By eller bygd - hvor er det best å vokse opp for barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Er det best på bygda, hvor tempoet er kanskje en smule lavere hvor "alle" kjenner "alle og det er store uteområder for barna å boltre seg uten for mye trafikk m.m.? Eller er det best i byen, hvor utviklinga er kommet et steg lengre, hvor det er større mangfold og tilbud?

Hva synes du? :)

Har bare bodd på "bygda", og har ingen planer om å flytte til byen. Liker oss utrolig godt her [emoji846]

Jeg har bodd på begge steder vokst opp på landet og syns det er det beste:)

Bur på bygda, syns det er ypperlig :) både eg og mannen har vokse opp i bygd. Men foretrekker byggefelt faktisk, då er det litt fleire unger i nærleiken å leike med, vs eit hus oppå ei haug langt frå andre folk :)

Tror egentlig ikke det ene er bedre enn det andre, men jeg selv har ikke lyst til å bo veldig bygdete :p det er nok bare en vanesak, da :)

Vi bor på bygda, men har bystatus. Vi har jo vinmonopol! [emoji23]

Kunne aldri tenkt meg å flytta til en storby for å si det slik. Men det er nok vanesak det også tenker jeg

Jeg vil helst at mine unger skal vokse opp på bygda, men vi bor ikke der nå [emoji6] litt hus i nærheten er fint da, ikke helt alene i skogen.

Synes det blir feil å si at utviklingen har kommet ett steg videre i byen jeg da. Vi har faktisk fibernett og innlagt vann der jeg bor og - laaangt ute på bygda. Og som vi sier om nærbutikken - har de det ikke der, har du ikke bruk for det! Skikkelig kjøpesenter i miniatyr, blant 500 innbyggere, spredt på et stort område.

Har det fint her på bygda vi, stille og rolig, og vi har det vi trenger, pluss litt ekstra :-)

Jeg vokste opp i byen og har flyttet til bygda. Jeg syns absolutt bygda er best. I byen var det så å si bare oss mens her er det familie og venner overalt og ikke minst i nærheten. Dessuten kan barna leke fritt her uten å tenke på trafikk og det er MASSE natur her. Fra huset vårt kan en bare gå og gå i det uendelige, føles det som. Folka på nærbutikken visste hvem jeg var før jeg hadde truffet dem, så legitimasjon har aldri vært nødvendig der. :P

Jeg elsker å bo i bygd!

Jeg er oppvokst i byen, synes det var kjempefint. Var alltid andre barn å leke med å mye forskjellige fritidsaktiviteter å velge mellom.
Mitt barn kommer til å vokse opp på bygda, på gården vår. Blir nok bra det og, nært naturen, dyra våre på gården, hester, hunder, katter. Litt lite barn her i nærheten. Men det ordner seg vel :)

By ;) vi stortrives, har nærhet til alt av tilbud, er plenty av unger overalt og ikke langt til grønne lunger heller :)

Vi voksne er oppvokst på bygda, mens sønnen vår vokser opp i en by.
Den beste plassen er selvfølgelig bygda, så vi vurderer å flytte på oss. Men som vanlig skal ting ta så lang tid :/

Vi bor i storby og kunne aldri i verden tenke oss å flytte til et tettsted eller bygd. Her har vi alt vi trenger og mer til, samtidig som vi har bademuligheter i både salt- og ferskvann, skog i alle retninger og turveier og store lekeområder rett utenfor døren og et nettverk som betyr alt. Godt ikke alle vil bo i by, for her er det mer enn nok press på boligmarkedet fra før av ;).

Tror jeg sier bygda. Vi bor i byggefelt i en bygd med stort sentrum og to barneskoler:) vokste opp i byen selv men ikke inni byen. Mannen vokste opp her:)

Vil helt klart si byen, men kanskje en mellomting i stadiet hvor de er små. Klarer ikke bygd/tettsted. Må være i byen eller rett utenfor.

Er kav byjente, men angrer ikke ett sekund på at vi bor i en stor bygd med barna. Ville aldri byttet. Det er ikke det samme nå som da jeg var liten, der jeg vokste opp.

Back
Topp