Bytte jobb når man egentlig trives?

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

noen her som har tatt steget på å bytte jobb når dere egentlig har trivdes i den jobben du har? Hvilken tankeprosesser gikk dere igjennom før dere klarte å ta avgjørelsen? Og endte det med bytte eller ble dere der dere var? Om dere byttet er dere glad for at dere gjorde det eller angret dere?

jeg er nå i en posisjon hvor jeg har en samfunnskritisk jobb i disse covid tider, den er på mange måter komfortabel og jeg trives veldig godt med både kolleger og arbeidsoppgaver, i tillegg har jeg stor fleksibilitet på mange områder. Det som gjør at jeg ønsker å bytte er både et ønske om å prøve meg i helt andre områder enn det jeg gjør nå + nåværende jobb har enorme kostnader forbundet med pendling som kommer til å bli større etter innføring av ny bomring som kommer etterhvert. Bruker over to mnd lønner alene på årlig pendlekost med bil/drivstoff, parkering og bom

Men jeg synes det er litt risky å bytte jobb i disse covid tider. Og jeg føler det må være en jobb som kan gi meg utvikling å er derfor kresen på hva jeg er villig å bytte bort den flotte jobben jeg har nå til.

Har søkt på en jobb nå som virket både relevant og spennende og har blandede magefølelser over hele jobben.

Er så redd for å angre og det er helt «umulig» å gå tilbake dit jeg kom fra om jeg velger å si fra meg denne jobben jeg har:-/

Det går an å evt søke perm fra jobben du har nå i inntil ett år? Så får du prøvd deg i ny jobb i ett år for å finne ut om det er noe for deg :) Sånn vet jeg at noen har gjort det på vår arb.plass hvertfall :)

Frister det søk og vurder hva du gjør dersom du får jobben, da kan du spørre og grave litt om jobben:)

Frister det søk og vurder hva du gjør dersom du får jobben, da kan du spørre og grave litt om jobben:)

Det går an å evt søke perm fra jobben du har nå i inntil ett år? Så får du prøvd deg i ny jobb i ett år for å finne ut om det er noe for deg :) Sånn vet jeg at noen har gjort det på vår arb.plass hvertfall :)

Det får jeg nok mest sannsynlig ikke, fikk ikke perm engang når jeg gikk over i et internt vikariat så får nok ikke det for å prøve meg på en anen jobb, men skal ha det i bakhodet tilfelle det skulle blitt en mulighet likevell:-)

takk, har allerede sendt søknad, men jeg følte bare et behov for å bearbeide tankene litt så jeg er i rett tankemodus til å evnt bli intervjuet dersom jeg skulle komme i posisjon:-)

takk, har allerede sendt søknad, men jeg følte bare et behov for å bearbeide tankene litt så jeg er i rett tankemodus til å evnt bli intervjuet dersom jeg skulle komme i posisjon:)
Gå på intervjuet hvis du blir kalt inn og se hva du føler etterpå. Da jeg byttet jobb sist var jeg egentlig ikke på jakt etter ny jobb og trivdes der jeg var. Byttet da jeg følte meg mye mer hjemme hos den nye jobben. Kjente kjemien allerede under intervjuet. Lønnen var også høyere, men penger alene hadde ikke vært nok

Gå på intervjuet hvis du blir kalt inn og se hva du føler etterpå. Da jeg byttet jobb sist var jeg egentlig ikke på jakt etter ny jobb og trivdes der jeg var. Byttet da jeg følte meg mye mer hjemme hos den nye jobben. Kjente kjemien allerede under intervjuet. Lønnen var også høyere, men penger alene hadde ikke vært nok

takk for svar:-) tenker det samme, men føler jeg må kanskje være flink å «nullstille» meg selv før et evnt intervju, man skal jo tross allt selge seg inn litt også:-)

Jeg har byttet jobb en gang selv om jeg digga jobben min, pga reisevei. Angret kjapt, og kjører nå lenger for å heller kunne ha drømmejobben :) kommer ikke til å gjøre det igjen, slitsomt å gå fra noe man virkelig trives med, til noe som er hakket under.

Jeg har byttet jobb en gang selv om jeg digga jobben min, pga reisevei. Angret kjapt, og kjører nå lenger for å heller kunne ha drømmejobben :) kommer ikke til å gjøre det igjen, slitsomt å gå fra noe man virkelig trives med, til noe som er hakket under.

åh det er dette jeg er så redd for!

samtidig har jeg følt behov for å skifte beite en stund, altså har ønsket å prøve meg innen en helt anen bransje. Men det må være «rett» plass:-)

problemet med nåværende jobb er jo reiseveien, og jeg har hele tiden tenkt at det er verdi i å ha rette jobben og at jeg derfor kan tåle reiseveien,(jobbet der i 8 år så det er jo en stund) men jeg har merket de siste 2-3 årene(altså etter jeg har fått barn) at reiseveien og den store kostnaden med pendlingen ikke er verdt det.

åh det er dette jeg er så redd for!

samtidig har jeg følt behov for å skifte beite en stund, altså har ønsket å prøve meg innen en helt anen bransje. Men det må være «rett» plass:)

problemet med nåværende jobb er jo reiseveien, og jeg har hele tiden tenkt at det er verdi i å ha rette jobben og at jeg derfor kan tåle reiseveien,(jobbet der i 8 år så det er jo en stund) men jeg har merket de siste 2-3 årene(altså etter jeg har fått barn) at reiseveien og den store kostnaden med pendlingen ikke er verdt det.

jeg tror det har mye å si hvordan man er som person. Jeg har ikke klart å akseptere en kjedelig jobb uten utfordringer bare fordi jeg har blitt mamma, det er ikke noe hyggelig for resten av familien heller :p derfor beholder jeg lang reisevei, i stedet for ti minutter til jobb og og jobb uten hodebry.

jeg tror det har mye å si hvordan man er som person. Jeg har ikke klart å akseptere en kjedelig jobb uten utfordringer bare fordi jeg har blitt mamma, det er ikke noe hyggelig for resten av familien heller :p derfor beholder jeg lang reisevei, i stedet for ti minutter til jobb og og jobb uten hodebry.

nei det er jeg helt enig i:-) derfor så er jeg kresen i hva jeg er villig å bytte til, og bytter ikke til enhver pris, nå har jeg en jobb som er aktuell for utdannelsen min og det er få jobber her i området som er det, ergo langt mellom hva som er tilgjengelig. Jeg kunne helt sikkert tatt meg en butikkjobb eller enn vikar jobb i bhg eller lignende å hatt det helt fint det er fine jobber det, men det er jeg liksom «ferdig» med føler jeg, jeg gjorde det før studie og mens jeg studerte og jeg har jo utdannet meg til det jeg har av en grunn og dermed må det være noe som er relevant innenfor det jeg driver med.

har jo søkt noe som er det nå da, men det er en leder stilling, har ikke direkte hatt ledelse ansvar, men samtidig endel lignende roller før så blir jo spennende å se om man er aktuell kandidat:-)

nei det er jeg helt enig i:) derfor så er jeg kresen i hva jeg er villig å bytte til, og bytter ikke til enhver pris, nå har jeg en jobb som er aktuell for utdannelsen min og det er få jobber her i området som er det, ergo langt mellom hva som er tilgjengelig. Jeg kunne helt sikkert tatt meg en butikkjobb eller enn vikar jobb i bhg eller lignende å hatt det helt fint det er fine jobber det, men det er jeg liksom «ferdig» med føler jeg, jeg gjorde det før studie og mens jeg studerte og jeg har jo utdannet meg til det jeg har av en grunn og dermed må det være noe som er relevant innenfor det jeg driver med.

har jo søkt noe som er det nå da, men det er en leder stilling, har ikke direkte hatt ledelse ansvar, men samtidig endel lignende roller før så blir jo spennende å se om man er aktuell kandidat:)

Jeg hadde heller ikke erfaring med lederstilling, men jeg tok sjansen da den kom :D evig glad for det, selv om det er mye ekstra. Det er veldig deilig å kunne bestemme det meste selv ;) kommer aldri til å gå tilbake til en stilling «på gulvet» om jeg ikke absolutt må.

Eg bytta for snart 1 år sidan. Trivdes kjempegodt i gamlejobben men den hadde lang reisevei som var veldig negativ. Bytta til ein som er meir relevant for utdanning med betydelig kortere reisevei. Litt tøff start pga litt mentale plager på privaten som kom samtidig, men alt i alt nøgd med å ha bytta.

Men eg savner framleis dei gode kollegaene mine, spesielt et par stykker som eg nesten kan kalle venner etter kvart. Bytta til ein arbeidsplass med færre kollegaer og alle på same kontor er 20 år eldre enn meg....

Ein må veie det positive mot det negative og bestemme seg for noko. For meg er det heilt rett med kortere reisevei, jobben er spennande og eg begynner å bli godt kjent med dei nye kollegaene mine også.

Søk iallfall, og gå på intervjuet når du blir innkalt. Jeg søkte på en jobb av litt samme årsaker, og da jeg fikk intervju tok jeg meg en ordentlig runde med fordeler og ulemper. På intervjuet skjønte jeg kjapt at jeg ikke ville ha jobben, men den prosessen var veldig nyttig å være gjennom.

Back
Topp