Bytte lege under svangerskapet

Fogu

Flørter med forumet
Hei. Har noen erfaring med å bytte fastlege under graviditeten? Vi flytter til en annen by når jeg er rundt 30 uker på vei. Og har egentlig lyst å sette meg på liste allerede nå for å få en bra lege, men plutselig åpner det seg plass og jeg bytter lege lenge før jeg faktisk flytter.
Noen som har erfaring med å dra til en lege/legekontor uten å ha fastlege der under graviditet/med liten baby?
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Hei! Jeg flyttet halve landet under forrige svangerskap, og jeg bare byttet rundt det tidspunktet jeg flyttet. Men det var rundt uke 20, og jeg var frisk og i god form så jeg hadde ikke noe ofte legebehov. Flyttet til Oslo, og her er det jo mange leger! Jeg valgte en med ledig plass på lista og tenkte at hvis jeg ikke blir fornøyd så bare bytter jeg igjen..

Er det vanskelig å få fastlege der du flytter? Du kan jo evt bytte til en som har ledig plass på lista først og så sette deg på venteliste samtidig. Jeg tenker det viktigste er å ha en fastlege i den byen man bor, i tilfelle det skjer noe.

Hei! Jeg flyttet halve landet under forrige svangerskap, og jeg bare byttet rundt det tidspunktet jeg flyttet. Men det var rundt uke 20, og jeg var frisk og i god form så jeg hadde ikke noe ofte legebehov. Flyttet til Oslo, og her er det jo mange leger! Jeg valgte en med ledig plass på lista og tenkte at hvis jeg ikke blir fornøyd så bare bytter jeg igjen..

Er det vanskelig å få fastlege der du flytter? Du kan jo evt bytte til en som har ledig plass på lista først og så sette deg på venteliste samtidig. Jeg tenker det viktigste er å ha en fastlege i den byen man bor, i tilfelle det skjer noe.
Ja, du har nok rett. Ja det er ganske legemangel, er noen få som er ledige. Men de har ganske dårlige anmeldelser på legelisten. Men men, det går vel for en periode. Så får jeg bare sette meg på liste hos en annen

Du får jo den oppfølgingen du har krav på uansett, så jeg ville nok ikke stresset med det ;)

Back
Topp