Bytte leker

SHS

Elsker forumet
Er det noen lekebutikker man kan bytte leker uten byttelapp eller kvittering?

Er ikke alle som kjøper gaver som er like flinke til å passe på at det ligger i pakken....

hmmm.... Så lenge man vet hvor den er kjøpt, så skal man vel kunne bytte lekene så lenge ikke forpakningen er brutt. Det er bare å si at leken er fått i bursdagsgave det vel. Aldri vært noe problem når jeg har vært å byttet. Men den må jo finnes i den butikken så klart. Dumt å komme med en leke som ikke finnes i butikken og spørre om man kan bytte den :p

Man må bytte i den butikken den er kjøpt. Og i hel eske/forpakning. Men viser det seg at det er skjedd en feil ved fabrikken så kan man klage selv om forseglingene er brutt.

hmmm.... Så lenge man vet hvor den er kjøpt, så skal man vel kunne bytte lekene så lenge ikke forpakningen er brutt. Det er bare å si at leken er fått i bursdagsgave det vel. Aldri vært noe problem når jeg har vært å byttet. Men den må jo finnes i den butikken så klart. Dumt å komme med en leke som ikke finnes i butikken og spørre om man kan bytte den :p

ja, det er klart at man bare kan spørre. Poenget er bare at jeg orker ikke fly rundt, hvis jeg ikke må. Greit å få ja på første stedet :)
Man må bytte i den butikken den er kjøpt. Og i hel eske/forpakning. Men viser det seg at det er skjedd en feil ved fabrikken så kan man klage selv om forseglingene er brutt.

Jeg vet ikke hvor den er kjøpt. Så de hadde varen på BR, men så kjedelig å reise dit og få nei....

Ville spurt de som ga gaven om hvor den var kjøpt jeg da.

Legger aldri ved kvittering i gaver selv, men tar alltid vare på i tilfelle det skulle være behov for den.

På BR får man påklistret en liten lapp som fungerer som byttelapp, så er usikker på om man faktisk får byttet uten dette eller kvittering. Du må kanskje bare ta deg en runde og undersøke. Min opplevelse er at de fleste lekebutikker er behjelpelige så lenge de fører varen og emballasjen er intakt, men det vil nok variere fra butikk til butikk. Gutten min fikk for eksempel tre identiske Legoesker i en barnebursdag. Fikk byttet dem uten hverken byttelapp eller kvittering på Brio leker (hm, tror det var det butikken het, altså ikke BR-butikken).

Ville spurt de som ga gaven om hvor den var kjøpt jeg da.

Legger aldri ved kvittering i gaver selv, men tar alltid vare på i tilfelle det skulle være behov for den.

De har mest sannsynlig handlet i en lokal lekebutikk som ikke er med i en kjede. Jeg kommer meg ikke dit....

Jeg legger aldri med kvittering, men spør alltid om byttelapp :p

De har mest sannsynlig handlet i en lokal lekebutikk som ikke er med i en kjede. Jeg kommer meg ikke dit....

Jeg legger aldri med kvittering, men spør alltid om byttelapp :p

Da kan det kanskje bli verre ja.
Jo, byttelapp bruker jeg vel å få, men om det er en lokal butikk så har de kanskje ikke det heller.
Og om du ikke kommer deg dit, så hadde det vel ikke hjulpet om du hadde fått byttelapp eller kvittering uansett? ;)

Last edited:
Vi bytter på extra-leker her uansett hvor gavene er kjøpt, har aldri blitt spurt etter verken kvittering eller byttelapp. Jeg vet jo at noen av gavene er kjøpt i andre byer og på andre butikker, men de spør aldri. Har ikke prøvd å bytte på andre lekebutikker. Gutten min elsker lego, og siden han har enorme mengder får han alltid noe han har fra før til jul og bursdager. Han vil alltid bytte på extra-leker fordi de har størst utvalg. Tydeligvis har vi flaks med byttepraksisen deres der da. :)

Vi bytter på extra-leker her uansett hvor gavene er kjøpt, har aldri blitt spurt etter verken kvittering eller byttelapp. Jeg vet jo at noen av gavene er kjøpt i andre byer og på andre butikker, men de spør aldri. Har ikke prøvd å bytte på andre lekebutikker. Gutten min elsker lego, og siden han har enorme mengder får han alltid noe han har fra før til jul og bursdager. Han vil alltid bytte på extra-leker fordi de har størst utvalg. Tydeligvis har vi flaks med byttepraksisen deres der da. :)
Fikk ikke bytte ei leke der i slutten av januar, julegave. Da de hørte hvor "gammel" den var, mente de at denne leken var gått ut?

Har fått bytta leker hos de fleste lekebutikkene uten lapp, så lenge de har av akkurat den leken i sortimentet

Back
Topp