Bytte av fastlege

Jani

Glad i forumet
Vurderer å bytte fastlege, har gjort det lenge (langt å reise osv), og har endelig funnet at en lege på senteret der jeg bor har ledig. Er det dumt å bytte for meg og vesla nå når vi går og venter på å få henvisning til spesialist? (skulle få i posten........)[8|]

det aner jeg ike.. men hvis fastlegen din har sendt henvisningen til spesiaisten o dere venter på svar fra spesialisten, så tror jeg det skulle gå greit..

den nye fastlegen får jo journalene tilsedt så. den nye legen skulle jo kunne følge dere videre opp..

men det tar litt tid før man overføringen mellom fastleger får i orden, eller?

Leste at det gjelder fra den 1. i måneden etter, og nå er det jo ikke så lenge til månedskifte....
Men skal ringe legen min i neste uke for å få sykemelding til neste helg (kan ikke dra på planlagt helgetur til VM pga svangerskapsplager) og tenker at det er kanskje lurt å vente til jeg har gjort det[8|] Har ikke så veldig lyst å ringe til ny lege allerede første uken og be om sykemelding[&:] Er bare redd for at det ikke skal være flere ledige plasser om to uker[8|]

ORIGINAL: Jani

Leste at det gjelder fra den 1. i måneden etter, og nå er det jo ikke så lenge til månedskifte....
Men skal ringe legen min i neste uke for å få sykemelding til neste helg (kan ikke dra på planlagt helgetur til VM pga svangerskapsplager) og tenker at det er kanskje lurt å vente til jeg har gjort det[8|] Har ikke så veldig lyst å ringe til ny lege allerede første uken og be om sykemelding[&:] Er bare redd for at det ikke skal være flere ledige plasser om to uker[8|]

da ville jeg byttet fastlege med en gang! så tar du tingene derfra.. kan jo være greit å dra til den nye legen nesten med en gang, så du får møtt den nye legen, da er det lissom gjort..

jeg ville nok ha nevnt det i forbifarten at du er glad for å fått ny fastlege som ligger litt nærmere dær du bor så du slipper å reise så langt for å dra til legen[:D]

selv om du venter litt så kan det jo hende at du blir syk å må til den nye legen rett etter du har byttet, det veit du ikke
det er jo ikke noe forskjell på planlagt legebehov som uventet  legebehov[:)]

Tusen takk for tilbakemelding[;)]

Jeg ville også byttet med en gang.
Hør med den gamle legen om henvisning er sendt. Hvis den er det, så kan du jo gi beskjed til spesialisten om at du vil han skal sende epikrise til den nye legen når du er der.

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Katey

Jeg ville også byttet med en gang.
Hør med den gamle legen om henvisning er sendt. Hvis den er det, så kan du jo gi beskjed til spesialisten om at du vil han skal sende epikrise til den nye legen når du er der.

Lykke til[:)]

Takk[:)]

Back
Topp