elektriker, men får se hvordan det ordner seg nå. Siden det bør gå på reklamasjon (bør jo være et produkt som skal vare vesentlig lenger synes jeg), så bør vel de dekke det. Vi har i hvert fall ikke sjans nå. Mannen min klarer jo å koble det, men er jo ikke helt det en skal da. Men godt det i det minste ikke er varmekablene og vi må pigge opp igjen gulvet, det hadde vært enda kjipere. [:-] Mannen min skal ringe firmaet vi kjøpte det av i morgen, så får vi ta det derfra.

*krysserfingreforatdeterengarantisak*

ORIGINAL: rilo julegris

*krysserfingreforatdeterengarantisak*

Back
Topp