Bysse 1åring i søvn. Flere?

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
som gjør det?

Hun sovner greit selv også, men det tar rundt en time. Og da må jeg sitte ved senga hennes hele tiden, mens hun turner og styrer på. Det gidder jeg rett og slett ikke. Så somregel så bysser jeg henne isøvn, sovner da på 5-10 minutter. Virker som hun kaver og sliter for å¨finne søvnen..
Dette har fungert greit og hun har sovet hele natten lenge - med unntak av noen netter , da hun har våknet et par ganger for vann, og lagt seg pent ned igjen og sovnet.

Nå har hun begynt å våkne. MASSE. Hun nekter å roe seg i senga, vil bare bysses i søvn. Men da våkner hun etter en time eller to igjen..

Huff. tror dere det er fordi hun bysses i søvn? Selv om jeg har gjort det lenge?

Har hun først blitt vant til det, og syns det er behagelig, så vil hun det mer og mer. Hun finner ikke søvnen selv når hun må bysses i søvn. Er utrolig hvordan ungene blir vant til ting.

Vi hadde en liten periode med pjokken her når han var 4-5 mnd, ble så ille at han godtok kun om jeg gikk rundt med han. Etter et par uker fikk jeg nok, og la han i senga før han sovnet, satt ved siden av slik at han så at jeg fortsatt var der. Etterhvert gikk jeg gradvis oftere og ofter ut av rommet og tittet innom slik at han forstod at jeg er tilstede selv om han ikke ser meg. Etter en mnd la han seg greit, men når vi endret rutinene på legging fikk han en vane for å få flaske med mme for å sovne (ble etterhvert bytta ut med vann), like over nyttår som var nå så kutta jeg tvert ut flaska for å få sove, og gradvis så sov han bedre og bedre om nettene. Nå sover han fra kl.19 til 7.30-8 uten en lyd på nettene, og tror mye er grunnen at han finner søvnen selv slik at han roer seg fortere.
Er jo den engelen å legge hver kveld, sier natti natt og får dyna over seg og liten kos på kinnet, går ut og innen 5 min så sover han.

Ja virker som om det er det? Hun har jo ikke lært å sovne av seg selv i sengen, og finne roen selv...Veldig dumt å lage sånne uvaner til barna.

Hun kan jo å sovne selv, men bruker langt tid. Hun hyler hysterisk med en gang jeg beveger meg ut av rommet. Bare jeg går mot døra jo [8|]

vet jo at det er ikke bra det jeg gjør.. må vel ta en kamp snart da [X(]

Sovepose med sele sier jeg bare![;)] Brukte det i 2-3 mnd å jenta mi la seg kjempe pent etterpå! [:D]

nei brukte pose med seler. når han da ikke fikk reist seg opp og kavet rundt sovnet han med en gang. ikke lett å sovne stående eller sittende og ikke lett å skjønne at man skal legge seg ned og ligge i ro til man sovner når man er 1 år.

Min sønn var veldig vant til å bli bysset i søvn også..
Har bestemt meg for at denne gangen blir det IKKE mye vugging!
Man må jo bare avvende til slutt, jeg fikk vondt i rygg og nakke og da måtte han sovne uten byssing, jeg satt med sengen hans til han sovnet da, sang litt og strøk på han, slik at han fikk en litt myk overgang.

Babysafe med seler!!! Det var redningen her da det var ille... Og etter et par mnd, så prøvde vi uten og da gikk det helt fint!
Du må bare ta opp kampen og få vekk den dårlige uvanen! [;)]

Har hatt det sånn i perioder, som oftest trigget av sykdom. Har måttet legge meg ned sammen med henne da, men ikke bysset.

Den måten jeg har klart å snu det på igjen er å slite henne totalt ut en dag, sånn at hun er lykkelig over å bli lagt i senga. Da har hun smokken i munnen, bamsen i armene og sukker lykkelig idet hun blir lagt ned. Jeg sier natta og går ut med en gang.

Hva skjer om du ikke sitter der? Du kan jo prøve å gå ut, komme inn igjen med en gang hun gråter (ikke klager) og roe ned/trøste og legge henne på nytt (bruk gooood tid). Etter noen dager forstår hun at senga er der for å soves i, mamma kommer om hun trenger deg men at det er greit å bare legge seg ned også. [:)]

ORIGINAL: Kaosbarn ilf.

Hun kan jo å sovne selv, men bruker langt tid. Hun hyler hysterisk med en gang jeg beveger meg ut av rommet. Bare jeg går mot døra jo [8|]
.
vet jo at det er ikke bra det jeg gjør.. må vel ta en kamp snart da [X(]

Ta det rolig over flere dager, flytt stolen for hver dag lengre mot døra, og eter 3-4 dagere sitter du på yttersiden av døra![:D] Men ikke gi henne oppmerksomhet, annet om hun gråter for noe spesielt.

Håpe det ordner seg for dere[:D]

Back
Topp