butikkmelk

x1xBitzyh

Forumet er livet
Satt og pratet litt med mamma pga jeg får vondt i magen og sånn av melka vi kjøper i butikken, begge synes at det er kjemperart at det er det ENESTE jeg reagerer skikkelig på.. Men så kom vi på det at problemene med melk KUN har eksistert så lenge vi har kjøpt melka og ikke da vi bodde på gården og tok inn fersk melk hver dag. Kan det rett og slett hende at jeg ikke tåler melk når det blir homoganisert?
Vet om en til som ikke ikke tålte melk fra butikken men gårdsmelk fersk kunne han drikke uten å reagere.. Mamma hadde hørt om en som ble kvitt noe allergier da han sluttet å drikke homoganisert[8|]

er jo verdt et forsøk da..
jeg vokste av meg melkeallergien jeg hadde som baby, men fikk den tilbake da jeg begynte på p-piller som 17åring..

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: blomsten min

Satt og pratet litt med mamma pga jeg får vondt i magen og sånn av melka vi kjøper i butikken, begge synes at det er kjemperart at det er det ENESTE jeg reagerer skikkelig på.. Men så kom vi på det at problemene med melk KUN har eksistert så lenge vi har kjøpt melka og ikke da vi bodde på gården og tok inn fersk melk hver dag. Kan det rett og slett hende at jeg ikke tåler melk når det blir homoganisert?
Vet om en til som ikke ikke tålte melk fra butikken men gårdsmelk fersk kunne han drikke uten å reagere.. Mamma hadde hørt om en som ble kvitt noe allergier da han sluttet å drikke homoganisert[8|]

Homogenisert betyr jo bare at melka sentrifugeres slik at fettperlene blir mindre og fettet blander seg med melka heller enn å legge seg som et "lokk" når melka blir stående.. Du tenker kanskje på pasteurisert? Det vil si at melka varmes raskt opp til 70 grader og kjøles hurtig ned igjen for å drepe bakterier..
Det er fettperlene jeg mener ja..[:)] Mange som ikke klarer å bryte de ned like lett når de blir "slått i stykker".

Back
Topp