Bytte helsesykepleier

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Dere som har bytta helsesykepleier, hvordan gjorde dere det? Hvilke reaksjon kom helsestasjonen med på forespørsel?
 
Ringte sekretær på helsestasjon og sa at vi ønsket å bytte. Hun lurte på hvorfor og vi sa at det var pga dårlig kjemi. Hun skulle gi beskjed. Dagen etter ringte hun opp igjen og sa at vi hadde fått tildelt en ny. Vi var forøvrig veldig fornøyd med hun nye,
 
Vi har byttet barnelege på helsestasjonen. Ble møtt med forskrekkelse og undring, "Men xxx (fjernet navn i henhold til forumregler) er jo så hyggelig! Og så er hun jo faktisk barnelege også?? Vil du virkelig bytte???".. Eh, ja.. For nei, xxx (navn fjernet i henhold til forumregler) var IKKE hyggelig, og fremsto heller ikke som flink..

Har redigert innlegget, da det ikke er lov å nevne helsepersonell med navn.
 
Last edited by a moderator:
Ba om å få bytte da jeg var på seksukers kontroll hos jordmor grunnet meget dårlig kjemi. Jordmor informerte sekretær og alt ble ordnet uten noe styr. Veldig glad vi byttet, har en fantastisk helsesykepleier:)
 
Vil tro de fleste tar det ganske profesjonelt :happy: eneste er at det ikke er sikkert det er så lett å få bytta nå pga korona. På vår helsestasjon er det i alle fall ganske redusert bemanning nå siden flere har blitt omdisponert...
 
Vil tro de fleste tar det ganske profesjonelt :happy: eneste er at det ikke er sikkert det er så lett å få bytta nå pga korona. På vår helsestasjon er det i alle fall ganske redusert bemanning nå siden flere har blitt omdisponert...

Her også. Her er det uansett ikke flere enn to å velge i, og kjemien er ikke særlig på plass med noen av de. Min løsning er rett og slett å jatte med de, og takke fanden for at det etterhvert er ganske lenge mellom hver kontroll.
 
Vil tro de fleste tar det ganske profesjonelt :happy: eneste er at det ikke er sikkert det er så lett å få bytta nå pga korona. På vår helsestasjon er det i alle fall ganske redusert bemanning nå siden flere har blitt omdisponert...
Jeg starta tråden etter at jeg tok kontakt med min helsestasjon for å be om det og fikk avslag, de ville heller at jeg skal i ett slags møte med hs for å fortelle om hvorfor jeg er misfornøyd og gi henne en sjanse til.

Syns hele greia er kjip og vanskelig.
 
Jeg starta tråden etter at jeg tok kontakt med min helsestasjon for å be om det og fikk avslag, de ville heller at jeg skal i ett slags møte med hs for å fortelle om hvorfor jeg er misfornøyd og gi henne en sjanse til.

Syns hele greia er kjip og vanskelig.

Oi, det var litt av en løsning :confused:
Tror jeg enten hadde gått inn på møtet med hevet hode og sagt nøyaktig hva jeg syntes, eller mest sannsynlig sagt at jeg ikke kommer på et slikt møte.
 
Her også. Her er det uansett ikke flere enn to å velge i, og kjemien er ikke særlig på plass med noen av de. Min løsning er rett og slett å jatte med de, og takke fanden for at det etterhvert er ganske lenge mellom hver kontroll.
Hehe litt som oss. Vi er vel ikke misfornøyd men jatter for det meste med. Innså fort at å ikke følge helsedirektoratets anbefalinger mtp soving og mat er å invitere til uenigheter xD
 
Oi, det var litt av en løsning :confused:
Tror jeg enten hadde gått inn på møtet med hevet hode og sagt nøyaktig hva jeg syntes, eller mest sannsynlig sagt at jeg ikke kommer på et slikt møte.
Ja, veldig merkelig. Blir jo ikke å brått mene at hun har gitt gode råd og stole på det hun sier av ett slikt møte.
Vet ikke helt om jeg faktisk skal dra på det, eller bare skrive en mail.
 
Jeg starta tråden etter at jeg tok kontakt med min helsestasjon for å be om det og fikk avslag, de ville heller at jeg skal i ett slags møte med hs for å fortelle om hvorfor jeg er misfornøyd og gi henne en sjanse til.

Syns hele greia er kjip og vanskelig.
Uff, da er det ikke så lett nei :( Forhåpentligvis vil de fleste hs ha forståelse for at det ikke er alltid det klaffer, men er uansett ubehagelig....
 
Det kommer jo litt ann på hva det gjelder. Hvis du f.eks synes at den du har nå er mer opptatt av å fronte litt omdiskuterte råd (ikke nattamming etter 6 mnd ,mat fra 4 mnd osv) ,og ikke av å se hva som er riktig for deres familie kan jo det være noe som er ok å gi tilbakemelding på. Helsesykepleiere bør jo tilpasse seg de ulike familiene de møter.
 
Ja, veldig merkelig. Blir jo ikke å brått mene at hun har gitt gode råd og stole på det hun sier av ett slikt møte.
Vet ikke helt om jeg faktisk skal dra på det, eller bare skrive en mail.

Herlighet, jeg hadde aldri gått på et MØTE for å "fikse opp i" dårlig kjemi med hs. Skriv en skriftlig klage og si at du herved ber om å få tildelt ny hs.
Har selv gjort det og ved en skriftlig klage er det mer formelt og de blir mer plikta til å gjøre noe :)
 
Herlighet, jeg hadde aldri gått på et MØTE for å "fikse opp i" dårlig kjemi med hs. Skriv en skriftlig klage og si at du herved ber om å få tildelt ny hs.
Har selv gjort det og ved en skriftlig klage er det mer formelt og de blir mer plikta til å gjøre noe :)
Ja, tror det er det jeg må gjøre. Virker bare ekstremt ubehagelig og som bortkasta tid med ett sånt møte.
Hvor adressert du klagen? Sendte du som mail eller brev?
 
Ja, tror det er det jeg må gjøre. Virker bare ekstremt ubehagelig og som bortkasta tid med ett sånt møte.
Hvor adressert du klagen? Sendte du som mail eller brev?

Ja vettu hva, det tenker jeg ikke kommer noe godt ut av overhodet. Hverken for deg eller for hs. Må være minst like ubehagelig for ho liksom. Jeg ville hvertfall aldri hatt et møte med noen som var såpass misfornøyde med meg hvis de egentlig bare kunne få noen andre :p
Jeg adresserte det til helsestasjon ved typ daglig leder, ledende hs eller noe i den duren. Husker ikke helt, det er 3 år siden. Men det var ikke noe spørsmål OM jeg plis kan få bytte, jeg sa at jeg BER OM å få bytte umiddelbart. Og det fikk jeg heldigvis da :hilarious:
 
Ja vettu hva, det tenker jeg ikke kommer noe godt ut av overhodet. Hverken for deg eller for hs. Må være minst like ubehagelig for ho liksom. Jeg ville hvertfall aldri hatt et møte med noen som var såpass misfornøyde med meg hvis de egentlig bare kunne få noen andre :p
Jeg adresserte det til helsestasjon ved typ daglig leder, ledende hs eller noe i den duren. Husker ikke helt, det er 3 år siden. Men det var ikke noe spørsmål OM jeg plis kan få bytte, jeg sa at jeg BER OM å få bytte umiddelbart. Og det fikk jeg heldigvis da :hilarious:
Har vist ubeleilig at jeg ville bytte i forhold til ferieavvikling :shifty:
 
Last edited:
Her også. Her er det uansett ikke flere enn to å velge i, og kjemien er ikke særlig på plass med noen av de. Min løsning er rett og slett å jatte med de, og takke fanden for at det etterhvert er ganske lenge mellom hver kontroll.

samme her, bare to å velge i og begge er til å bli sprø av, liker ikke noen av de, dårlige, lite råd og generell dårlig kjemi på begge, så her med jattet jeg bare med og søkte den hjelpen jeg trengte ellers andre steder:)
 
Så rart at de vilke du sku ha møte med hs du ikke likte!

Når jeg gikk gravid med siste fikk jeg spørsmål om jeg ville ha samme hs til baby som eldstemann og når jeg svarte at det var ikke så nøye spurte jm helt automatisk om jeg ville bytte hs til eldstemann tilfelle det var problemer der. Er jo så viktig å ha en du kan prate med, ellers er jo halve vitsen vekke. (Jeg var ikke nøye på det for vi hadde nett flytta og bare såvidt truffet eldstemann sin hs.)

Jeg liker baby sin hs og vurdere å bytte eldstemann sin til henne selv om det ikke er mange besøkene igjen. Når jeg har vært så heldig å få ei jeg har kjemi med så er det for dumt å ikke utnytte det.
 
Oppdatering: jeg skrev mail til de i går, og la ut om hvorfor jeg ville bytte. Fikk beskjed i dag om at jeg får bytte, og de satt opp ny time.

Men, fikk også beskjed om at hun jeg har hatt skal tinge meg på oppsatt tidspunkt til uka (Når jeg først var satt opp for å ha time med henne).
Lurer på om det er for at hun skal forsvare seg eller no?
 
Back
Topp