Bytte jordmor

Lillejordbær

Flørter med forumet
Hei! Er det noen andre her som har byttet jordmor? Jeg var til første kontroll hos jordmor i dag og det var, tja kjipt. Hun var så veldig careless og det var rar stemning under hele timen. Og når timen var ferdig såg hun ned i fange sitt å renset neglene sine.. Dette var innmari kjipt..

Så innmari kjedelig og trist at du blei møtt på denne måten! Eg har ikkje vore i samme situasjon, men ville bare gått til fastlegen dersom jordmor var slik. Liten plass, så har bare ei jordmor. Hadde det vore fleire jordmødre å velge mellom hadde eg heilt klart bytta! Lykke til :Heartred

Hei! Er det noen andre her som har byttet jordmor? Jeg var til første kontroll hos jordmor i dag og det var, tja kjipt. Hun var så veldig careless og det var rar stemning under hele timen. Og når timen var ferdig såg hun ned i fange sitt å renset neglene sine.. Dette var innmari kjipt..
Jeg valgte å bare gå til legen i første svangerskap da jordmor var litt, vel, ikke helt det jeg forventa…… ei god jordmor er gull, så bytt om du kan!

Åå, så kjipt å høre! Det skal jo være en trygg og fin opplevelse. Jeg var nervøs første gang jeg skulle til jordmor, for har hørt så mange lignende historier som din. Her ble jeg superpositivt overrasket fordi hun var helt fantastisk. Gleder meg hver gang jeg skal dit, så føler meg superheldig. Det er jo sånn det egentlig bør være tenker jeg! Jeg ville prøvd å bytte jordmor om jeg var deg, enten på samme senter om det er flere eller om det er en annen helsestasjon i nærheten. I verste fall kan man jo også gå privat, men det er jo litt dyrt. Eventuelt som noen nevner over her, gå til fastlegen :)

Bytt med en gang. Super viktig å føle seg ivaretatt i helsevesenet og kanskje ekstra viktig i svangerskapet.

Ja det er ikke noe problem! Bare ring til helsestasjonen, si at du ikke følte du fikk en god kjemi med jordmor og spør om du kan få komme til noen andre neste gang.

Jeg har selv gjort det, fikk telefon fra ei som jeg skulle gå til, merket bare gjennom telefonsamtalen at vi bare krasjet i alt, så jeg følte ikke jeg var komfortabel med å gå til henne. Så ringte bare å ba om å få noen andre, det var ikke noe problem.

Back
Topp