Bytte BHG eller ikke...Lang

Saturnia

Glad i forumet
Neste år må vår da 5 åring bytte BHG, fra fam.BHG i nabolaget ho har gått i siden ho var 1 år til en offentlig BHG ett stykke unna. Vi vil ikke dette, men kommunen har kommet med pålegg om at siste år før skolestart skal være i offentlig BHG..

Så har vi mistemann, som blir 2 år i vinter. Han begynte i samme BHG nå i aug, og når eldstemann slutter har han ennå 2 år igjen før han må bytte BHG. 

De kommer ikke til å komme på samme avd, da Minsten vil måtte gå på småbarnsavd. vil jeg tro. 

Hva ville du gjort?
Lat minstemann gått i fam.BHG og tatt den ekstra kjøring, betalingen (vi får vel ikke søskenrabatt da?) osv. mot å la han gå i en liten BHG med kun 5 barn. 
Eller flyttet han også, til en BHG med større grupper, men der han alikevel må bytte til om 2 år? 
Skolen de skal gå på etterhvert ligger i nabobygget til den store offentlige BHG...

Jeg ville byttet minsten og. Så får han blitt godt kjent med de han skal gå på skole med allerede.

Skjønner dillemaet, men jeg hadde bytta. Iallefall siden skolen blir i nabobygget til den offentlige bhg. Det er en fordel å gå i bhg med dem du skal på skolen med. Er trygt å ha noen man kjenner når man begynner på skolen, selv om det kan gå fint likevel. Ville ha flytta minsten samtidig, da får dere søskenmoderasjon også regner jeg med, hvis kommunen har det. Hilsen pedagogisk leder.

Jeg ville hatt begge barna mine i samme bhg:)

Back
Topp