Byebye amming?!

Lisheg

Betatt av forumet
Jeg sliter litt om dagen....

Det ser ut til at jeg produserer mindre melk, og at snuppa ikke blir fornøyd. Denne uka har hun vært skikkelig grinete og vanskelig, og sover heller ikke like mye som før.
Jeg føler meg sikkelig stressa for tia; mye med dåpsplanlegging, salg av leiligheter, utkikk etter hus, trøblete svigermor....!!
Jeg vet jo at stress kan være et hinder for amminga, og så begynner jeg å bekymre meg for det..og da blir det hele en vond sirkel!! :-(
Det å drive å pumpe små skvetter for å forsøke å få opp produksjonen begynner å bli temmelig slitsomt....!

Jeg er sliten, trøtt og lei meg for at jeg kanskje må vurdere å la snuppa gå over på flaske....men, det er vel bedre å få hverdagen oppe å gå igjen, enn at jeg skal treffe veggen?! Griner nesten bare noen snakker til meg!

Vi skal heldigvis på 3 mnd-kontroll på onsdag, så da får jeg snakket litt med helsesøstera vår!

I kveld fikk snuppa spise av begge brystene, og så fikk hun flaske med 100 ml MME. Sluktna med en gang, og sover ennå!

Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men måtte bare få ut litt tanker og frustrasjon!

Takk for at du gidder å lese det [:)]

Uff da, så kjedelig. Stress kan påvirke amminga ja. Høres ut som det er mye på der eom dagen. Du kan jo amme og gi mme, så kan det jo hende det tar seg opp igjen når dere er ferdig med alt stress og mas. Kanskje lurt å droppe den pumpinga, så du iallefall slipper det stresset.

Ellers er det jo ikke noe i veien for å gi mme. Sender en stor klem og håper det ordner seg for deg.

uff da kjære deg håper du finner en ordning, og at helsesøstra kan hjelpe deg. stooor klem!!

ikke stress med pumpiing får å få opp produksjon,legg henne heller til ofte.
her har jeg rikelig med melk,men å pumpe er ikke lett..

er hun urolig hle døgnet? eller bare bestemte klokkeslett?
mini her er ikke like fornøyd om kvelden og sutrer og er ikke seg selv, men tror ikke det skyldes mindre melk her i gården, men hun er bare ikke helt fornøyd.
kan være hun har en slik periode

stresser du minker det nok litt... drikker du nok? det er viktig=)

Har prøvd å legge henne til brystet oftere også, uten at hun virker sulten, men ofte er hun ikke intr i å suge! Så sånn sett så virker det jo som om hun får nok mat...for om hun er sulten, så skal hun vel ta brystet!

Denne uka har hun vært grinete det meste av dagen, kan ikke sette det til noen bestemte klokkesletter nei!

Er kanskje ikke så flink til å drikke som jeg bør nei...det glemmes liksom oppi alt stresset og kavet! Så smekk på fingrene til meg selv for den!!

Skal fortsette å prøve med amminga ennå, stresse litt ned og drikke masse!!

Krysser fingrene!!!

jeg hadde akkurat som deg....mari ble aldri mett uansett hvor mye pupp hun fikk. i tillegg ble jeg syk og produksjonen gikk ned. så jeg måtte begynne med mme i tillegg.
nå har det endt med at jeg gir henne flaske hele dagen. pluss littegrann pupp bare for kosen si skyld...selv om det ikke er noe melk der.

skjønner du er lei deg. jeg hadde kjempedårlig samvittighet og syntes synd i ungen min. men det er jo ikke det. hun bryr seg ikke om maten kommer ut fra en gummi-tut. bare hun blir mett så klager hun ikke :p

og ikke hør på alt vas om at mme ikke er bra for barnet osv. bare tull! kan man ikke, så kan man ikke amme. sånn er det bare. og da er det jo mye bedre å gi henne flaske så hun blir mett, istedet for å gi babyen mat fra et tomt sted, og hun i tillegg blir sur og misfornøyd?

gir deg en klem jeg
dette går kjempebra! vi er i samme situasjon :)

Tusen takk!! [:)]

Er så godt å høre fra andre som har vært/er i samme situasjon!!
Så godt å høre at dere fant en løsning på den, og at det går så fint [:)]

ORIGINAL: *Nikki*

ikke stress med pumpiing får å få opp produksjon,legg henne heller til ofte.her har jeg rikelig med melk,men å pumpe er ikke lett..

er hun urolig hle døgnet? eller bare bestemte klokkeslett?
mini her er ikke like fornøyd om kvelden og sutrer og er ikke seg selv, men tror ikke det skyldes mindre melk her i gården, men hun er bare ikke helt fornøyd.
kan være hun har en slik periode

stresser du minker det nok litt... drikker du nok? det er viktig=)

Mine tips (noen av dem har blitt nevnt her før):

-Drikk myyyyye vann
-Sov mye, hvis du ikke får sove på natta, få noen til å gå tur med ungen om dagen så du kan sove litt
-Legg babyen alltid til den puppen som er tommest først. Få h*n til å suge så lenge som mulig på den, hvis babyen suger på tom pupp, skal puppene skjønne at etterspørselen er stor, og at de må produsere mer melk.
-Legg ungen til så ofte som mulig, dropp pumpinga.
-Kanskje amme-te hjelper deg?

At babyen er urolig behøver ikke bety at du har lite melk. Kan være fullt av andre grunner, kanskje h*n kjenner at du er stresset? Du behøver uansett ikke å slutte med å amme hvis det viser seg at du har for lite melk. Jeg delamma i to og en halv måned jeg, helt til produksjonen tok seg opp og jeg endelig kunne fullamme.

Ta en veietur på helsestasjonen og se om h*n har gått opp nok i det siste.

(Også er det faktisk babyer som har økeuker, isteden for økedøgn...)

stress ned og bare legg ho til ofte.. om ho hadde vært sulten så hadde ho kanskje hengt mer i puppen din ! venninna mi gir poden sin mme på kvelden og han drikker alltid rundt 100 etter å ha spist fra begge puppene hennes.. ho har plenty med melk, så trenger ikke bety at du ikke har melk .. og om du er stressa kan det hende bebisen merker det og blir urolig ! det merker veldig ofte sånt !

Back
Topp