Bytte av fastlege

snuppa80

Forumet er livet
Trenger litt råd her jeg.... Vurderer å bytte fastlege når jeg! Legen min var kjempegrei med meg da jeg gikk med Eirik, nå føler jeg IKKE hun er det[>:] Skal ringe henne i mårra og høre om jeg kan få 50% sm i to uker (til neste legebesøk), og får jeg ikke det så bytter jeg fastlege!

Men da.... Jeg kjenner jo INGEN leger her nede[:(] Hører ikke rykter om noen heller liksom.... Vet at jeg skal ha lege i Vestfold (siden jeg skal føde i Tønsberg), og har funnet ett navn jeg lurer på. Trur det er en ganske fersk lege, jeg SKAL ha kvinnelig lege, og helst ikke ei som kunne vært bestemora mi[8D]

Har dere bytta til lege dere ikke aaaaner hvem er? Kan vel bytte to ganger i året, altså jeg KAN angre meg hvis krise?? Legen min nå er 18 mil unna, så det er litt tungvint også[:-]

Jeg føler ikke jeg kan gi noe spesielt råd ang. å velge en lege man ikke vet noe om (jeg har hatt min lege siden før fastlegeordningen kom, og er fornøyd med henne), men som du sier så kan man bytte lege to ganger i året. To ganger per kalenderår, faktisk, så hvis du er misfornøyd kan du bytte to ganger nå før nyttår, og ha to nye bytter tilgjengelig på nyåret.

Skjønenr godt at du vil bytte lege hvis du både er misfornøyd og legen din i tillegg holder til så langt unna der du bor.

Så kjipt da...
Hvorfor e ho slik da?
Æ for min del va bare hos lege en gang både med Andrea og denne gangen, og alt anna hos jordmor, ho æ har hatt begge gangan e kjempetriveli.
Kommer jo selvfølgeli ann på om man e frisk gjennom hele svangerskapet om det e gjennomførbart.
Men et lite tips[;)]

Måtte ofte til legen med Eirik fordi jeg var sykemeldt. Så jordmor var mer for å prate bare, men veldig koselig da[;)]

Nå har jm jeg brukte sist slutta så klart, og har ikke rota meg til å finne en ny nå. Må vel det snart nå da[:)]

Skal som sagt ringe legen i mårra, og hører hu ikke på meg da bytter jeg hvertfall lege. Tjener IKKE på å ha en lege jeg ikke liker, hvertfall ikke når det er 18 mil dit[8D]

Jeg har nylig byttet lege for meg og Gaute. Her i kommunen er de fleste legene fylt opp sine pasientlister. Den legen jeg hadde var udugelig i tillegg til å være alkoholiker. Jeg måtte følge med å nettet hver dag for å se om det var blitt noen ledige plasser. For første gang i mitt liv neten håpa jeg på at en lege skulle miste et par pasienter[8D][&:]

Når det plutselig var en lege ved det legekontoret jeg vil ha som hadde ledig, så byttet jeg[:)]

I ettertid har jeg hørt at det er en helt grei lege[:)]

Back
Topp