Bytte grøt - smaksprøver?

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Jenta mi er snart 6 mnd. Har siden etter påske fått smake på litt fast føde. Begynte etterhvert med bitte litt grøt på dagen. Gikk fint for magen så flyttet til kvelden og spiser nå kanskje ca 1/3 porsjon grøt. Lager hjemmelaget hirsegrøt.

Tenkt ho må få smake andre grøttyper også. Men bør vi da bare gi en tskje første gang? Eller går det å gi like stor porsjon som nå??

Jenta mi er snart 6 mnd. Har siden etter påske fått smake på litt fast føde. Begynte etterhvert med bitte litt grøt på dagen. Gikk fint for magen så flyttet til kvelden og spiser nå kanskje ca 1/3 porsjon grøt. Lager hjemmelaget hirsegrøt.

Tenkt ho må få smake andre grøttyper også. Men bør vi da bare gi en tskje første gang? Eller går det å gi like stor porsjon som nå??
Jeg har gått "tilbake til start" med ny type...

Jeg gir bare smaksprøver når jeg begynner med ny type grøt, selvom han ikke reagerer på en kan han reagere på en annen, her reagerte han veldig på havregrøt, fikk vondt i magen stakkars.

Får kanskje prøve bitte litt først på dagtid så vi slipper magevondt på natta....

Jeg har gitt bittesmå porsjoner med ny grøt, sånn type fire-fem ts.
Men da hun begynte med grøt fikk hun bare en ts hver dag første uken, og så økte jeg med en ts for hver dag i en uke så full :)

Back
Topp