Bytte progesterontilskudd?

MilaS

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Er det noen som har fått byttet progesterontilskudd tidlig i svangerskapet?

Jeg går på Lutinus nå, men etter 2 uker på det så synes jeg det svir og jeg takler så dårlig alt som renner ut. Før har jeg gått på Crinone og det har vært så mye mer behagelig. Er det mulig å bytte underveis? Nesten så jeg har lyst å skrive en melding til klinikken.

Jeg vet ikke om du kan bytte når du først har begynt :yuck:

Selv holder jeg på med et frysforsøk nå. Jeg plages med kronisk soppinfeksjon, så denne gangen spurte jeg om det fantes noe annet enn Lutinus og Crinone. Jeg tenkte at det ville hjelpe at jeg påførte miljøet der nede minst mulig. Fikk da beskjed om at jeg kunne ta Duphaston istedenfor. Det er mye lettere å ta det enn Crinone, håper bare at det er like effektivt.

Er det noen som har fått byttet progesterontilskudd tidlig i svangerskapet?

Jeg går på Lutinus nå, men etter 2 uker på det så synes jeg det svir og jeg takler så dårlig alt som renner ut. Før har jeg gått på Crinone og det har vært så mye mer behagelig. Er det mulig å bytte underveis? Nesten så jeg har lyst å skrive en melding til klinikken.

Jeg synes cyclogest er det beste, men det er jo mye høyere dose enn lutinus/crinone, så jeg blir i hvert fall mye trøttere av de. Men slipper så mye griseri (altså, fortsatt kliss, men mye mindre)
Kan for øvrig anbefale tena truseinnlegg fremfor vanlig hvis du sliter med soppinfeksjon. De har mye bedre oppsugingsevne og det blir mindre klamt og også mindre tett. Har hjulpet meg i hvert fall. Angående å bytte vet jeg ikke. Der må vel ekspertene uttale seg, men skulle tro det er virkemidlet altså progesteron som teller, ikke hvilken form/merke det kommer i?

Gjør det i så fall i samråd med klinikken sånn at du får riktig dose! Hør med dem hva de tenker :)

Takk for tips :)
Jeg skal sende en melding til klinikken å høre for det ville vært veldig deilig å byttet til noe annet. Nå begynner jeg å lure på om jeg har fått uvi. Har vært plaget med det mye før, men lenge siden nå. Kanskje ikke så rart når det blir så klissete og vått hele tiden:wacky:

Jeg bytta fra Lutinus til 1 dose Crinone om dagen (etter testdato) . Virket uproblematisk fra klinikken sin side, men jeg følte ikke jeg fikk noe god oppfølging på spørsmålet mitt knyttet til det. Fikk først en lang avhandling om at jeg ikke skulle stå på det med mindre jeg hadde fryseforsøk, men det var jo ikke derfor. Når de forstod at det var dems lege som hadde skrevet det ut fikk jeg bare svaret 'så gjør du bare det'. Oppdater gjerne hvis du får et seriøst svar fra klinikken din :happy: Som du vet funket det jo ikke for min del, uten at det trenger å ha vært progesteronen.

Back
Topp