Bytte barneskole og barnehage pga flytting

mrsmama

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Er det noen her som har erfaring med dette og vil dele?
Ble de tatt godt i mot? Fikk de raskt nye venner?
Var dere på besøk sammen med barna flere ganger før de startet?
Jeg lurer vel på det meste..

Har barn i 3. og 6. klasse, samt en liten som akkurat har startet i barnehage.

Plutselig dukket det opp et hus som tilhører en annen skolekrets (samme ungdomskole) som vi virkelig vurderer.

PS - vi kan fint bli boene her også, skulle bare ønske oss en bedre planløsning nå når nr 4 kommer.

Last edited:
Kommer helt an på barna i klassen de skal gå i. Vi flyttet mye rundt og det var aldri en god opplevelse. Vanskelig å komme inn i en «gjeng», selv tidlig i barneskolen. Men andre igjen har hatt gode opplevelser. Det er liksom ikke noe man vet på forhånd fordi alle klasser er forskjellige. Noen skoler har bedre miljø enn andre skoler osv.

Har bare erfaring med å bytte barnehage med små barn. Det gikk veldig fint. Var på besøk en gang før vi byttet. Tok 3 dager med tilvenning så var de en del av «gjengen». Når de er små går som regel barnehage bytte veldig fint. Vil tro at skolebytte kan være litt vanskeligere

Vi byttet, alt ble bedre :happy:

Jeg byttet selv skole i 6 klasse, ble fort en del av gjengen og trivdes veldig godt. Det er likevel vennene fra den første skolen jeg har kontakt med den dag idag. Ordentlige barndomsvenner. Dere flytter jo ikke langt, så det er jo fult mulig å opprettholde venner :)

Jeg byttet barneskole, en gang i 1.kl og en gang i 2.kl, så tre barneskoler på 1,5 år :p det var ikke noe problem for meg, men tipper det er store forskjeller rundt om :)

Har kun byttet da eldste var 3 år. Det var et høydepunkt for ham; NY barnehage, NYE venner og opplevelser :-) :-) Er nok mer skeptisk mtp eldre barn og skolebytte, men tenker det kommer an på både hvordan barnet er og hvordan miljøet på nytt sted er.

Plutselig dukket det opp et hus som tilhører en annen skolekrets (samme ungdomskole) som vi virkelig vurderer.

PS - vi kan fint bli boene her også, skulle bare ønske oss en bedre planløsning nå når nr 4 kommer.

Vi flyttet og mine to eldste barn skulle begynne i 6.klasse. De var selv skeptiske og ville ikke bytte skole, vi måtte forberede dem på det i 2 år omtrent.

Meeen, nå går de i 7'ende og ville ikke byttet tilbake igjen. ❤ Vi besøkte skolen en gang i forkant, men barna mine var godt kjent med skole da den var i nærheten.

Det kommer an på så mye og det er jo aldri gitt første bgh/ skole er en suksess heller... så må jo vurdere hva det andre huset gir som dere ikke har nå

Jeg byttet selv skole på begynnelsen av barneskolen. Det gikk veldig fint :) var endre miljø på skolen vi flyttet til.

Tja om du bor litt nærmt der dere skal flytte kan det være en fordel å holde på skolen og barna trives veldig godt. Det kan bli mye å både flytte og bytte skole.. Det kan selvfølgelig gå kjempe fint å bytte skole.

Back
Topp