Bytte eller beholde?

Jaybird

Gift med forumet
Skal fra midten av august flytte til Telemark. Men har veldig lyst til å beholde legen min. Skal jo flytte tilbake igjen etter semesteret. Men kan jeg eventuellt beholde legen min her og heller bare ha jordmor i telemark? Eller er det lurest å bytte lege? Veldig glad i legen min nemlig[:)].

Skal spørre han neste time, men tenkte å spørre her, tilfelle noen har erfaring med det? Skal jo være "hjemme" så mye som mulig, men er fortsatt 2 timer mellom skole stedet og Tønsberg, så lett hendt at det bare blir Tbg i helgene.

Any råd?

Lurende klææææm fra Jay!

jeg hadde valgt å beholde min faste lege, fordi det kan være fryktelig vanskelig å få han tilbake når du flytter igjen. Mannen min har fortsatt lege på vestlandet, og det er 72 mil unna [:D]

Jeg hadde beholdt han[:)]

Jeg bodde i en annen kommune enn der jeg er folkeregistret og har fastlege forrige svangerskap. Da hadde jeg jordmor der jeg bodde, og fastlegen beholdt jeg.

Eg har ikkje noe særlig erfaring med akkurat når det gjelder ka du bør gjøre for eitt semester. Men eg har ein vikarlege som ikkje er brukende, og når eg snakket med jordmor om det så sa ho at dersom eg ville så kunne eg gå til henne istedenfor gjennom heile svangerskapet. Det var egentlig kun nødvendig å gå til legen i starten og i slutten av svangerskapet dersom det ikkje skjer noke uventet. Eg har heller ikkje lyst til å bytte for fastlegen min kommer jo igjen om 1 år [:)]

Takk for råd, jenter! Da fungerer det altså å ha legen sin litt langt borte. Good=). Da får jeg snakke litt med doktormannen, og så skaffe jordmor i Telemark. For det er vel ikke noe spess legen kan gjøre som jordmor ikke kan i løpet av graviditeten?

Back
Topp