Bytte av helsesøster.

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen som vet om det er mulig? Fått en helsesøster vi har skikkelig dårlig kjemi med.. Event muligheter for å bytte helsestasjon?

Du trenger ikke bruke helsestasjonen, legen kan ta seg av oppfølging. Jeg har hørt at det er vanskelig å bytte helsestasjon, men jeg fikk bruke en annen helsestasjon enn den vi hørte til da jeg gikk gravid.

Er det flere helsesøster så må det da gå og bytte. Kan jo ikke være første gangen noen ikke klikker med hs mener jeg.

Det tror jeg må løse seg ganske enkelt(?) ta en telefon og hør

Eg syns du kan e en telefon å spør. Eller be någon annen å ringa in å spør trenger væl ikkje si noen navn,

Vi byttet til nabo-bydelen sist, av samme grunn. Har også hørt om flere som har byttet pga alderssammensetning I barselgruppe eller bedre bussruter. Dersom helsestasjonen du vil byttet til ligger i samme kommune (samme budsjettet) og har kapasitet, birds det gå greit. Ring dem og spør!

Det skal være fullt mulig så sant helsestasjonen har flere hs med kapasitet. Jeg fikk byttet hs den gangen det var aktuelt for meg. Begrunnet det greit og det ordnet seg. Ta kontakt med helsestasjonen og forklar situasjonen :).

Får nok byte nå, men for ett styr! Måtte inn til over helsesøster for samtale. Og hun prøvde å få meg til å gi helsesøsteren en sjans til. Men jeg nektet! Så da blir det ny helsesøster fra august :)

Back
Topp