Buzzer Bepanthen salve!

Snoefte

Forelsket i forumet
Jeg er en buzzador, dvs at jeg får prøve forskjellige produkter og skal fortelle om dem til venner og bekjente etter vi har prøvd ut produktene her hjemme. Denne gangen har jeg vært så heldig å få prøve Bepanthen salven.

Har noen av dere prøvd den?

Det er en salve som i hovedsak er beregnet på spedbarnspleie, men den kan også brukes på andre ting som småsår, såre brystvorter, tatoveringer osv.

Dette er virkelig en super salve! Hvis lillegutt er rød på kvelden feks og vi smører på denne er rødheten borte på morningen. Den er heller ikke klissete, den er lett og smøre ut og den er lett og vaske bort igjen (i motsetning til feks zink som jeg har irritert meg grønn over).

Denne har fått fast plass i stellebordet vårt og i stelleveska.

Hva er deres erfaring med baby/rompe salve??

Bruker veldig lite salve på baken til lillegutt, kun ved et par anledninger. Vasker med papirservietter og vann, og lar han alltid tørke godt. Om han er rød bruker vi potetmel for å hjelpe til med å holde baken tørr. 

Jeg bruker vanligvis zinkkrem på stumpen til snuppa når hun blir sår, men ja jeg har irritert meg en del ganger over at det er vanskelig å fjerne zinkkremen etterpå, spesielt visst hun har vært sår, og så blitt bedre. Er nesten som zinkkremen har satt seg fast i huden.

Vi bruker stort sett burts bees produkter, også bleiesalven.. Er superfornøyd med den, funker med en gang!
Har ikke prøvd andre produkter, så har ingenting å sammenligne med, men nøler ikke med å anbefale burts bees bleiesalve videre
Den inneholder også bare naturlige ingredienser, noe jeg er veldig opptatt av

Men når det er sagt, har jeg også hørt mye positivt om bepanthen

Jeg bruker også zinksalve ved behov, men hun er ikke ofte rød stumpen.

Tips for å fjerne Zinksalve er å bruke litt Olje (babyolje) når du vasker den vekk! funker her iallefall :)

Lilleputten skrev:
Jeg bruker vanligvis zinkkrem på stumpen til snuppa når hun blir sår, men ja jeg har irritert meg en del ganger over at det er vanskelig å fjerne zinkkremen etterpå, spesielt visst hun har vært sår, og så blitt bedre. Er nesten som zinkkremen har satt seg fast i huden.

Det var derfor jeg slutta med zinken, selv om jeg brukte olje som enerit sier så syns jeg det var vanskelig å få bort...

tjukkebolla^^ skrev:
Vi bruker stort sett burts bees produkter, også bleiesalven.. Er superfornøyd med den, funker med en gang!
Har ikke prøvd andre produkter, så har ingenting å sammenligne med, men nøler ikke med å anbefale burts bees bleiesalve videre
Den inneholder også bare naturlige ingredienser, noe jeg er veldig opptatt av

Men når det er sagt, har jeg også hørt mye positivt om bepanthen

Jeg prøvde den bleiesalven, men jeg ble så kvalm av lukta jeg :-p Jeg syns den kom gjennom bleia og klær og alt som var. Men nå er jeg veldig var for lukter da... Bortsett fra det syns jeg den var fin å bruke :)

Gode gamle sinksalven har jeg ingen problem med,får man den ikke vekk har man vel tatt på litt for mye

Her ble jeg anbefalt en salve som heter Aselli,den er veldig fin!
Egentlig en sårsalve men kan brukes på små barn.
Bruker nesten ikke salver på snuppa,trengs ikke

Når snuppa en sjelden gang blir sår så mikser jeg Inotyol og sinksalve, og det funker som bare fy! 

Back
Topp