Byssing

missme86

Betatt av forumet
Hei :-)

Er det noen andre som må drive på å bysse, trille vogna over dørstokken, vugging etc for å få babyene til å sove?
Jeg må gjøre det med min kar og synes dette begynner å bli litt slitsomt :-/ når vi legger han i sengen for natta finner han roen selv som regel, men på dagtid må jeg alltid rugge i vogna eller bysse han i søvn.. Noen tips til avvenning? :-) Tas imot med stor takk :-)

Ja her må det ammes, bysses eller trilles. Både på dagtid og kveld. Synes jo forsåvidt det er ganske naturlig når de er så små og verden så stor. Ganske sikker på at byssing er vanlig i alle kulturer og har vært det i mange generasjoner. Evt. har man jo latt babyen henge i et sjal på seg store deler av tiden.

eneste råder mitt er å tenke på hvor søte de er og at tiden går fort til de ikke vil bæres eller bysses mer. Så man får nyte det mens man kan, for man kommer garantert til å savne det!v

Har ikke noe tips, men du er ikke alene! Her bysses og bæres det til alle døgnets tider! Noen ganger sovner han selv, noen ganger ikke! Og siden vi er flere så er det sikkert normalt:) det skal sies at vi har han ligge å skrike litt også så han skal få muligheten til å finne søvnen selv! Går det nok til, men det er slitsomt!

Du e ikke aleina, snuppa har vært veldig flink,men de siste ukene har det vær byssing, amming for å få henne til å sove... spesielt på dagen, da må det bysses etter amming og noen ganger er hun så stri at jeg må rett og slett gå ut med henne...emoticon  og det kan være veldig slitsomt.

På kvelden kan det henne hun sover i vugga med smokken alene, men det skjer vel 2 av 7 dager... ellers er det puppen...

Men det kommer seg, håper jeg med litt tid

Jeg har flaskebarn, å han faller sjelden til ro ved flaska at han sovner, så jeg må ha ta han i vogna å trille att og frem for at han skal slå seg til ro på dagtid. Men på kvelden sover han heldigvis godt og i ro i senga uten at vi må drive på å bysse å sånn, men han har enkelte kvelder da vi må det.. Men, det er vel dette som er sjarmen ved å være småbarnsmamma ;-)

Her bysses det, ammes eller trilles til alle døgnets tider. Han finner aldri søvnen selv. Men det går greit, var sånn med førstemann også, men plutselig gkk det over. Slitsomt mens det pågår, men man må gjøre det som funker for sin baby :)

Back
Topp