Bytte av seng

dollygirl

Glad i forumet
Gutten min er 2 år nå om en uke, han har begynt og klatre ut av sprinkelsenga si om morran hehe men ikke ofte, det har skjedd ett par ganger, lurer da på hvordan jeg skal få han til og vende seg til vanlig seng, pga han ligger så urolig og detter garanter ut av en seng uten kanter hehe. har sett på en gammel skuv seng, den er kjempe fin og den har litt kanter rundt  =) hvordan gjorde dere det, med egne barn?!

Hei, jeg har en gutt som blir to i juni, han skal få stor seng da, mange har jo sånn kant (husker ikke hva det heter) så de ikke skal dette utav.

Men tror nok de blir fort vandt ;)

Ja , sengehest heter det vel?!?? ja er inne på tanken ja,

Her har vi holdt på sprinkelseng så lenge det har gått. Har sluttet når de har begynt å klatre ut av den hver dag :-) I den nye senga har vi da festet en sånn kant på langsiden som vi kjøpte på IKEA. 

Hehe, stemmer emoticon

Jeg har funnet en grei seng på IKEA som jeg skal kjøpe, Sundvik heter den.

Tror mi var 2,5 år da vi byttet ut til stor seng. Og vi kjøpte en vanlig seng, 90x200. I starten hadde vi bare en stol stående foran i hodeenden, men det var egentlig ikke nødvendig. 
Bare la oss sammen med henne når hun skulle sove. Gikk kjempefint. (Skal sies at mi aldri har ligget i sprinkelseng, vi samsov frem til da)

Gutten vår gikk fra sprinkelseng til skuvseng når han nærmet seg 2,5 år. Det gikk kjempe fint. Vi tok av ene siden på sprinkelsengen å la en sånn lang planke som var med i sengen fra IKEA når han var to år, nettopp pga. klatring ut av senga. Det har gått bra fra dag 1!

Anik skrev:
Vi prøvde å ta av ene siden av sprinkelsenga her om dagen, for å se om hun var klar for stor seng. Det første kvelden la hun seg fint, men i nitiden når jeg og mannen stod å lagde mat, står hun plutselig på kjøkkenet " Heeeeei, jeg er våka jeg...åhhhh nam maat" Vi holdt på å hoppe i taket, vi er ikke vant til at det står noen på kjøkkenet på kvelden hehe. Neste natt hørt vi plutselig "Papppaaaa jeg har falt ut, hjelp meg" da lå hun med hodet på gulvet og beina i senge. Så sengekanten er på plass igjen hehe, vi venter litt, og hun har aldri prøvd å kaltre ut heller:)

hehe.. måtte le litt. søt da :)

Vi tenkte prøve etter sommeren om han ikke begynner å komme seg ut av sprinkelsenga før den tid. Han blir 2 år i juni. tenkte prøve så vi slipper å kjøpe enda en sprinkelseng. Men tipper vi først tar av den ene siden på sprinkelsenga og setter på sengehest. så blir ikke overgangen så fryktelig stor

Anik skrev:
Vi prøvde å ta av ene siden av sprinkelsenga her om dagen, for å se om hun var klar for stor seng. Det første kvelden la hun seg fint, men i nitiden når jeg og mannen stod å lagde mat, står hun plutselig på kjøkkenet " Heeeeei, jeg er våka jeg...åhhhh nam maat" Vi holdt på å hoppe i taket, vi er ikke vant til at det står noen på kjøkkenet på kvelden hehe. Neste natt hørt vi plutselig "Papppaaaa jeg har falt ut, hjelp meg" da lå hun med hodet på gulvet og beina i senge. Så sengekanten er på plass igjen hehe, vi venter litt, og hun har aldri prøvd å kaltre ut heller:)

Haha måtte glise nå dem tester ut alt =)

Jenta mi gikk fra vugge og rett i vanlig juniorseng når hun var 9 mnd, den kjøpte jeg på IKEA. Den er 170 lamg Jeg hadde heller aldri sprinkelseng. Men vi hadde sengehest, det hadde jenta mi også.

Jeg vurderer også å kjøpe ny seng til snuppa når babyen skal i sprinkelseng, men ser der litt an, er jo enda noen måneder igjen.. Hun blir forresten 2år i september.

Vi har Hensvik fra Ikea til vesla vår på 1.5, det er en sprinkelseng, men man kan fjerne den ene siden av sprinklene og erstatte den med en planke nederst istedet så det blir en "stor jente seng" 
Vi har også kjøpt sengehest på Ikea... 

Nå i påsken var det stopp på sprinkelsengen, da klatret hun opp og balanserte på toppen, kunne vippa begge veier :P Og det til tross for at hun ikke er 19 mnd engang,... Bøllejente <3 

Så vi fjernet sprinklene på den ene siden, satte opp sengehest, og vips lå hun i stor jente seng. Og det har faktisk gått helt smertefritt! Jeg hadde aldri verden trodd det skulle være så lett, men hun har blitt i sengen og sovet. Var vel en kveld eller to hun tulla litt men ellers har det gått helt smurt :D 
Om morgenen står hun opp, går ut av sengen sin selv, og står å dunker på døra til mamman får dratt den slitne kroppen sin ut av senga for å hente henne :P 

Altså, vi kjøpte den til henne før hun ble født, og hun har brukt den helt fra starten av, men nå er hun 1.5 :D 

Hos oss tok vi av den ene siden på sprinkelsengen da han var nesten 2 år, satte på en sengehest fra IKEA, måtte sitte inne hos han de første dagene til han sovnet men det gikk veldig bra, nå har han fått juniorseng, han er 2.5 år.....
Han elsker den store senga si...

Back
Topp