Bytte ord.ul-time?

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Har fått innkalling til ordinær ultralyd, 14. desember, tidlig på dagen. Da er jeg ifølge legen 20+3, ifølge meg sjøl 19+6. I tillegg til at det passer dårlig i forhold til å ta fri fra jobb akkurat den dagen (har valgfag-timer hvor løpet er satt opp ift avspasering), synes jeg det er litt seint... Hadde regna med uke 17-18 som jo er det mest vanlige. Samtidig er jeg elendig på å ringe og spørre om det går å bytte, føler jeg er til bry og unngår som oftest sånne telefoner... Tror dere det er mulig å få flytta den til litt tidligere, om ikke mye så hvertfall til en bedre dag, når det er så lenge til, eller pleier det å være strengt med fulle kalendere hos de som tar ord. ul?

Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Jeg fikk også time seint syns jeg 18+5.. Men siden det er oslo regner jeg med at jeg ikke kan bytte ^^

Be om bytte med engang, så ordner det seg sikkert. Er nok ikke fullbooket enda, da ikke alle har vært til legetime enda.

Mammamais skrev:
Be om bytte med engang, så ordner det seg sikkert. Er nok ikke fullbooket enda, da ikke alle har vært til legetime enda.

kariness skrev:
Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Jeg fikk også time seint syns jeg 18+5.. Men siden det er oslo regner jeg med at jeg ikke kan bytte ^^

Bor i Porsgrunn, og ut fra aktivitet på 2013-forumene kan jeg ikke skjønne at det er på grunn av stor pågang, den lave produktiviteten til folk i Grenland er et kjent problem faktisk (vet at det er mange som ikke henger på BV og da ;) Så skal nok kvinne meg opp og ringe de. Mange praktiske ting med å få det unna litt tidligere i desember også, hadde vært happy med time i uke 18.

Jeg tror det har mye å si hvor i landet en befinner seg. Jeg har fått 27. desember, da 19+1, men det stod ettertrykkelig skrevet at det skulle gode grunner til for å bytte time. Så her på Sørlandet bør en kanskje ikke prøve å bytte med det første... Men skulle gjerne ha gjort det:) 

Det skader jo ikke å spørre da. Ring i morgen og prøv ihvertfall. Burde ikke være noe problem

Da tror jeg det burde gå veldig bra :) Lykke til i hvert fall!

Jeg syns litt synd på dere som har fått UL etter jul og ikke før.. Det må være fryktelig kjipt :S

Takk for positiv pushing, skal ta mot til meg imorra. Er jo ikke verre enn at jeg får nei og får forholde meg til den jeg har fått :) tuddelidu: det står ikke noe spesielt på innkallelsen jeg har fått, bare informasjon om hvor man gir beskjed hvis timen ikke passer. På tide å bli kvitt mine tendenser til telefonskrekk uansett :)

Ja, det var litt seint. Jeg fikk også veldig seint forrige gang, det jeg trodde var uke 20+1, men det viste seg at jeg var "bare" 18+6. Alikevel; jeg fikk faktisk ikke endra timen min, håper du får det. Ord.Ul får man mellom uke 16 og 20.

Legen sa til meg at det var vanlig i uke 18-19. Hadde i uke 19 sist. Uke 20 synes jeg var sent! Håper jeg får før jul bare jeg ;) er i uke 19 siste uke før julaften!

Du får sikkert bytta om du tar kontakt så snart som mulig:)
jeg har enda ikke fått time jeg?! var til legen for ca 3 uker siden, og han sendte henvisning til UL. hvor kjapt fikk dere "innkalling"?

Har dere fått timer til sånt allerede?! :O

Her får jeg vel time til ord.ul. et par uker før jeg skal dit tenker jeg. Er liksom ingenting å stresse med, alt er så avslappet og deilig :)

Det vanlige er at det blir sendt henvisning etter første ordninære legekontroll. Jeg har enda ikke fått innkallingen. Med den tidlige ultralyden min tok det 2 uker etter jeg var hos legen før jeg fikk time i posten. Har regnet meg fram til at jeg sikkert får time i begynnelsen av desember. No stress

Var hos legen 8.okt, så det gikk fort ja - spurte ikke etter det sjøl engang da jeg var der, så antar de bare gjør det med en gang for å være ferdig med det. Typisk nok ble det en veldig travel dag på jobb idag, og når jeg fikk ringt i 3-tida var kontoret stengt, så får prøve på nytt på mandag.

MammaBorealis skrev:

Her får jeg vel time til ord.ul. et par uker før jeg skal dit tenker jeg. Er liksom ingenting å stresse med, alt er så avslappet og deilig :)

Du bor tydeligvis ikke i Oslo :-) her må det søkes om fødeplass/plass til ordinær ul. Ønsker man å føde på risken eller Ullevål, så lønner det seg å ikke vente til uke 12 ,for da er det store muligheter for at de er fullbooket. Jeg søkte i uke 4, og fikk ønsket oppfylt:-)

Nei :P
Jeg bor på bygda og er igrunn fornøyd med det kjenner jeg ^^

lan77 skrev:

MammaBorealis skrev:

Du bor tydeligvis ikke i Oslo :-) her må det søkes om fødeplass/plass til ordinær ul. Ønsker man å føde på risken eller Ullevål, så lønner det seg å ikke vente til uke 12 ,for da er det store muligheter for at de er fullbooket. Jeg søkte i uke 4, og fikk ønsket oppfylt:-)

Fikk bytta timen idag, det var ikke noe problem :) fikk i uka før, når jeg er 18+5 / 19+2.

Er fra Skien:) Syns det er bebiser overalt i Grenland jeg, men det er jo sikkert bare fordi jeg er gravid selv. Har fått time til ordinær UL hos Jolanta Majak, i Skien på dag 18+6.

Maje-Mor skrev:

kariness skrev:

Bor i Porsgrunn, og ut fra aktivitet på 2013-forumene kan jeg ikke skjønne at det er på grunn av stor pågang, den lave produktiviteten til folk i Grenland er et kjent problem faktisk (vet at det er mange som ikke henger på BV og da ;) Så skal nok kvinne meg opp og ringe de. Mange praktiske ting med å få det unna litt tidligere i desember også, hadde vært happy med time i uke 18.

Der se :) ja, har sett vi er hvertfall tre på fødelista på sjukehuset i Skien. Jeg har også plutselig begynt å legge merke til gravide, barnevogner og små barn, de popper opp overalt nå tydeligvis ;) Men det er sant at det er et problem med lav fødselsrate i Grenland (+ endel småbarnsfam som flytter vekk herfra) sammenligna med resten av landet, har lest og hørt om det flere steder, men husker ikke helt hvor akkurat nå. Så bra vi gjør noe med det :)

Back
Topp