bytte hs

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Er det noe spesielt man må gjøre for å få gjort det? Jeg vil gjerne ha ei med hjerne som gjør jobben sin.

Vi var hos hs på onsdag. Min sønn ble målt til 57 cm og hu var bekymret for at han ikke hadde vokst mer enn 1 cm på noen uker osv. Jeg skjønte ingenting fordi jeg ser at han vokser og han bruker str 62 og må det fordi beina er for lange. Jeg tok da å målte hjemme og kom frem til at han var 61 cm. Jeg vil ikke ha en hs som måler feil og blir hysterisk fordi kurven har flatet ut. Og sjenerelt er det veldig dårlig av en hs å bomme med så mange cm. Jeg kan sikkert ha målt feil selv men litt for mange cm mellom våre målinger.

Er det noe spesielt man må gjøre for å få gjort det? Jeg vil gjerne ha ei med hjerne som gjør jobben sin.

Vi var hos hs på onsdag. Min sønn ble målt til 57 cm og hu var bekymret for at han ikke hadde vokst mer enn 1 cm på noen uker osv. Jeg skjønte ingenting fordi jeg ser at han vokser og han bruker str 62 og må det fordi beina er for lange. Jeg tok da å målte hjemme og kom frem til at han var 61 cm. Jeg vil ikke ha en hs som måler feil og blir hysterisk fordi kurven har flatet ut. Og sjenerelt er det veldig dårlig av en hs å bomme med så mange cm. Jeg kan sikkert ha målt feil selv men litt for mange cm mellom våre målinger.
Du må snakke med hun som sitter over alle hs'ene altså over helsesøster på senteret og si dem som det er:)

Når jeg ønsket bytte hs snakket jeg med jordmoren jeg hadde under svangerskapet. Jeg spurte henne hvordan jeg skulle gå frem og fikk veiledning av henne!

Dersom jordmortjenesten og helsestasjon er i samme bygg hos dere også, ville jeg prøvd å snakke med henne først :)

høres nesten ut som ei på helsestasjonen her dette. uff. hu tok helt av på min 5 åring.hun trodde han avr blind for at han ikke ville lese opp på veggen under en syns test. fader ikke rart det, han hadde ikke sett henne før og hun virker brå og skrullete..det er bare og bytte, det er vel en ledene helsesøter der? ta det opp med henne.heller ring å si du vil bytte

høres nesten ut som ei på helsestasjonen her dette. uff. hu tok helt av på min 5 åring.hun trodde han avr blind for at han ikke ville lese opp på veggen under en syns test. fader ikke rart det, han hadde ikke sett henne før og hun virker brå og skrullete..det er bare og bytte, det er vel en ledene helsesøter der? ta det opp med henne.heller ring å si du vil bytte
Uff ja. Ei vi møtte med datteren vår var overbevist om at hu kom til å bli overvektig og at det var feil at hu veide så mye. Dette var 15 mnd kontroll. Så glad hu bare var vikar fordi vår datter gikk opp 1 kg det neste året og er helt normal i dag. Men å si til foreldre at de må slutte å gi ungen mellommåltider når vi så vidt fikk i hu 3 måltider om dagen blir så dumt. Hu hørte ikke heller. Husker ikke hvordan hu så ut fordi jeg var så sint over å få kjeft for noe jeg ikke gjorde. Men kanskje det er hu vi har med guttungen nå. Hehe. Like frekk og nekter å høre etter. Jeg trur jeg veit hvem som er hoved hs der nede og hu bor i samme gate som oss. Så får ta kontakt med hu eller se hvem jeg får tak i mandag osv. De koselige hs her blir altid gravide.

Ny måling med ny hs. Da ver han plutselig 60.5 cm. Som stemmer bedre. Bare synd hu ikke er den faste hs vår.

Vesentlig forskjell på 57 og 60.5 cm.
Hadde hun nye hs noen kommentarer til det?
Hu sa det var ganske mye mer enn forrige måling og at feil målinger kunne skje. Hu spurte meg faktisk om jeg var mer enig i hennes måling. Jeg sa ifra til hu at jeg ville ha en ny måling fordi jeg mente den forrige var feil. Men jeg aner ikke hva hu sier til hu som målte feil. Hu var ganske rolig og enig i at det var ganske mye feil. Men har fortsatt lyst til å bytte. Jeg føler meg mye tryggere på de to andre som er der.

Selvfølgelig skal du bytte hs hvis du ikke er trygg på henne! Hvis ikke får du ikke den hjelpen du trenger :-)

Back
Topp