Bytte av barnehage

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Vi har fått plass i en barnehage hvor vi har stått påventeliste et år. I mellomtiden fikk vi plass i en annen bhg hvor datteren min har gått et år nå. Vi er utrolig fornøyd der vi er, hun trives godt, både med de andre barna og med personalet. Grunnen til at vi likevel vurdere å bytte nå, er at den vi har fått plass i nå, ligger neeesten i hagen vår. Den har et veldig godt rykte og mange av barna i nabolaget går der. Jenta vår skulle uansett bytte avdeling i den bhg hun går i nå, så forandring blir det uansett, men det er jo en litt heftigere forandring å bytte bhg enn å bytte avdeling, da...

Har noen erfaring med å bytte bhg for en 2-åring? Jeg vil gjerne høre både positive og negative erfaringer.

Vi bytta barnehage for en treåring, og det var helt problemfritt. Vi voksne grudde endel for byttet i forkant - helt uten grunn :-)

Vi bytta barnehage for en treåring, og det var helt problemfritt. Vi voksne grudde endel for byttet i forkant - helt uten grunn :-)
Samme her. Han var litt sjenert de første to ukene, men så gikk det kjempefint. Nå må vi bytte barnehage igjen, da studentbarnehagen har blitt lagt ned. Håper det går like fint denne gangen. :)

Vi byttet barnehage da lillemor var 2 år, etter et år i den første barnehagen, og det gikk helt fint :)

Storesøster byttet barnehage når hun var 2,5 år. Var litt skriking med det samme jeg gikk første eller andre tilvenningsdag, men etter det gikk det smertefritt. Skrikingen hadde nok vært unngått om jeg bare hadde levert henne om morgenen og ikke vært der litt utover dagen. For det slet hun litt med når det var påskefrokost eller lignenede i barnehagen og vi da ble litt i barnehagen før vi dro. Det ble feil for henne.

Bytta når vår fyllte 2 år. Gikk helt strålende :)

Min byttet da han var 4, litt større med andre ord men det gikk ikke bra dessverre

Barnehagene er jo vant med å få inn nye barn og barnet ditt er jo vant med å gå i barnehage...

Går som regel bra når de er så små, verre når de blir 3-4 år og har skapt vennskapsbånd med de andre barna. Da tar det nok litt lengre tid å komme inn i nytt miljø. Frøkna vår byttet ifjor da hun var akkurat tre, det tok et par måneder før det gikk "greit", og nå i løpet av våren er hun "helt med" i sen nye bhg.

Min gutt var 5 år. byttet i fjor høst. Det gikk veldig bra. Var ei som hadde gått i hans barnehage der, så de begynte å leke med en gang. Var litt sjenert på morgenen de første par ukene, men gikk gradvis over. Så det gikk veldig bra.

Om hunkjenner noen av nabobarna som går der, så vil det nok bli lettere kanskje? :)

Vi byttet barnehage da eldste var 3år av samme grunn som dere...hadde stått på venteliste og endelig fikk vi plass. Flyttet over fra en kjempebra barnehage som hun trivdes godt i, så var spente :) Gikk kjempebra...var på besøk der en gang og gikk dit etter det var stengt for å leke ute også. Vi var med ett par dager når hun begynte, men så fikk hun være der uten oss. Hun er veldig utadvent da, og fant fort sin plass i gjengen :)

Vi bytter barnehage nå pga flytting, satser på at det går veldig bra, snuppa mi skulle også over i en ny avdeling så tenker at mye hadde forandret seg uansett så håper det skal gå bra, hun er tre år da.

Vår sønn byttet da han var fire, det var ikke noe valg, vi flyttet 40 mil.

Det gikk bra det, men alle hans nærmeste venner var er år yngre, de som også begynte på storbarn det året. De var nye på avdelingen, og det var dem han fant seg venner blandt

Jenta mi byttet barnehage rett før hun ble 2. Var ikke noe problem. Blir jo en ny tilvenningsfase, men de bruker som regel ta det veldig greit i den alderen :) Jeg bruker masse tid på å kjøre gutten min i studentbarnehage som ligger et stykke unna, så hadde syns det har hadde vært fantastisk å hatt barnehageplass så nært :)

Back
Topp