Bygger bad - membran farlig?

Kvakkis

Elsker forumet
It's gonna be May 2019
Jeg kom akkurat hjem, håndverker har akkurat dratt. Han har smurt membran på baderomsveggene og det stinker noe vanvittig i hele huset. Veldig sterk lukt. Er "membran" farlig for baby? Med kuldegrader ute blir jo hele huset iskaldt om jeg skal lufte, men det er vel det jeg bør gjøre? Og stenge meg selv inne på et stinkfritt soverom....
 
Vet at maling kan være skadelig så jeg hadde luftet godt for sikkerhets skyld ja. Aner ikke om det er skadelig da
 
Personlig ville jeg ikke bekymret meg. Jeg ville unngått å stå og jobbe i det dagen lang selv, dog.
 
Mannen malte med vannbasert maling for 2 måneder siden, og selv med mye lufting måtte jeg holde meg lang unna for jeg fikk så vondt i hodet. Han har malt med Jotun Lady sense nå, da går det bedre. Er derfor litt skeptisk til lukter og slikt. Om det er falig eller ikke vet jeg ikke, men når jeg får vondt i hodet blir jeg litt skeptisk:)
 
Jepp, men er ikke alle som er klar over at maling kan være farlig. Jeg utsetter uansett all maling frem til barnet er født.
Vi skal pusse opp litt her hjemme før den tid og blir sikkert å male litt selv også, men får nok en i familien som er maler til å ta det meste
 
Husk at dunstene henger i en stund og da. Så vær sikker på at det er gravidvennlig maling :)
Bruker bare vannbasert maling, har maler i nær familie, og dette kan han :) Vi blir å pusse opp et rom også la det lufte, også flytter vi inn på det og tar det andre etterpå og lufter der før eldste skal bruke det :) Lukter svært lite av den malingen vi har brukt i de senere år :)
 
Back
Topp