Bytte hovedvogn

TK25

Glad i forumet
August 2018
Nå er det snart på tide å bytte til sittedel for mini. Vi har Stokke trailz. Må kjøpe sittedelen (ca 2500kr ny på Stokke.no). Ellers lurer jeg litt på å bytte vogn.
Tittet på baby Jogger City premier, men ønsker gjerne noen tips om andre vogner dere er fornøyde med?

Har tenkt å kjøpe brukt, evt nytt hvis jeg finner til en god pris. Ønsker å kunne ha henne fremover mot meg en stund til.

Hvilken vogn har du?
 
City premier! Byttet fra city mini GT fordi jeg ønsket henne mot meg. Kjempe fornøyd! Leah sittet godt tross av at hun ikke er veldig stor, vognen er stødig og god, ikke veldig tung, lett å legge sammen (tar veldig liten plass!) og generelt bare super. Eneste jeg ville ha endret er et justerbart håndtak (ikke bare teleskop).
 
Tenk på hvor du skal trille, hvor du skal oppbevare vogna og hvor mye du skal ha den i bilen.

Vi har nå 3 (4) vogner. En emmaljunga super nitro for landevei her hjemme. En babyjogger city mini gt (som vi ikke bruker noe særlig før han blir eldre). En cybex balios m som får plass i elbilen og er god nok å trille. Og en emmaljunga viking. (Har lagt den ut på Finn, men er en god vogn. Mye bedre p trille enn cybexen, men Liker dog ikke ergonomisk sittedel så godt. )
 
Tenk på hvor du skal trille, hvor du skal oppbevare vogna og hvor mye du skal ha den i bilen.

Vi har nå 3 (4) vogner. En emmaljunga super nitro for landevei her hjemme. En babyjogger city mini gt (som vi ikke bruker noe særlig før han blir eldre). En cybex balios m som får plass i elbilen og er god nok å trille. Og en emmaljunga viking. (Har lagt den ut på Finn, men er en god vogn. Mye bedre p trille enn cybexen, men Liker dog ikke ergonomisk sittedel så godt. )

Hmja. Vi triller stort sett på asfalt og noen korte strekninger på grus. En skogtur på sti nå og da.

Har også en ergobaby metro som blir bitteliten som er med på shopping/små ærender. Har en Mitsubishi outlander phev, der er det plass til stokkevogna med babydelen pluss en del mer bagasje, så plass er ikke helt krise da. Samboern blir nok fornøyd med en mindre vogn :hilarious:
 
Hvis jeg skulle velge helt fritt, så hadde jeg kjøpt en emmaljunga nxt 30f. Men den blir kanskje liten før vognperioden er over og koster en del. Men den er skikkelig fin synes jeg.

Og
 
Er den god å trille på snø?
Har lest at mange bytter ut hjulene på den.

Ja, jeg triller fint på det føret som er nå, og låser hjulene hvis snøen er alt for dyp :) Har ikke byttet hjul. Men klart, det finnes vogner som er mye bedre på vinterføre, men de er gjerne tyngre/større etter hva jeg forstår.
 
Har City premier og har byttet hjulene :) sånn all over fornøyd med vogna. Snø er dritt med alle vogner, men det lille jeg har brukt vogn i snø har funket :)
 
Kjøpte en City Premier i dag, da vognen vi har fra før ikke kan ha sportsdelen vendt mot oss :happy: Virker superlett og grei å trille. Gleder meg til å få prøvd.
 
Er ikke alltid måket der jeg går, men Stokke trailz kommer seg fint frem i snøen. Tror jeg kommer til å bestille meg sittedelen, og så selge hele greia og kjøpe Babyjogger premier mot sommeren om mini og jeg ikke trives med vogna lengre :) er jo ingen brukte BJ premierer i området her (eller som jeg liker) på finn heller og har ikke råd til å kjøpe ny inkl hjul og annet stæsj akkurat nå :pompus::)
 
Back
Topp