Bytte flasketut

supernaturalfan

Glad i forumet
Vi gir bare flaske, mini er nå 4 uker.

Dere som gir flaske, når og hvordan merket dere at barnet ville ha/trengte tut med flere hull i? Vi bruket avent flasker og tut med 1 hull.

Jeg tenker kanskje ved misnøye? Vår lille får litt flaske, hun er nå i måneder, og de fleste 2er tutene renner over :-P Men jeg ser litt fordel i at hun må jobbe litt ekstra i og med at vi egentlig ammer da.

Når babyen bruker lang tid på et måltid og må jobbe mye. Tenker over 3 mnd. Ved 4 uker bør man gi mat sakte, med mindre det er dårlig vektoppgang.

takk for svar!

hun bruker litt tid på et måltid ja. virker ikke som hun kaver. mot slutten tar hun endel pauser..

så hun vil begynne å kave og styre når det ikke kommer 'fort nok'? og da kan vi gå opp i tut?

den med to hull i et jo i utgangspunktet ment fra 1mnd og oppover..

Vi byttet gradvis over til de med 2 hull når han var 2 mnd. Og nå er han 3,5 mnd og kan nok bruke de en god stund til. Så jeg følger ikke den alderen som står, men heller hvordan lille reagere ved mating :) Ved 2 måneder ble han litt irritert ved mating, og det tok for lang tid, virket det som. Så da byttet jeg og matingen gikk greit igjen.

Knøttet mitt brukar enno tut nr 1, ved 6 mnd. Nr 2 har berre blitt søl kvar gong vi har prøvd. Han kosar seg med maten, blir ikkje frustrert og han legg godt på seg. Så då fortsetter vi med 1.

Back
Topp