Bytte fra bagdel til sportsdel

Pippi123

Elsker forumet
Utmarsj 2024
Mini er 3 mnd og har akkurat vært på kontroll. Har er 7,8kg og 66cm.
Ser at han begynner å vokse ut av bagdelen allerede ! Hjelp
Kan man gå over til sportdelen allerede nå snart? Alle andre tips mottas med takk.
Han trives godt i liggedelen ,og tar alle dupper på dagtid der. Men ser der er en maksvekt på 9 kg og.
Har britax smile 5z
 
Mi er fem mnd, tre mnd korrigert. Vi fekk klarsignal frå fysio om å skifte, sida ho HATA vogna. Ho er berre 4.5kg, men funkar fint. Brukar minimizer for ekstra støtte.
Vi har Britax Smile 4, so er vell soogsei same sittdel som din.
Snapchat-1681199415.jpg
 
Vi byttet etter at helsestasjonen sa at det var ok. Ergonomisk sittedel (skal kun ha den i liggestilling til nå). Litt over 3mnd når vi startet. Hun var da 5.4kg, 58,5cm. Dette fungerer supert! Og fra å ikke kunne gå tur, til å kunne gå korte turer til butikken i våken tilstand (har ikke prøvd lengre våken enda). Og hun klarer å sove i den. Har minimizer i den.
 
De skal vel fortsatt ligge relativt flatt, men vi byttet til sittedel (Bugaboo fox) når han var 4 mnd fordi han hatet å ikke kunne se noe og hylte konstant. Beholdt han i liggestilling i sittedelen, men da så han i hvert fall ut til siden :)
 
Angående det med å fortsatt ligge flatt. Var til fysio på helsestasjonen med noe annet. Da sa hun om han liker der kan han godt sitte litt, i feks fanget med støtte. Og da spurte jeg om det man leser om, at det ikke er anbefalr forsi ryggraden ikke er ferdig utviklet. Fikk beskjed om at nyere forskning har gått tilbake på dette, og st det ikke stemmer?
 
Angående det med å fortsatt ligge flatt. Var til fysio på helsestasjonen med noe annet. Da sa hun om han liker der kan han godt sitte litt, i feks fanget med støtte. Og da spurte jeg om det man leser om, at det ikke er anbefalr forsi ryggraden ikke er ferdig utviklet. Fikk beskjed om at nyere forskning har gått tilbake på dette, og st det ikke stemmer?
Her sitter hun 90% av tiden hun er våken. Med støtte selvfølgelig. Hun skal få med seg alt og blir sint om hun ligger i armene våres. Og blir glad hver gang man setter hun opp. Hun kan ligge på lekematten da. Det liker hun. Det har hun på helsestasjonen sagt er helt ok iallefall
 
Her sitter hun 90% av tiden hun er våken. Med støtte selvfølgelig. Hun skal få med seg alt og blir sint om hun ligger i armene våres. Og blir glad hver gang man setter hun opp. Hun kan ligge på lekematten da. Det liker hun. Det har hun på helsestasjonen sagt er helt ok iallefall
Ikkesant, takk!
 
Her sitter hun 90% av tiden hun er våken. Med støtte selvfølgelig. Hun skal få med seg alt og blir sint om hun ligger i armene våres. Og blir glad hver gang man setter hun opp. Hun kan ligge på lekematten da. Det liker hun. Det har hun på helsestasjonen sagt er helt ok iallefall
Samme her, og tenker det er helt naturlig.
 
Har byttet tidlig på alle mine så lenge sittedelen er ergonomisk så ser ikke jeg noe problem med det.
 
Back
Topp