Bytte fra bagg til sportsdel?

PetiteMoi

Glad i forumet
Ser det står mye på nett, men når kan man bytte til sportsdel? Mini er 4 måneder. Prøver å sette seg opp i vippestol. Ruller fra rygg til mage og mage til rygg. Hun veier 5,8kg og er 65 cm lang.
 
Ser det står mye på nett, men når kan man bytte til sportsdel? Mini er 4 måneder. Prøver å sette seg opp i vippestol. Ruller fra rygg til mage og mage til rygg. Hun veier 5,8kg og er 65 cm lang.
Om ryggen på sportsvognen kan reguleres, så den kan legges helt flat, så kan du skifte nå. Om ikke bør du vente.
Om du har det, så kan baby halv-sitte, typ 45° vinkel når hun er våken, og så legger du henne flatt når hun har sovnet.

Jeg har skiftet på dagen 4 mnd med ene min som hatet vogn, i samråd med helsestasjon. Hadde rygg med glidelåser som man kan regulere fra 180-90°.

Ryggen skal ikke ga så mye belastning så tidlig. Selvom hun prøver å sette seg opp, betyr det ikke at hun er sterk nok til å sitte.

Det er vel rundt 6 mnd som er standard for å skifte til sportsvogn.
 
Om du har ergonomisk sittedel kan du bytte No, om ikke ville jeg ha venta, eller isåfall kun brukt den flatt
 
Her bruker vi bag og sportsdel litt om hverandre. Hun er 5 mnd og nekter å ligge i bagen når hun er våken. Får helt hysterisk anfall, så den bruker vi kun når hun er trøtt som en dupp og skal legges rett for å sove. Skal vi ut å trille når hun er våken så bruker vi sportsdelen med easygrow minimizer innlegg i og har ryggen litt lent tilbake. Merker hun blir sliten av det, så er ikke så lange turene vi tar i den ennå. Er vel først anbefalt fra 6 mnd egentlig.
 
Back
Topp