bygging av leiligheter-Positivt,eller negativt for oss?

**Moonlight**

Forumet er livet
skal vist begynne å bygge en del leiligheter rundt oss nå.3 etasjes,med garasje i kjeller.
Vi får ingen tett innpå,da resten av tomta vår,veien og gangstien blir imellom.Og vi ligger høyt i terrenget,slik at 3 etasje vil vel ligge i vår høyde vil jeg tro.
Vi ligger midt i sentrum,skoler,butikker ,togstasjon osv i gangavstand.

Men vil denne byggingen bli positiv eller negativ mtp.verdien på vårt hus?
Får jo flere naboer,men samtidig noe mindre utsikt....

Hvis det er ålreite leiligheter, som er kostbare, så vil jo det ha litt å si for deres del den gang dere skal selge. For å beregne pris bruker eiendomsmeglere noe som heter "Eiendomsweb", hvor de ser på priser på boliger solgt i nærområdet for å beregne pris på deres bolig. 

Jeg tipper negativt...

Kommer veldig an på hva slags leiligheter, og hvor mye de evt tar av utsikten. Er det relativt dyre, og passe store leiligheter så er det sannsynlig at de vil være med å trekke opp området (så sant det er marked for det der du bor). Er det derimot små, lavt-innskuddsleiligheter så kan det falle litt mer negativt ut. Her bygges det nå leiligheter på nabotomta (i et gammelt eneboligstrøk, sto tidligere et gedigent hus på den tomten), og jeg skal ærlig innrømme at jeg var veldig skeptisk. Var veldig redd for at det skulle bli kommunale boliger eller noe, men da jeg så størrelsen og prisen, så ble jeg beroliget. Dyre, flotte og attraktive leiligheter. Nå er 5 av 6 leiligheter solgt, og det bygges for fullt. Virker som det blir veldig bra!

Forøvrig, hvis dere har utsikt som er "verdt noe" (altså utsikten pr idag er med å trekke opp verdien på huset), og denne vil bli dårligere ved bygging av disse leilighetene, så bør dere klage på nabovarselet dere har fått. Trekker ikke utsikten ned noe i forhold til verdien på deres hus tror jeg ikke akkurat det har så mye å si.

Oonagh skrev:
Hvis det er ålreite leiligheter, som er kostbare, så vil jo det ha litt å si for deres del den gang dere skal selge. For å beregne pris bruker eiendomsmeglere noe som heter "Eiendomsweb", hvor de ser på priser på boliger solgt i nærområdet for å beregne pris på deres bolig. 

vil vel tro det blir "normale"leiligheter.Salget starter ikke før til høsten,så vet ikke priser ennå.Men i følge utbygger ligger dette i det fineste området her så blir vel ikke veldig billig vil jeg tro.

**Moonlight** skrev:

Oonagh skrev:

vil vel tro det blir "normale"leiligheter.Salget starter ikke før til høsten,så vet ikke priser ennå.Men i følge utbygger ligger dette i det fineste området her så blir vel ikke veldig billig vil jeg tro.

Dette skriver utbygger;

første byggetrinn i BORIs tredelte byggeprosjekt i sentrumsnært område på -------------. Til sammen 200 moderne boliger med universell utforming skal oppføres, og salgsstart blir 4. kvartal 2012.

------------har en av de fineste beliggenhetene på ------ i Eidsvoll kommune. Området ligger i sentrum, men er likevel tilbaketrukket og rolig. ------- blir første byggetrinn i et meget attraktivt boområde på Øvre Romerike.

I Råholt-prosjektet ligger utarbeidet planer for rekkehus og blokkbebyggelse. På to av tomtene skal det oppføres blokker med leiligheter i arealstørrelser tilpasset små og store familier. På den gjenværende, store naturtomten i nær beliggenhet til flere skoler, skal bygges en kombinasjon av rekkehus og blokker. Det er planlagt leiligheter i to og tre etasjer. Leilighetene i antall rom vil variere fra ett til fem rom, med hovedvekt på 2- og 3-roms leiligheter. Leilighetene får særdeles praktisk planløsning og god standard.

BORIs nye prosjekt ligger sentralt vest for Råholt med gangavstand til sentrum med forretninger, offentlige servicefunksjoner, kommunale tjenester og offentlig kommunikasjon. Med togforbindelse tar det 30 minutter til hovedstaden, og kun få minutter til Oslo Lufthavn Gardermoen. I umiddelbar nærhet er flere skoler og barnehager, flott natur og gode tur- og øvrige fritidstilbud, samt idrettsanlegg. Råholt ungdomsskole, en ny moderne ungdomsskole som ligger ovenfor Råholthallen, har fått designpris i 2005 og er en av Nordens mest moderne ungdomsskoler.

Amorosa skrev:
Forøvrig, hvis dere har utsikt som er "verdt noe" (altså utsikten pr idag er med å trekke opp verdien på huset), og denne vil bli dårligere ved bygging av disse leilighetene, så bør dere klage på nabovarselet dere har fått. Trekker ikke utsikten ned noe i forhold til verdien på deres hus tror jeg ikke akkurat det har så mye å si.

tja....den veien vi har best utsikt blir ikke berørt.Men likevel vil vi jo se kortere vei enn nå.Får ikke fulgt med på hoved-veien om vi får besøk liksom :P Eller sett ned på legesenteret.
Men uansett...hva hjelper det å klage`? Hører de på en stusselig nabo liksom? Når det er et så stort prosjekt?

**Moonlight** skrev:

Amorosa skrev:

tja....den veien vi har best utsikt blir ikke berørt.Men likevel vil vi jo se kortere vei enn nå.Får ikke fulgt med på hoved-veien om vi får besøk liksom :P Eller sett ned på legesenteret.
Men uansett...hva hjelper det å klage`? Hører de på en stusselig nabo liksom? Når det er et så stort prosjekt?

Vet at her, så var det noen som klaget (vet ikke på hva), og det ble stopp i prosjektet en god stund. Her bygges det bare 6 leiligheter da, i to bygg, så er et helt annet type prosjekt. Når det er så stort som 200 leiligheter, så er det veldig vanskelig å si, kommer veldig an på prisklasse på leilighetene og hvem som kjøper leiligheter der (eldre, yngre, barnefamilier osv osv). Angående utsikten, så virker det ikke som om dere vil tape så mye på den (i forhold til verdi på huset), men hvis dere ikke syns noe om det så går det jo an å sende en klage! Dere taper i hvert fall ikke noe på det...

Amorosa skrev:

**Moonlight** skrev:

Amorosa skrev:

Vet at her, så var det noen som klaget (vet ikke på hva), og det ble stopp i prosjektet en god stund. Her bygges det bare 6 leiligheter da, i to bygg, så er et helt annet type prosjekt. Når det er så stort som 200 leiligheter, så er det veldig vanskelig å si, kommer veldig an på prisklasse på leilighetene og hvem som kjøper leiligheter der (eldre, yngre, barnefamilier osv osv). Angående utsikten, så virker det ikke som om dere vil tape så mye på den (i forhold til verdi på huset), men hvis dere ikke syns noe om det så går det jo an å sende en klage! Dere taper i hvert fall ikke noe på det...

nei,gjør jo forsåvidt ikke det.Men tror ikke jeg orker styret med det:P Mannen min gidder hvertfall ikke.Betyr forsåvidt ingen ting for oss nå,men om vi en gang vurderer å selge,men det blir nok ei stund til.Men håper i det minste at det blir noen barnefamilier,er ikke så mange lekekamerater akkurat her per i dag.
Også bør vi kanskje skaffe oss utvendige persienner :P
Vi bor jo i et område med veldig vekst,så å tro at vi skulle bli alene her hadde vel vært naivt :P Men hadde kanskje håpet mer på 2 mannsboliger eller noe som ikke ruver riktig så mye.

Tror ikke det vil slå veldig negativt ut egentlig.

Forresten så bor jeg ca 2 km unna deg. Var rett ved huset ditt (uten å vite om det) på lørdag..

MICAmor skrev:
Tror ikke det vil slå veldig negativt ut egentlig.

Forresten så bor jeg ca 2 km unna deg. Var rett ved huset ditt (uten å vite om det) på lørdag..

aha,vi snakket vel litt sammen på PM her før du flyttet vi?mulig jeg har bytta nick siden det ?:P Dal,stemmer det? Hva gjorde du "her" da?ble nysgjerrig nå...hehe

Jepp,bor på Dal. Stortrives her! Flott sted,masse å gjøre - og grunnen til at jeg var ved huset ditt er at jeg har fått meg ny hund. Var rett og slett på tur med bikkja. (Han er 18 mnt,så ingen valp nei.)

Back
Topp